کلسترول از نشانه‌های پزشکی است که کنترل آن بویژه برای افرادی که دچار ناراحتی قلبی هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است.
کد خبر: ۶۳۱۱۱۶
تبدیل آیفون به آزمایشگاه پزشکی

دانشمندان دانشگاه کرنل گجت کوچکی اختراع کرده‌اند که می‌تواند یک لام مجهز به مواد حساس به کلسترول را در مقابل دوربین آیفون نگه دارد. برای استفاده از آن کافی است قطره‌ای از خون خود را روی این لام ریخته و سپس آن را در گیره مخصوص قرار دهید.

حال می‌توان برنامک مخصوص این گجت را اجرا کرد تا فلاش دوربین روشن و از لام عکسی گرفته شود. سپس برنامک با تحلیل رنگ تصویر برداشته شده به کاربر میزان کلسترول خون او را نشان می‌دهد.

«ویگو» مراقب شماست

 

این گجت که خیلی شبیه هدفون بلوتوثی است که هم در واقع از طریق بلوتوث۴ به تلفن هوشمند شما وصل می‌شود و با کمک سنسور مادون قرمز، شتاب سنج‌ها و الگوریتم داخلی خود حرکات و رفتار شما را می‌سنجد تا اگر خواب‌آلود، خسته یا بی‌حوصله بودید به شما اخطار دهد تا از انجام کارهایی مثل رانندگی که به تمرکز زیاد احتیاج دارد، پرهیز کنید. این ابزار تعداد پلک زدن و یا مدت زمان بسته بودن چشم، افتادن ناگهانی سر به پایین یا طرفین و چند پارامتر دیگر را اندازه‌گیری می‌کند و در موقع لزوم صدای تلفنتان را درمی‌آورد تا شما را بیدار یا هوشیار کرده و جلوی فاجعه را بگیرد.

دفترچه یادداشتی برای قبل از خواب

 

وقتی برای خوابیدن به تخت‌خواب می‌روید، ناگهان همه ایده‌های خوب دنیا یا فهرست بلندبالایی از کارهایی که فردا باید انجام دهید سراغتان می‌آید. اما صبح که از خواب برمی‌خیزید، معمولا ۹۰ درصد آن‌ها پاک شده است. ژاپنی‌ها برای این مشکل، ایده خیلی ساده‌ای دارند. یک ساعت زنگ‌دار مجهز به تخته شب‌تاب که می‌توان هر چیزی را در تاریکی اتاق خواب روی آن نوشت تا فردا صبح بتوانید با آن دنیا را عوض کنید!

باتری‌های خنده‌آور

 

این روزها گجت‌های همراه ما به سرعت در حال زیاد شدن است. تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، پخش‌کننده‌های موسیقی و خلاصه بسیاری دیگر از تشنگان قدرت الکتریسیته همیشه آماده‌اند تا با خالی شدن ناگهانی باتری‌های خود، روز زیبای شما را خراب کنند. شاید به همین دلیل طراحان شرکت می‌موکو فکر کرده‌اند باتری‌های زاپاس ساخت خود را باید به شکلی جذاب بسازند تا بار‌دیگر خنده را به لب‌های شما بیاورد.

دوکومو، نگهبان سلامت ماست

 

سلامتی و امنیت از مهم‌ترین نگرانی‌های ما درباره خود یا عزیزانمان است. این دستبند ضدآب که محصول مشترک چند کمپانی بزرگ مخابراتی ژاپنی و شرکت بین‌المللی اومرون است، همه حرکت‌ها، علائم زیستی و موقعیت مکانی کاربر خود را دریافت و با بلوتوث به تلفن همراه او منتقل می‌کند تا بعدا از طریق اینترنت به یک سرور مرکزی بارگذاری شود. این اطلاعات توسط چند نرم‌افزار حرفه‌ای آنالیز می‌شود و گزارش آن برای شما ارسال می‌شود تا نگرانی‌هایتان درباره کودکان دلبند یا والدین پیرتان کاهش یابد.

کاغذ دیجیتال سونی

 

هر روز میلیون‌ها اصله درخت در سرتاسر دنیا قطع می‌شود تا روزنامه‌ها، کتاب‌ها و مجلات مختلف چاپ شود. فاجعه‌ای که کاغذ دیجیتال سونی قصد دارد از آن جلوگیری کند. این کاغذ دیجیتالی سبک و نازک که به اندازه یک کاغذ A4 است، هنوز مثل کاغذ واقعی منعطف نیست اما در عوض باتری کوچک آن می‌تواند تا سه هفته هر کتاب، مجله یا روزنامه‌ای را از اینترنت دریافت کند و به شما نشان دهد. در ضمن قلمی هم همراه این کاغذ ارائه می‌شود که می‌توانید با آن هر اثر هنری یا شاهکار ادبی را خلق کرده و در فضای ابری خود ذخیره کنید.

رقیبی دیگر برای عینک گوگل

 

لوموس DK40 عینکی است با امکانات مشابه عینک گوگل که فناوری جدیدی در نمایش تصاویر دارد. برخلاف عینک گوگل که تصاویر را روی آنچه از محیط اطراف می‌بیند، نمایش می‌دهد، این عینک در گوشه‌های هر کدام از شیشه‌هایش یک نمایشگر کوچک دارد تا کاربر فارغ از محیط اطراف بتواند با عینک هوشمند خود به دنیای وب وصل شود، تلفن بزند یا پیام بفرستد. با ورود عینک‌های متنوع، به نظر می‌رسد دنیای تلفن‌های هوشمند در حال واگذاری جایگاه افسانه‌ای خود به نسل جدیدی از ابزارهای قابل پوشیدن است.

کیبورد همه کاره

 

رایانه‌های ما معمولا از چند ابزار قابل دیدن تشکیل شده است. یک کیس، مانیتور، کیبورد و موس قطعات استاندارد تشکیل‌دهنده یک رایانه است. کیبوردها در این میان معمولا قدری متنوع تر از بقیه ساخته می‌شود. اما کیبورد اپتیموس پاپیولاریس تنوع را به یک دنیای اسرارآمیز تبدیل کرده که کشف آن چند روزی شما را سرگرم خواهد کرد. این کیبورد ۷۷ دکمه قابلیت برنامه‌ریزی دارد که برای مثال فقط به کمک یکی از آنها می‌توانید مستقیم بروید سراغ حساب بانکی‌تان، پولی حواله کنید یا دریافتی‌هایتان را بررسی کنید. این کیبورد نمایشگر کوچکی هم دارد که برخی اطلاعات مثل آب و هوا یا قیمت سهام را می‌توانید مستقیم روی صفحه کلید ببینید./ ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها