سفر منطقه‌ای ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان این هفته به چند کشور منطقه سفر می‌کند و با مقامات این کشورها به رایزنی و گفت‌وگو می‌پردازد.
کد خبر: ۶۳۴۶۴۹

به گزارش ایسنا، سفر منطقه‌ای محمدجواد ظریف، از عصر امروز آغاز می‌شود و قرار است وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و چند کشور عربی دیگر سفر کند.

موضوعات مربوط به روابط دوجانبه و همچنین رایزنی درباره تحولات سوریه و حل این موضوع در دستور کار سفر وزیر امور خارجه قرار دارد.

ایسنا پیش‌بینی کرده است که این سفرها تا چهارشنبه ادامه پیدا کند.

در همین حال، سفیر لبنان در تهران با اعلام این‌که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دوشنبه(فردا) به بیروت سفر می‌کند، گفت: تازه‌ترین اطلاعات و نتایج به​دست آمده از تحقیقات مربوط به انفجار مقابل سفارت ایران و تحولات بعد از آن، در اختیار وی قرار می‌گیرد.

فادی حاج‌علی در گفت‌وگو با ایرنا، با اعلام این‌که ظریف در سفر بیروت با مقامات عالی لبنان از جمله وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور این کشور دیدار خواهد کرد، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در سفر دکتر ظریف به بیروت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، انفجارهای تروریستی اواخر مهر ماه گذشته مقابل سفارت ایران در بیروت و رویدادهای بعد از آن بویژه دستگیری و مرگ ماجد الماجد و تحقیقات انجام شده درباره این رویدادهاست.

این دیپلمات لبنانی با بیان این‌که نه تنها ایران، بلکه لبنان هم قربانی حادثه تروریستی مقابل سفارت ایران است، تاکید کرد: لبنان از هرگونه کمک و همکاری ایران برای به نتیجه رسیدن تحقیقات درباره انفجارهای مقابل سفارت ایران در بیروت و رخدادهای بعد از آن استقبال می‌کند و هرگونه اطلاعات و نتایجی که تاکنون از انجام تحقیقات دستگاه‌های قضایی و امنیتی لبنان در این زمینه حاصل شده است، در جریان سفر ظریف به بیروت در اختیار وی قرار خواهد گرفت.فادی حاج‌علی با بیان این‌که تحقیقات هنوز پایان نیافته و همچنان ادامه دارد، گفت: این تحقیقات تاکنون نتایج خوبی داشته و دستگیری ماجد الماجد نشان داد که تحقیقات دستگاه‌های قضایی و امنتیتی لبنان در مسیر صحیح در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها