پنچری لاستیک‌ها را می‌توان یکی از ناخوشایندترین تجربیات سفر با خودرو نام نهاد. در سال‌های اخیر فناوری‌های مختلفی برای ساخت لاستیک‌هایی که پنجر نمی‌شوند طراحی شده است، اما شاید فناوری جدید شرکت پولاریس را بتوان متفاوت از همه آنها دانست. این لاستیک جدید غیربادی است. به کارگیری لاستیک‌هایی که به باد نیاز ندارند پدیده جدیدی نیست. با این حال لاستیک جدید تولید شده از سوی شرکت پولاریس، ساختاری شبیه کندوی زنبور عسل دارد.
کد خبر: ۶۲۷۴۶۴

این لاستیک از پلیمر انعطاف‌پذیر خاصی تولید می‌شود و همین ساختار ظاهری و پلیمری سبب می‌شود ​​مقاومت شگفت‌انگیزی در برابر عواملی که سبب پنچری لاستیک‌های معمولی می‌شوند، داشته باشد. شرکت پولاریس این لاستیک ویژه را ابتدا برای مقاصد نظامی طراحی کرده بود، اما این بار با نصب آن روی نوعی«خودروی همه جا رو» (ATV) قصد دارد آن را به عموم مردم عرضه کند. خودروهای همه جا رو که بیشتر شبیه موتور سیکلت با چهارچرخ هستند، قابلیت حرکت در سطوح مختلف اعم از آسفالت، خاکی و سنگلاخ را دارند. این دسته از خودروها کاربردهای زیادی از تفریح تا انجام عملیات امداد و نجات در مناطق دور افتاده و صعب‌العبور را به انجام می‌رسانند.

برای آزمایش میزان کارکرد این لاستیک جدید، ابتدا گلوله‌ای از یک تفنگ کالیبر 50 به آن شلیک شد و سپس این خودروی همه جا رو مسیری 563 کیلومتری را بدون هیچ گونه مشکل طی کرد. در نتیجه مشخص شد هیچ چیز نمی‌تواند سبب پنچری این لاستیک شود و فقط پس از فرسودگی باید آن را تعویض کرد. شرکت پولاریس این لاستیک جدید را روی محصول جدید خود با نام WV850 H.O نصب کرده است. این وسیله نقلیه حدود 500 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند تا 385 کیلوگرم بار را با خود حمل یا 680 کیلوگرم را همراه خود بکشد. تعداد محدودی از این خودروهای همه جا رو بزودی با قیمت حدود 45 میلیون تومان به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها