شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۳۲۶۴۳
احمدی‌نژاد  با سرعت 200 کیلومتری

دستور ویژه برای بررسی خودروهای ورود موقت

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس دستورات مسئولان اجرایی به دستگاههای مربوطه، مقرر شده هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری آمار مربوط به خودروهای ورود موقت شده به داخل کشور چه از طریق "کارنه تیر" و یا با صدور پروانه ورود موقت اقدام و لیست مربوطه شامل مواردی چون نام وارد کننده، مهلت اعتبار پروانه و تضمین اخذ شده ارسال شود. در این بخشنامه همچنین تاکید شده است که باید لیست خودروهایی که مهلت ورود آنها به کشور سپری شده است، سریعا جمع آوری و ارسال شود.

نظرخواهی یک وزیر از کارمندان برای درآمدزایی

خراسان آورده:بر اساس بخشنامه ای که یکی از وزرای اقتصادی به دستگاهها و سازمانهای زیر مجموعه خود ارسال کرده، از کارمندان و مدیران این دستگاهها خواسته شده است کلیه امکانات و عرصه هایی که از نظر آنها می تواند باعث تولید درآمد برای آن دستگاه شود را به همراه پیشنهادهای خود به دفتر وی ارسال کنند. در این دستور همچنین تاکید شده است که درآمد زایی نباید وظایف حاکمیتی این وزارتخانه را خدشه دار کند.

احمدی‌نژاد پدر همه را درآورد

روزنامه تهران امروز نوشت:مهدی طائب مسئول قرارگاه عمار با اشاره به دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد گفت:‌ احمدی‌نژاد پدر همه را درآورد و با ماشینی که حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر در ساعت بود، 200 کیلومتر می‌رفت و این سبب می‌شد که همه در این ماشین فشار زیادی را تحمل کنند.

حدف اتوماتیک متکی

تهران امروز آورده:محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام در پاسخ به این سوال که آیا متکی از شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری استعفا داده است، گفت: مطابق آنچه که نماینده انجمن فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند اعلام کرده است، آقای متکی از دبیرکلی این انجمن استعفا داده و از آنجا که شورای مرکزی جبهه پیروان از دبیران تشکل‌های زیرمجموعه خود تشکیل شده است، وی به صورت اتوماتیک‌وار از شورای مرکزی جبهه پیروان حذف شده است. وی افزود: البته موضوعی دال بر اینکه متکی از جبهه پیروان خط امام و رهبری استعفا داده باشد نیست.

رحیمی با وثیقه آزاد است

تهران امروز نوشت:نادری وکیل محمدرضا رحیمی با اشاره به اطلاعیه اخیر دادستانی تهران مبنی بر اینکه «از آقای رحیمی تحقیق به عمل آمده و در حال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تامین آن، آزاد است»، گفت: پرونده موکلم در حال حاضر در دادسرا مفتوح است و به دلیل رعایت قوانین نمی‌توانم درباره محتویات پرونده تا پایان رسیدگی به آن صحبتی کنم. وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده موکلم ممکن است به طول بینجامد، مدعی شد که هیچ مدرکی علیه آقای رحیمی وجود ندارد. نادری خاطرنشان کرد: پرونده‌ای که در رابطه با آن برای موکلم قرار وثیقه صادر شده مربوط به اتهامات دیگری است.

واکنش ثمره‌هاشمی به حضور احمدی‌نژاد در دادگاه

تهران امروز آورده:مجتبی ثمره‌هاشمی دستیار ارشد رئیس‌جمهور سابق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای احمدی‌نژاد در دادگاه حضور می‌یابد، تنها خندید و گفت: مصاحبه نمی‌کنم. وی در پاسخ به اینکه دیگر هیچ کسی با احمدی‌نژاد ملاقات نمی‌کند، گفت: مردم با احمدی‌نژاد ملاقات‌های مفصلی در مقابل منزلش دارند.

کاهش تعداد مسیحیان کاتولیک

روزنامه جمهوری اسلامی آورده: روزنامه تایمز نوشت: آمارها و مطالعاتی که در مدت اخیر در لندن منتشر شد، نشان می‌دهد که تعداد مسیحیان کاتولیک در مقایسه با سال‌های گذشته، در سال 2012 میلادی ده‌ها هزار نفر کاهش یافت که دلیل اصلی آن افتضاح‌های جنسی مسئولان کلیسا است. براساس گزارش پایگاه المشهد، روزنامه تایمز در ادامه افزود: با وجود آن که روز به روز به تعداد مهاجران کاتولیکی که از کشورهای لهستان و رومانی و نقاط مختلف اروپای شرقی به انگلیس وارد می‌شوند افزوده می‌گردد، اما در سال 2012 میلادی حداقل 90 هزار کاتولیک در انگلستان و ویلز مذهب خود را کنار گذاشتند. تایمز تاکید کرد: انتظار می‌رود تعداد مسیحیان کاتولیک در سال جدید به دلیل اصلاحات پاپ فرانسیس و شخصیت محکم و رهبرانه وی افزایش یابد. در سال 2012 میلادی تعداد مسیحیان کاتولیک که در مراسم دعای کلیسا حضور می‌یافتند تنها 20 درصد از کل پیروان کاتولیک ساکن انگلیس بود. در سال‌های اخیر ده‌ها نوع اتهام به کشیش‌های مسیحی کاتولیک نسبت داده شد که موضوعات اغلب آن‌ها حول محور تعرض‌های جنسی به کودکان بود، و در زمانی که سازمان ملل خواهان اطلاعاتی از آمار واقعی چنین تعرضاتی شد، کلیسا از دادن آمارهای صحیح خودداری نمود.

بهترین راه محاکمه است

جمهوری اسلامی نوشت: حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی درباره حصر ‌آقایان موسوی و کروبی به خبرآنلاین گفته است: حتماً بهترین راه، محاکمه این دو نفر است. وقتی هر دو طرف روی حرفشان می‌مانند، چیزی حل نمی‌شود. وی افزود: اگر موسوی و کروبی را همان سال 89 یا 90 آزاد می‌کردند، شاید می‌شد، اما الآن میسر نیست و بهترین راه محاکمه است. طول کشیدن این حصر هم به نفع آنهاست.طباطبایی در پاسخ به این سؤال که "فکر نمی‌کنید محاکمه کردن اینها منجر به التهاب مجدد جامعه شود؟" گفت: نه، دیگر جامعه نمی‌پذیرد. کش‌دار شدن یک مسأله را جامعه قبول نمی‌کند، سال 88 هم یک بخشی از اعتراض مردم به حوادث آن سال به این دلیل بود که امنیت از جامعه رفته بود، کسب و کارها ثبات نداشت و امنیت روانی در جامعه حاکم نبود، هر چند وقت یک بار هم یک آشوب به وجود می‌آمد. الآن هم مردم از آن فضا عبور کردند. البته من در مورد شیوه محاکمه این دو نفر حرف دارم. اگر بنا باشد مثل گذشته باشد، فضا بدتر می‌شود، چون خواه ناخواه اینها هنوز طرفدارانی دارند.

ماجرای دیداربا «الماجد» پیش از مرگ

روزنامه قدس نوشت: شبکه الجدید لبنان خبر داد یک وابسته سفارت عربستان سعودی در بیروت 24 ساعت پیش از مرگ «ماجد» تروریست سعودی با وی دیدار کرده بود.

اتهام یکی از گردانندگان «من و تو»

روزنامه قدس به نقل از سایت جهان آورده: رسانه‌های غربی از اتهام یکی از گردانندگان شبکه بهایی «من و تو» درباره تجاوز به یک کودک خبر دادند.

حکم ترک نمازجمعه 25 ضربه شلاق!

قدس به نقل ازالعالم نوشت: گروه تروریستی داعش اعلام کرده است حکم ترک نماز جمعه 25 ضربه شلاق است و این حکم را برای نخستین بار روی دو شهروند سوری و در انظار عمومی اجرا کردند.

ثبت نام خلیج‌فارس در سایت بایرن

روزنامه قدس به نقل از سایت فردا نوشت: باشگاه بایرن مونیخ با تمام ستارگان خود قطر را به عنوان محل برپایی اردوی آماده سازی زمستانی‌اش انتخاب کرد. این اردوی 9 روزه در یک کشور عربی برگزار می‌شود اما سایت رسمی بایرن مونیخ و همچنین روزنامه بیلد آلمان در اقدامی جالب از نام خلیج فارس برای بازتاب خبرهای اردوی زمستانی بایرن استفاده کرده‌اند که خشم کشورهای عربی را برانگیخته است. جالب‌تر آنکه پایگاه اینترنتی باشگاه مونیخی در نسخه عربی خود نیز از عنوان خلیج فارس بهره گرفته است.

بنادر استراتژیک اسرائیل در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار گرفت

روزنامه کیهان نوشت:«تل‌آویو نگران موشک‌های پیشرفته‌ای است که در اختیار ارتش حزب‌الله قرارگرفته و می‌تواند بنادر مهم اسرائیل را فلج کند».

روزنامه یدیعوت آحارونوت با انتشار این خبر نوشت: حزب‌الله با در اختیار داشتن قطعات سامانه‌های موشکی هدایت‌شونده پیشرفته «یاخونت»، می‌تواند بنادر اسرائیل را فلج کند. این وضعیت نگرانی‌هایی در میان نیروی دریایی اسرائیل ایجاد کرده است. آنها بر این عقیده‌اند که چنین سامانه‌هایی در دست حزب‌الله می‌تواند فعالیت بنادر «حیفا» و «اشدود» را متوقف کند.

روزنامه «وال استریت ژورنال»  نیز در گزارشی نوشت: مقامات آمریکایی معتقدند که اعضای حزب‌الله قطعات سامانه‌های موشکی را به صورت مجزا و برای جلوگیری از تخریب آنها در حملات هوایی اسرائیل، به لبنان منتقل می‌کنند.

به گفته مقامات اطلاعاتی آمریکا، حزب‌الله حدود 12 سامانه موشکی ضدکشتی در خاک سوریه در اختیار دارد.

از سوی دیگر نشریه فارین پالیسی خاطر نشان کرد اگر گزارش‌ها درباره انتقال موشک‌های یاخونت روسی از دمشق به لبنان درست باشد، این اتفاق تهدیدی برای تل‌آویو است. براساس گزارش‌ها مقام‌های نظامی اسرائیل جنگ تقریبا سه ساله سوریه را با دقت زیر نظر داشته‌اند و همواره نگران این بوده‌اند که دولت سوریه ترجیح بدهد موشک‌هایش را به جای آنکه به دست شورشیان مسلح در داخل بیفتد، تحویل حزب‌الله لبنان بدهد و اکنون نیروهای سوری موفق شده‌اند موشک‌های هدایت دقیق خود را به متحد لبنانی خود دهد. سلاح‌های تازه حزب‌الله شامل موشک‌های کروز ضدناو روسی، موسوم به یاخونت (یاقوت) است. روسیه 72 فروند موشک یاخونت و 18 سکوی متحرک پرتاب را در دسامبر سال 2011 به سوریه داد. مسکو در ماه مه 2013، موشک‌های پیشرفته‌تر و مجهز به رادار «یاخونت» را نیز به سوریه تحویل داد. این موشک‌ها، 180 مایل (290 کیلومتر) برد عملیاتی دارند و می‌توانند با سرعت دو ماخ نزدیک به سطح دریا حرکت کنند که این فاصله پروازی، آنها را از شناسایی توسط رادارها مصون می‌دارد.

روایت بی‌بی‌سی از بیچارگی‌های اوباما در سال 2013

کیهان نوشت:«سال 2013 سالی توفانی برای دولت اوباما بود و به محبوبیت اوباما در میان مردم آمریکا، ضربه زد».

بی‌بی‌سی فارسی در تحلیلی نوشت: سال 2013 سال دشوار و نفس‌گیری برای اوباما بود. بیشتر اولویت‌های داخلی دولت آقای اوباما در سال 2013 ناتمام باقی ماند یا شکست خورد، طرح محدود کردن مالکیت خصوصی سلاح‌های مرگبار به جایی نرسید، وعده اصلاح قانون مهاجرت عملی نشد. اختلافات بر سر بودجه، دولت فدرال را در پاییز دو هفته به حالت نیمه‌تعطیل درآورد. اما ضربه سنگین‌تر در ماجرای بیمه درمانی معروف اوباما به اعتبار او وارد شد. ایرادهای فنی وب‌سایت این بیمه چندی است که زبانزد عموم و نماد ضعف و ناکارآمدی دولت شده است.

بی‌بی‌سی می‌افزاید: این در حالیست که در عرصه بین‌المللی هم اوضاع چندان بر وفق مراد باراک اوباما پیش نرفت. افشای اسرار سری‌ترین سازمان جاسوسی آمریکا (ان‌اس‌ای) توسط ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق این سازمان، از نظر امنیتی و دیپلماتیک یک رسوایی کم‌سابقه برای دولت باراک اوباما بود، به خصوص که معلوم شد ان‌اس‌ای تلفن رهبران کشورهای دوست مانند اسرائیل، آلمان و برزیل را هم شنود می‌کرده است.

این تحلیلگر در عین حال می‌افزاید: تماس تلفنی تاریخی او با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، رسما تابوی گفت‌وگو و مذاکره آمریکا با جمهوری اسلامی را شکست. توافق هسته‌ای ژنو هر چند هنوز گامی مقدماتی و متزلزل به حساب می‌آید، به باور دولت آقای اوباما و بسیاری از ناظران یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سیاست خارجی او در سال 2013 است.

اخیرا دویچه‌وله نیز در تحلیلی خاطرنشان کرده بود: اگر مکالمه تلفنی با روحانی و توافق ژنو نبود، اوباما سال 2013 را با شکست کامل به سر می‌برد.

بی‌بی‌سی با اشاره به ناکامی‌های دولت آمریکا در جنگ سوریه و بحران مصر خاطرنشان کرد: سوءظن متحدان منطقه‌ای واشنگتن به اوباما، غیر از موضوع هسته‌ای ایران ریشه‌های دیگری نیز دارد، از جمله عملکرد دولت آقای اوباما در دو بحران سوریه و مصر. در مصر باراک اوباما تا چند روز قبل از کودتا از مشروعیت دولت اسلامگرای محمد مرسی دفاع می‌کرد اما وقتی که مخالفان به خیابان‌ها ریختند و ارتش دولت را سرنگون کرد، باراک اوباما برکناری رئیس‌جمهوری اسلامگرا را کودتا ندانست و سرانجام پس از چند ماه میانجیگری بدون نتیجه، کمک‌های نظامی به حکومت مصر را به حالت تعلیق درآورد. حالا دیگر نه ارتش، نه مخالفان سکولار و نه اخوان‌المسلمین از دولت اوباما دل خوشی ندارند.

تحلیلگر بی‌بی‌سی افزود: در ابتدای سال 2013 حدود 55 درصد آمریکایی‌ها از عملکرد باراک اوباما ابراز رضایت می‌کردند اما در روزهای پایانی سال این رقم به شدت افت کرده و در بعضی از نظرسنجی‌ها حتی به 41 درصد کاهش یافته است. مجموعه‌ای از چالش‌ها و ناکامی‌های کوچک و بزرگ دست به دست هم دادند تا یک روایت علیه اوباما شکل بگیرد؛ اینکه او رهبری مقتدر، کارآمد و قابل اعتماد نیست. تغییر دادن این وجهه چندان آسان نخواهد بود. سالی که می‌توانست به جای گذاشتن میراث‌های بزرگ داخلی یا خارجی باشد فعلا در آمریکا برای باراک اوباما سال سخت و سال فرصت‌های از دست رفته نام گرفته است.

رژیم سعودی به مهره اسرائیل تبدیل شده است

کیهان آورده:مرکز پژوهش‌های امنیتی  در دانشگاه تل‌آویو در گزارشی تاکید کرد هماهنگی‌های محرمانه عربستان و اسرائیل شدت گرفته است.

به گزارش القدس الیوم در گزارش این مرکز آمده: منافع مشترک عربستان و اسرائیل از جمله در دشمنی با ایران باعث شده دو طرف فرصت همکاری را به دور از نگاه افکار عمومی داشته باشند.

این پژوهش خاطرنشان می‌کند: اسناد و مدارک موجود ثابت می‌کند که علاوه بر دیدارهای محرمانه و پی‌در‌پی مقام‌های کشورهای عربی خلیج‌فارس با مقام‌های اسرائیلی، چندین شرکت اسرائیلی به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مشاوره امنیتی می‌دهند، به نیروهای ویژه این کشورها آموزش می‌دهند و آن‌ها را مجهز به سامانه‌ها و فناوری‌های پیشرفته می‌کنند و همچنین اسرائیل در سیاست صادرات  اسلحه به این کشورها از خود نرمش نشان داده و از مخالفت خود با فروش سلاح‌های آمریکایی به این کشورها کاسته است.

مرکز پژوهش‌های امنیتی دانشگاه تل‌آویو می‌افزاید: عربستان و برخی  کشورهای عربی همجوار اعتقاد دارند در حال حاضر روابط دیپلماتیک عادی با اسرائیل بیش از اینکه نتایج مثبت داشته باشد، نتایج منفی خواهد داشت زیرا کشورهای حوزه خلیج‌فارس در حال حاضر روابط محرمانه‌ای با اسرائیل دارند بدون اینکه مجبور باشند چیزی در این مورد برای افکار عمومی خود توضیح دهند زیرا افکار عمومی در این کشورها مخالف عادی‌سازی روابط با اسرائیل و داشتن هرگونه روابطی با آن است.

 این پژوهش تاکید می‌کند: اخیرا و در پی خودداری واشنگتن از حمله نظامی به ایران و سوریه، روابط ریاض و تل‌آویو استحکام یافته است.

این پژوهش در عین حال به مقام‌های رژیم صهیونیستی توصیه کرده است: با عربستان و مصر ضد باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا ائتلاف نکنند زیرا این می‌تواند به روابط اسرائیل - آمریکا که در حال حاضر در مرحله حساسی است، زیان وارد کند.

این پژوهش می‌افزاید: عربستان امیدوار است اسرائیل به ایران حمله کند و در عین حال به دلایلی صراحتا اعلام نمی‌کند که به تل‌آویو در این حمله کمک می‌کند زیرا بیم آن دارد مجبور شود هزینه‌های این حمله را بپردازد، جدا از این میان اسرائیل و عربستان یک مانع دینی و اجتماعی وجود دارد که اجازه نزدیک شدن بیش از این را نمی‌دهد.

در همین حال کارشناسان امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گویند سفیر عربستان در آمریکا مهره اسرائیل است.

روزنامه جروزالم پست به قلم یوسی میلمان نوشت: نقش «عادل جبیر» سفیر عربستان در واشنگتن در زمینه تقویت مناسبات محرمانه میان رژیم صهیونیستی و ریاض بسیار مهم است. جبیر تمام وقت خود را صرف ترتیب ملاقات‌های محرمانه با رهبران سازمان‌های یهودی در واشنگتن کرده است.

بنابراین گزارش، رابطه مستحکم جبیر و رهبران سازمان‌های یهودی، نشانگر نزدیک شدن عربستان و اسرائیل به همدیگر است و این نزدیکی در تبادل پیام‌ها و هماهنگی‌ها و دیدارهای گسترده مقامات اجرایی صهیونیستی و سعودی نمود پیدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
۰
۰
احمدی نژاد پدر همه را درآورد.... مخصوصا پدر مجلس را !!
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
جام جام خیلی باحالی به خدا تا دیروز جرات داشتی از این حرفا از احمدی نژاد بزنی فقط تعریف می كردی ازش و مجیز می گفتی
آخه این هم شد انتقاد جدید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
باز خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد كه حداقل در همه كارهایشان بسیار فعال و پر جنب و جوش بود ولی برخی روسای جمهور هم هستند كه از ریاست فقط روی مبل نشستن و حرف زدن را یاد گرفتند و با تخریب این و آن و وعده های توخالی خود را مهم جلوه می دهند.
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
شماجزانتقادازاحمدی نژاد كاردیگه ای ندارید بیچاره محمودفقط دوید ضعف داشت قبول داریم امانه به اندازه بعضی‌ها
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد چكار كرد برای مردم كه حالا ملاقات مفصلی در مقابل منزلش دارند.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
آقای احمدی نژاد چون به وزرا و روسای ادارات فشار می آورد كه حتما باید كار كنند و زحمت بكشند و به فكر مردم باشند به همین خاطر پشت سرش حرف می زنند . اگر وزرای احمدی نژاد هم مانند خود احمدی نژاد با سرعت 200 كیلومتری حركت می كردند و به فكر منافع خود و اطرافیانشان نبودند الان همه چیز درست می شد و مردم هم این همه فشار نمی كشیدند . ولی متاسفانه وزرایش فشار را بر مردم وارد آوردند تا خودشان راحت زندگی كنند .

نیازمندی ها