کد خبر: ۶۲۶۶۷۸

پایان دوئل خونین

درگیری دو پسر جوان بر سر دو خواهر سرانجام رنگ خون گرفت. در این درگیری پسر هفده ساله‌ای جان خود را از دست داد و پسر هجده ساله به اتهام قتل پای میز محاکمه قرار گرفت.

ساعت یک بامداد چهاردهم مهر سال گذشته وقوع یک فقره درگیری دسته‌جمعی در پارک طرشت به پلیس اعلام شد‌.

با حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد نوجوانی به نام کامران‌ هفده‌ساله به علت اصابت ضربه چاقو مصدوم و به بیمارستان انتقال داده شده که با وجود اقدامات درمانی‌، براساس نظریه تیم پزشکی مصدوم به علت شدت جراحت وارده به قسمت چپ قفسه سینه فوت می‌کند‌. پس از ورود پلیس به ماجرا، 9 نفر از افراد دستگیر شده از سوی ماموران به اداره دهم منتقل و تحقیقات از آنها در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت‌.

در تحقیقات مشخص شد دو نفر از متهمان به اسامی ‌امین و رامین به واسطه آشنایی و علاقه جداگانه‌ای که هر یک به یکی از دو خواهر به اسامی ‌رمینا و رویا داشتند‌، ابتدا در منطقه مهرآباد جنوبی با یکدیگر درگیری لفظی پیدا می‌کنند و در ادامه برای درگیری در داخل پارک طرشت قرار می‌گذارند‌. در زمان درگیری امین همراه یکی از دوستانش به نام مسعود‌ و همچنین رویا‌، رمینا و دختر دیگری به نام سپیده در پارک حاضر می‌شود و با حضور رامین در محل قرار‌، این دو بار دیگر با یکدیگر درگیر می‌شوند‌.

براساس تحقیقات انجام شده‌، تعدادی از افراد حاضر در پارک به شرکت‌کنندگان در درگیری تذکر می‌دهند که از پارک خارج شوند اما رامین با بی‌اعتنایی به این افراد درگیر شده که از سوی چند ناشناس مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد‌.

همزمان با شدت گرفتن درگیری‌، امین طی تماس تلفنی موضوع درگیری در پارک را به کامران ـ مقتول ـ اطلاع می‌دهد که مقتول نیز به همراه یکی از دوستان خود به نام محمد‌ در پارک حاضر و وارد درگیری می‌شود که پس از مدت کوتاهی پیکر نیمه‌جان وی از سوی مسعود‌ و سپیده” به بیمارستان منتقل می‌شود و به علت شدت جراحات فوت می‌کند‌.

در ادامه رسیدگی به این پرونده‌، سایر افراد شرکت‌کننده در درگیری شناسایی می‌شوند‌. با شناسایی محمد‌ به عنوان دوست مقتول در زمان درگیری‌، پلیس متوجه شد که وی یکی از اراذل و اوباش محله مهرآباد است و سوابق متعددی در پلیس امنیت تهران بزرگ دارد‌. با به دست آمدن این اطلاعات محمد هفدهم آبان دستگیر شد و در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت‌.

در ادامه تحقیقات و با توجه به شناسایی دیگر افراد شرکت‌کننده در درگیری‌، کارآگاهان حسن و علیرضا (دو برادر)‌، سعید و امید را دستگیر می‌کنند که همگی آنها در تحقیقات اولیه منکر هرگونه نقش خود در درگیری یا اطلاع از جنایت می‌شوند‌. سرانجام پس از تحقیقات، علیرضا به عنوان متهم اصلی پرونده لب به اعتراف گشوده در اظهارات خود با اعتراف به ارتکاب جنایت‌، به کارآگاهان گفت: شب حادثه با لخت شدن مقتول و وارد شدن وی به داخل درگیری‌، افراد زیادی او را احاطه کردند که در یک لحظه روی زمین افتاد‌. در همین زمان من نیز روی سینه او نشستم و با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به سینه او وارد کردم‌. با اعتراف متهم به ارتکاب جنایت دیگر متهمان نیز به شرکت در درگیری منجر به جنایت اعتراف کردند‌.

با تکمیل تحقیقات پرونده 14 متهم پرونده پای میز محاکمه قرار گرفتند.

عروسیِ عزا شده ...

چندی پیش بعد از مجلس عروسی در یکی از مناطق بلوار توس مشهد، میان چند نفر نزاع و درگیری پیش آمد و افراد دیگری نیز برای میانجیگری یا شرکت در نزاع وارد ماجرا شدند که ناگهان برق چاقوها در تاریکی شب درخشید و پیکرهای خون‌آلود پنچ نفر روی زمین باقی ماند. ‌دو نفر از مجروحان‌حادثه به دلیل شدت صدمات وارده جان باختند و سه نفر دیگر نیز تحت مداوا قرار گرفتند.

بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که نزاع به دلیل اختلاف و کینه قبلی بین دو جوان رخ داده است که در این میان دو جوان بیست و بیست و دو ساله بر اثر اصابت ضربه چاقو جان باخته‌اند.‌ در بازرسی‌های پلیس هفت نفر از متهمان این پرونده دستگیر شدند. یکی از مصدومان‌ حادثه در بازجویی‌ها گفت: از سر کار برمی‌گشتم که دیدم مردم جمع شده‌اند، به اتفاق دوستم جلو رفتیم که ببینیم چه خبر است، در این لحظه دعوا شدت گرفت و یک نفر از آنها با چاقو به گردنم زد.‌ یکی دیگر از متهمان گفت: من قبلا با یکی از افرادی که در این نزاع کشته شد دعوا کرده بودم، شب حادثه برای آشتی رفته بودیم که آنها مرا کتک زدند، من فرار کردم می‌خواستم به منزل برادرم بروم که مرا تعقیب کردند و با چاقو به پشتم زدند. جوان بیست ساله دیگری که در این پرونده دستگیر شده بود، نیز گفت: قبول دارم که چاقو در دست داشتم، یکی از چاقوها مال خودم بود و دیگری را از یکی دیگر از متهمان گرفته بودم و چاقوها را هم بعد از نزاع در کنار پل اندیشه انداختم.

پس از اعترافات متهمان و بازسازی صحنه جنایت، مشخص شد فردی از گروه مقابل با ضربه چاقو کشته شده است اما در این درگیری، یکی از شرکت‌کنندگان در نزاع با وارد آمدن ضربه‌ای از گروه خودی جان باخته است. با مشخص شدن این ماجرا، پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

قتل برای میانجیگری

فرجام تلخ فقط در انتظار دعواکنندگان نیست، اگر پرونده‌های مربوط به نزاع‌های خیابانی در محاکم قضایی را ورق بزنید به مواردی برمی‌خورید که در آن برخی شهروندان فقط به این دلیل که قصد میانجیگری برای پیشگیری از یک نزاع را داشته‌اند، جانشان را از دست داده‌اند. ‌برای نمونه چندی پیش یک پسر دانشجو برای میانجیگری بین دو هم‌دانشگاهی‌اش که با هم در خیابان درگیر شده بودند، جانش را از دست داد.

در این نزاع یک دانشجوی نوزده‌ساله که با کوبیده شدن سنگ به گردنش به کما فرو رفته بود، روی تخت جراحی تسلیم مرگ شد.

پس از تحقیقات معلوم شد مقتول دانشجوی ترم یک رشته مهندسی بوده و در مسیر بازگشت از دانشگاه از سوی جوانی به نام احسان که هم‌دانشگاهی بودند از پای درآمده است.‌ تجسس‌ها نشان داد که احسان و یکی از همکلاسی‌هایش به دلیل اختلاف در داخل کلاس دانشگاه بعد از ترک آنجا در سه‌راه تهرانپارس با هم درگیر شده‌اند که حامد برای میانجیگری به سمت آنها می‌رود و احسان با خشم زیادی به سمت وی حمله کرده و با ضربات سنگ پسر جوان را به قتل می‌رساند.

یکی از دانشجوها که شاهد ماجرا بود در تحقیقات گفت: حامد وقتی رفت تا میانجیگری کند احسان ضربه مشتی به صورت وی زد و به سمت وی حمله کرد، حامد که تصور نمی‌کرد چنین واکنشی از احسان ببیند برای این که از دعوا فرار کند به سمت نرده‌های کنار خیابان رفت تا بالا برود اما پایش در میان میله‌ها گیر کرد و همزمان احسان دو سنگ بزرگ برداشت و به سمت او که هنوز تقلا می‌کرد پاهایش را از نرده‌ها آزاد کند، رفت و ضربه محکمی به گردنش زد، همانجا حامد بی‌هوش شد و قاتل نیز پا به فرار گذاشت.

موارد دیگری نیز از آسیب دیدن افرادی که میانجیگری می‌کنند، وجود دارد. هر کسی که شاهد نزاع‌‌های خیابانی باشد احتمالا مواردی از این قبیل را به خاطر می‌آورد. بنابراین هنگام وقوع دعوا یا نزاع خیابانی، بر احساسات خود فائق آیید و تلاش کنید منطقی‌ترین تصمیم ممکن را بگیرید.

آسیب مغزی در پی نزاع

در پی نزاع دسته‌جمعی در یکی از محله های شهرستان مسجدسلیمان پنج نفر از طرفین درگیری که دچار آسیب مغزی شده بودند با اورژانس هوایی به بیمارستان انتقال یافتند.

در این نزاع دسته‌جمعی به دلیل وخامت وضع جسمی آسیب‌دیدگان، دو نفر از آنها که دچار ضربه مغزی شده بودند، توسط امداد هوایی فوریت‌های پزشکی و سه نفر دیگر با آمبولانس های اورژانس از مسجدسلیمان به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند.

در پی این حادثه و حضور ماموران در محل معلوم شد افراد درگیر با چوب و چماق در خیابان با هم درگیر شده‌اند که در ادامه با حضور دوستان و بستگان طرفین درگیر تعدادی از آنها زخمی شده‌اند که پنج نفر به دلیل شدت جراحات از ناحیه سر به بیمارستان منتقل شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

با دستگیری تعدادی از عاملان نزاع و دستور قضایی تحقیق از آنها برای شناسایی و دستگیری دیگر افراد فراری ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها