تیز دندان‌ها در کمین شناگران

یکی از معروف‌ترین رودخانه‌های آرژانتین این روزها پذیرای مهمان‌هایی دردسرساز به نام ماهیان گوشتخوار شده است. خبرها از روزنامه‌های بوئنوس‌آیرس حاکی است که حدود 70 نفر که بین آنها هفت کودک خردسال نیز بوده، در حین شنا در رودخانه پارانای روساریو از سوی دسته‌ای ماهی گوشتخوار به نام پالومتا زخمی شده‌اند. پالومتا اصطلاحی است که در زبان اسپانیایی گاه به ماهیان آب شیرین و گاه آب شور اطلاق می‌شود، اما مشهورترین خانواده‌های منتسب به این گروه را ماهیانی به نام پیرانیا تشکیل می‌دهند که اتفاقا اعضای آن جزو متهمان ردیف اول پرونده رودخانه شهر روساریو نیز هستند.
کد خبر: ۶۳۵۰۱۴

به گزارش Informador، پیرانیاهای تیزدندان و گوشتخوار بومی آب‌های شیرین و رودخانه‌های آمریکای جنوبی از آمازون گرفته تا رودخانه اورینوکو در کلمبیا و رودخانه گوایاناس در پاراگوئه هستند. این نوع ماهی تاکنون در تمامی کشورهای آمریکای جنوبی به استثنای شیلی پیدا شده، اما شهرت آنها فقط به دلیل دندان‌های تیزشان نیست بلکه این اشتهای سیری‌ناپذیر، رفتار تهاجمی و رژیم غذایی آنها بالاخص در صورت کاهش منابع اصلی است که آنها را در صدر اخبار شگفتی‌های حیات وحش قرار می‌دهد.

فدریکو کورنیر، مسئول بخش اورژانس و بهداری روساریو در مصاحبه‌ای رادیویی اعلام کرد که ظرف روزهای نخست دی نزدیک 70 نفر مجروح راهی بیمارستان شده‌اند که در بدن آنها آثاری از جراحت‌های خفیف ناشی از گازگرفتگی رویت شده است. شباهت این مجروحان تنها در نوع زخم‌هایشان نیست، بلکه باید خاطرنشان کرد که همه آنها محل آسیب‌دیدگی خود را رودخانه پارانا ذکر کرده‌اند.

برخی متخصصان معتقدند که این ماهیان بشدت قلمروطلب هستند و حضور قابل‌توجه گردشگران سبب شده که حریم قلمرو آنها در ابعاد گسترده شکسته شود.

در نتیجه این ماهیان ناچار شده‌اند که برای دفاع از خود رفتارهای تهاجمی در پیش بگیرند در حالی‌ که در دیگر مواقع چنین رفتارهایی کمتر از طرف آنها گزارش می‌شود.

ماهی‌های پالومتا بشدت گرمادوست هستند؛ ولی برای اظهارنظر درباره این که چرا آنها زیستگاه خود را تغییر داده و مهم‌تر از آن چرا دست به چنین حمله‌هایی زده‌اند، هنوز لازم است که تحقیقات بیشتری انجام شود و برای اظهارنظر قطعی بسیار زود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها