رسانه‌های کویتی نوشتند که محافل پارلمانی، سیاسی، حقوقی، مدنی و مردمی کویت از اقدام دولت مصر مبنی بر معرفی اخوان المسلمین به عنوان گروه تروریستی استقبال کردند.
کد خبر: ۶۳۰۰۵۵
استقبال کویت از درج نام اخوان المسلمین در لیست سازمان‌های تروریستی

روزنامه السیاسه کویت نوشت که محافل پارلمانی، حقوقی، سیاسی، مدنی و مردمی کویت ضمن استقبال از درج نام اخوان المسلمین در لیست سازمان‌های تروریستی از دبیر خانه اتحادیه عرب خواستند تا به همه کشورهایی که توافقنامه عربی مبارزه با تروریسم را امضا کرده‌اند، این تصمیم مصر را ابلاغ نماید.

بر اساس این گزارش، محافل پارلمانی و سیاسی کویت تاکید کرده‌اند که این کشور نیز باید در رابطه با پایبندی به توافقات عربی و حمایت از امنیت و ثبات آن از مصر پیروی نماید.

روزنامه السیاسه همچنین نوشت که محافل سیاسی و مدنی کویت تاکید کردند که باید تشکیلات اخوان المسلمین در کویت و کشورهای حوزه خلیج فارس ریشه‌کن شود و همه انجمن‌ها و منابع سرمایه‌گذاری آن منحل شود.

این روزنامه به نقل از «نبیل الفضل» یکی از نمایندگان پارلمان کویت نوشت که دولت مصر با اخوان المسلمین به صورت واقع‌گرایانه با استناد به تاریخ سیاه آنها برخورد کرد و ما از کشورهای عربی می‌خواهیم که از تصمیمات مصر پیروی کنند.

در همین رابطه «بسام العسعوسی» وکیل حقوقی که پیش از این نیز برای انحلال اخوان المسلمین در کویت اقامه دعوی کرده بود، تاکید کرد که دولت باید وابستگان به اخوان و تمامی کسانی که در انجمن آنها فعالیت می‌کنند، رصد کرده و اقدامات قانونی علیه آنها اتخاذ نماید.

وی افزود که با توجه به تعهد کویت به توافقنامه مبارزه با تروریسم باید موضع روشنی در رابطه با تصمیم دولت مصر اتخاذ نماید.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها