فریدون زندی

تاریخ تولد: اردیبهشت 58 زادگاه: آمدن آلمان قد: 1.84 متر پست: هافبک باشگاه کنونی: ـ
کد خبر: ۶۳۴۵۱۳

زندی را می‌توان نخستین دورگه تاریخ تیم ملی فوتبال ایران معرفی کرد. او که پدری ایرانی و مادری آلمانی دارد دورانی درخشان در فوتبال آلمان داشت و برخی اعتقاد دارند اگر او تیم ملی فوتبال ایران را انتخاب نمی‌کرد به دوران درخشان خود در بوندسلیگا پایان نمی‌داد.

فریدون زندی در آلمان در باشگاه‌های متعددی بازی کرد که کایزرسلاترن و فرایبورگ مهم‌ترین آنها بودند. بازی در لیگ قبرس و قطر و البته استقلال تهران مربوط به دوران افول او می‌شود. زندی که در زمان حضور در تیم ملی به یکی از سوژه‌های موردعلاقه مطبوعات تبدیل شده بود محبوبیت فوق‌العاده‌ای در ایران پیدا کرد، اما هر چقدر زمان می‌گذشت او بیشتر به دوران افول خود نزدیک‌تر می‌شد. او نیز همانند دژاگه سابقه بازی کردن در تیم زیر 21 سال آلمان را دارد، اما در ادامه نتوانست به ترکیب تیم ملی آلمان راه یابد تا برای حضور در جام‌جهانی، تیم ملی فوتبال ایران را انتخاب کند.

او در سال 84 با دعوت برانکو ایوانکوویچ به تیم ملی ایران آمد و نخستین بازی ملی خود را در برابر تیم ملی بحرین انجام داد و اولین گل ملی خود را نیز در برابر آذربایجان به ثمر رساند. فریدون زندی که پیش از آغاز فصل امسال به تیم الاهلی قطر پیوست، ششم مهر 92 در دیدار تیم الاهلی قطر و المعیذر دچار مصدومیت فوق‌العاده شدیدی شد، به طوری که پای او با ضربه بازیکن تیم المعیذر به دو نیم شد و صحنه بسیار دلخراشی را رقم زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها