آن از فوتبال این از وضعیت کمیته ملی المپیک

علی آبادی از جان ورزش ایران چه می خواهد ؟

چسبیده به ورزش خیال رفتن ندارد

خادم : علی آبادی درصدد ضربه زدن به ورزش است

رییس اسبق فدراسیون کشتی معتقد است افرادی در کمیته ملی المپیک به دنبال خارج کردن فضای رقابتی سالم انتخابات این کمیته‌ هستند.
کد خبر: ۶۲۶۹۶۷
خادم : علی آبادی درصدد ضربه زدن به ورزش است

امیررضا خادم اظهار کرد: در مطالبی که در خصوص انتخابات کمیته ملی المپیک در این چند روز مطرح شده است، یک هدف نمی‌تواند متصور بود و آن این است که کسانی که سال‌ها است مشکلات عدیده و متفاوتی برای ورزش فراهم کرده‌اند و به اصطلاح‌ "چسبیده‌های ورزش" هستند امروز با هر ابزاری تلاش می‌کنند در ورزش ماندگار شوند و به دنبال خارج کردن فضای انتخابات از حالت رقابتی آن هستند.

 

وی افزود: این اولین دوره برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک نیست، اما تعبیرات و نکات جدیدی که توسط "علی آبادی چسبیده به ورزش" مطرح شده یک بدعت تازه است. این آقایان با وجود تمام مشکلاتی که در این مدت ایجاد کرده‌اند و بد اخلاقی‌هایی که حاصل از فرهنگ حاکم بر دستگاه اجرایی کشور در این هشت ساله بوده، حالا هم می‌خواهند از جایگاه خود و همراه‌شان استفاده کنند تا فضای انتخابات از فضای رقابتی سالم خارج شود.

 

خادم ادامه داد: اگر وزارت ورزش و جوانان هم بخواهد در این قضیه دخالت کند، آنها قطعا شرایطی را ایجاد می‌کنند که برای فوتبال ایجاد شد و بحث تعلیق مطرح خواهد شد. به خاطر به وجود آمدن چنین شرایطی متاسفم. البته این اشکال از خود ما ورزشی هاست. وقتی این افراد وارد ورزش می‌شوند با مجیز گویی آنها را ماندگار می‌کنیم.

 

وی با بیان این که به خاطر صحبت‌های افشارزاده از او گله ای ندارد، اضافه کرد: آقای افشارزاده گفته که من اجازه حضور در انتخابات را ندارم. ایشان بیان کننده نتایج به دست آمده از جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است و من هیچ گله‌ای از ایشان ندارم، چون به عنوان کسی که پیر ورزش است و سال‌ها برای ورزش زحمت کشیده برایم قابل احترام است و ماندگاری حضورش در ورزش به نفع ورزش کشور خواهد بود. شخصا اگر قصد حضور در انتخابات را دارم به خاطر یک رقابت سالم است و در صورت انتخاب فردی مثل افشارزاده خوشحال خواهم شد، چون حضور او مفید خواهد بود و اتفاق بدی نخواهد افتاد.

 

دارنده مدال برنز المپیک آتالانتا همچنین در باره دلیل اجازه نداشتنش برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: گفته شده که من نمی‌توانم به عنوان عضوی از کمیسیون ورزشکاران در انتخابات حضور داشته باشم. من از ابتدا هم به دنبال حضور در این کمیسیون نبودم، چون به خاطر شرط حضور در سه دوره قبلی المپیک نمی توانستم از طریق این کمیسیون شرکت کنم. آن چیزی که من انتظار دارم این است که طبق بخش چهارم بند "خ" شماره دو اساسنامه کمیته ملی المپیک به عنوان یکی از پنج خبره ورزشی که به انتخابات هیات اجرایی معرفی می‌شوند بتوانم در انتخابات شرکت کنم.

 

وی افزود: معدود افرادی را می‌شناسم که از طریق مسئولیتی که دارند امکان حضور در انتخابات را نداشته باشند، مثل روسای فدراسیون‌ها. اما افرادی که خارج از این قالب هستند مثل من و یا آقای هاشمی طبا می‌توانیم از این طریق در انتخابات حضور داشته باشیم. از وزارت ورزش و جوانان به صورت جدی این توقع را دارم که بتوانم بر این اساس در انتخابات حضور داشته باشم. به عنوان کسی که عمری از پایین‌ترین و بالاترین سطح ورزش بوده ام و از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم که اجازه ندهند مغرضان حاکم بر کمیته ملی المپیک از این طریق امکان حضور افرادی را که می‌توانند به ورزش کمک کنند را بگیرند.

 

خادم در پایان اظهار کرد: به جامعه ورزش، دولت و حتی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی هشدار می‌دهم که افرادی در کمیته ملی المپیک تلاش می‌کنند دوباره در ورزش چالش ایجاد کنند و پای ناظرین بیگانه و تعلیق ورزش را به میان بکشند. مثل قضیه فوتبال که عملکرد ضعیف و غیر قابل دفاع علی آبادی باعث شد ناظر خارجی در ایران حضور پیدا کند. هر چند به دلیل این که این قضیه سیاسی نبود دیده نشد، ولی از نظر اجتماعی برای کشور دموکراتیک ما خوب نیست.ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها