ایران زمین

20 روز در محاصره برف

یکی از اهالی روستای «رود ریش» شهرستان کهگیلویه گفت: به دلیل بارش سنگین برف راه ارتباطی روستای رود ریش 20 روز است که قطع است.
کد خبر: ۶۳۵۰۵۰

قوت‌الله فتحی با اعلام این که در این روستا بیماران دیابتی داریم، افزود: از آذرماه تاکنون پزشکی به این روستا مراجعه نکرده این در حالی است که باید ماهی یک بار پزشک برای درمان مردم به این روستا بیاید.

وی اظهارکرد: این روستا جزو شهرستان کهگیلویه است و امکان خدمات‌رسانی مناسب در این شهرستان وجود ندارد. این منطقه به دلیل سخت‌گذر و کوهستانی بودن این روزهابه امکانات دارویی، بهداشتی و غذا دسترسی ندارد.

فتحی با اشاره به زایمان‌هایی که در این روستا اتفاق می‌افتد، گفت: یک مورد زایمان در این روستا داشتیم که به دلیل قطع بودن راه ارتباطی و نبود وسیله ‌نقلیه به کمک حدود 50 نفر از اهالی روستا و به وسیله الاغ این زن را ساعت 7 صبح حرکت دادیم و ساعت 6 عصر بعد از 15 کیلومتر پیاده‌روی در برف و سرما به روستای «چیربیون» رساندیم. البته ما پنجاه نفر با وسایلی که در دست داشتیم مسیر 15 کیلومتری را که پر از برف بود، باز می‌کردیم تا بتوانیم این زن زائو را به جایی برسانیم.

وی اظهارکرد: مسئولان تا هفت سال پیش در فصل زمستان و مواقعی که راه ارتباطی این روستا بسته می‌شد از طریق بالگرد دارو، غذا و امکانات برای ما ارسال می‌کردند و به مردم روستا کمک و امدادرسانی و کار انتقال بیماران را به مراکز درمانی انجام می‌دادند، اما چند سالی است که این امر متوقف و باعث مشکلات زیادی برای مردم شده است./ ایسنا

آغاز واریز کمک معیشت دولت به کشاورزان اصفهان

مسئول طرح و برنامه اداره جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان از آغاز واریز کمک معیشت دولت به کشاورزان این منطقه خبر داد.

عباس حسینی افزود: سقف پرداختی‌های دولت در قالب کمک معیشت، پنج میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی گفت: میزان پرداختی به کشاورزان براساس جداول تهیه شده در شورای خسارت شهرستان اصفهان و براساس دفترچه‌های کشاورزی تعیین می‌شود.وی با بیان این که این کار از آخرین نقطه شهرستان اصفهان یعنی بن رود آغاز شده است، گفت: پس از اتمام این بخش واریز این مبلغ به حساب کشاورزان بخش جلگه و مرکزی آغاز می‌شود.

حسینی با بیان این که فهرست افراد و میزان واریزی برای هر کشاورز به بانک کشاورزی ارسال شده است، گفت: 37 هزار کشاورز در شرق شهرستان اصفهان در فهرست دریافت این کمک معیشت قرار دارند.

به دنبال خشکسالی‌های پیاپی و خشکی رودخانه زاینده‌رود بخش کشاورزی شهرستان اصفهان بویژه شرق این شهرستان بشدت آسیب دیده است. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها