اختتامیه این جشنواره 25 دی برگزار می‌شود

جشنواره جام‌جم کلید خورد

با برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره تلویزیونی جام‌جم، سومین دوره این جشنواره دیروز رسما آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۳۲۱۲۹

به گزارش جام‌جم، این مراسم عصر دیروز با حضور علی دارابی معاون سیما، مهدی فرجی مدیر شبکه یک و دبیر جشنواره و جمعی از مدیران سازمان و هنرمندان تلویزیون در سالن اجتماعات ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

علی دارابی، معاون سیمای رسانه ملی در آیین افتتاحیه سومین جشنواره بین‌المللی جام‌‌جم با عرض خیرمقدم و خوشامد به همه مدیران، تهیه‌کنندگان و هنرمندان صداوسیما گفت: آیین افتتاحیه سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم را با اضافه شدن بخش بین‌الملل برگزار می‌کنیم.

وی افزود: جشنواره جام‌جم، جشنواره نوپایی است که امیدواریم به درخت تنومندی تبدیل شود که خود بتواند به جشنواره بزرگی در منطقه و جهان اسلام تبدیل شود که در دنیا بدرخشد. دارابی عنوان کرد: رسانه ملی تولیدات پاک و اخلاق‌گرا را سرلوحه کار خود قرار داده تا با این ویژگی‌ها آثار خود را تولید و به نمایش بگذارد. دارابی با اشاره به جایگاه کنونی کشور در دنیا گفت: تولیدات صداوسیما با الزام پخش در عرصه بین‌المللی ساخته می‌شود و باید به این مساله توجه داشت اگر می‌خواهیم آثار خود را در عرصه بین‌الملل معرفی کنیم باید آثار تاثیرگذار تولید کنیم.

وی به خاطره‌ای از دیدار رئیس‌ صداوسیمای ترکیه با عزت‌الله ضرغامی اشاره کرد و افزود: زمانی که سریال‌های ایرانی در ترکیه نمایش داده می‌شد خیابان‌های این کشور خلوت می‌شدند.

معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به وجود شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای تاکید کرد: وجود شبکه‌های بزرگ سخن‌پراکنی و رسانه‌ای جهان غرب این پیام را می‌دهد که عوامل برنامه‌ساز رسانه ملی آثاری تاثیرگذار تولید کرده و آنها را به انفعال کشانده‌‌اند و 71 بار قطع شبکه‌های ایرانی در ماهواره‌ها هیچ مفهوم دیگری ندارد.

دارابی ویژگی جشنواره تلویزیونی جام‌جم را تاکید و افتخار به تولیدات و نمایش آثار صداوسیما در قاب تلویزیون دانست و گفت: از شما هنرمندان، برنامه‌سازان و بازیگران و همه عواملی که در خلق یک اثر نقش تاثیرگذاری داشته‌اند و به ما کمک کرده‌اید، صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم.

دارابی به همراهی‌های برنامه‌سازان در شرایط سخت مالی کشور اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها امروز ارزش مضاعف پیدا می‌کند، چون بدون تلاش شما ما نمی‌توانستیم این برنامه‌ها را تولید کنیم.

دارابی با بیان این‌که در آیین افتتاحیه این جشنواره از مدیران، هنرمندان و خانواده‌های شهدا و رزمندگان قدردانی کردیم، خاطرنشان کرد: این حرکت گویای این است که زحمات مدیران قبل از خود را ارج می‌نهیم چون می‌دانیم موفقیت‌های ما مرهون تلاش‌ها و زحمات همکاران گذشته ماست. باید این حرکت را تبدیل به یک فرهنگ کنیم.وی گفت: رسانه ملی در خط مقدم فرهنگ‌سازی است و امیدوارم این کار گسترش و توسعه یابد. ما وامدار رزمندگان و مجاهدت‌های آنها هستیم و تلاش می‌کنیم فرهنگ مبارزه و مقاومت را گسترش دهیم.

دارابی خاطرنشان کرد: فضای اخلاق، صداقت و راستگویی را باید به کارها اضافه کنیم و زمینه‌سازی مشارکت سیاسی برای جامعه نیز فراهم شود تا جامعه گامی به سوی جلو بردارد.

در حاشیه این مراسم از تمبر، پوستر و سایت جشنواره با حضور هنرمندان و مدیران تلویزیون رونمایی شد. معاون سیما در حاشیه‌ رونمایی از تمبر جشنواره تلویزیونی جام‌جم نوشت: «رسانه ملی؛ رسانه‌ پاک و اخلاق‌گرا».

ابوالفضل جلیلی‌، افسانه بایگان‌، فرهاد قائمیان‌، الهام حمیدی، مهدی صباغ‌زاده‌، پرویز شیخ طادی‌، بهرام شفیع‌، محمدعلی اینانلو،‌ محمدجعفر خسروی‌، تاج بخش فناییان‌، امیررضا دلاوری‌، ضیاء‌الدین دری‌، محمد صالح‌علا‌، انسیه شاه‌حسینی‌، امیر خرم‌شاهی‌، سروش صحت‌، اشکان خطیبی‌ و رامبد جوان از هنرمندان حاضر در مراسم افتتاحیه جشنواره جام‌جم بودند.

در پایان این مراسم علی دارابی و مهدی فرجی با اهدای لوح تقدیر و سپاس از علی‌اصغر پورمحمدی، شایسته شوشتریان و سیمین ریاضی به عنوان مدیران پیشکسوت تلویزیون قدردانی کردند.از دیگر تقدیری‌های سومین جشنواره جام‌جم می‌توان به عزت‌الله عزتشاهی و نورالدین عافی به عنوان روایتگران کتاب و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، محمود جوان‌بخت و رضا برجی به عنوان مستندساز اشاره کرد.

در این مراسم از محمود فلاح تهیه‌کننده مختارنامه، علی‌اکبر تحویلیان، بهروز خوش‌رزم، علی‌اکبر محلوجیان و ایرج محمدی به عنوان تهیه‌کننده رسانه ملی نیز قدردانی شد.

سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم در شش بخش مجموعه‌های نمایشی فیلم‌های تلویزیونی، برنامه‌های گفت‌وگو محور ترکیبی، مستند، پویانمایی و بین‌الملل از چهاردهم تا بیست‌وپنجم دیماه برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها