سرویس پخش زنده به گوگل این امکان را میدهد تا نقش خود را به عنوان آرشیودار ویدئوهای اینترنت بخوبی ایفا کند. همچنین تبلیغاتی که میتواند با پخش زنده ویدئو همراه باشد، فرصتهای جدیدی را پیش روی گوگل میگذارد تا خودش را به عنوان رقیب مقتدر تلویزیون اثبات کند.
سرویس پخش زنده یوتیوب طی یک سال گذشته در حالت آزمایشی خود به سر میبرده است و در موضوعات خاصی همچون موسیقی، بازی، ورزش و اخبار امکاناتی را ارائه کرده است. در ابتدا حسابهایی میتوانستند مجوز پخش زنده را از گوگل دریافت کنند که هزار نفر دنبالکننده (follower) داشته باشند. تا چهار ماه پیش این رقم به صد نفر کاهش پیدا کرد و اکنون گوگل میگوید حسابهای تائید شده صرف نظر از تعداد کاربر دنبالکننده حائز استفاده از خدمات این سرویس است.
به گفته گوگل طی چند هفته آینده این سرویس به صورت جهانی عرضه خواهد شد. با مراجعه به نشانی youtube.com/features میتوان وضع حساب خود و اینکه آیا مجوز پخش زنده را دریافت کرده، مشاهده کرد. گوگل با ویژگیهای این سرویس جدید میتواند به کمک آن کاربران بیشتری را به سمت استفاده از شبکه اجتماعی پلاس سوق دهد، زیرا Google+ Hangout On Air که همراه سرویس پخش زنده یوتیوب معرفی شده، به کاربر این امکان را میدهد تا یک اجرای زنده تعاملی و دوسویه ایجاد کند. برای مثال یک گروه موسیقی میتواند حین اجرا و پخش زنده اثرش، نظرات و تصویر یکبهیک طرفدارانش را مشاهده کند.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد