عادل اشکبوس در گفتوگو با مهر با بیان اینکه 5000 معلم عربی در سراسر کشور مشغول تدریس این کتاب هستند، اما بخشی از معلمان از سخت بودن کتاب گلایهمندند، افزود: بسیاری از معلمان در تماس با دفتر تالیف نیز انتقادهای خود را اعلام کردهاند، اما هنگامی که از آنها درباره مطالعه کتاب کمک راهنمای معلم سوال میشود، آنها اصلا نمیدانند که چنین کتابی وجود دارد و به همین دلیل سراغ کتابهای کمک آموزشی غیراستاندارد موجود در بازار میروند.
وی با اشاره به اینکه مؤلفان کتابهای کمکآموزشی همچنان با رویکرد گذشته درس عربی، محتوای کتابهای خود را تدوین میکنند، تصریح کرد: کتاب جدیدالتالیف عربی پایه هفتم نه مکالمهمحور است و نه قاعدهمحور، این کتاب متنمحور است و هدف ما فهم بهتر از قرآن، علوم و معارف اسلامی است چون براساس اصل 16 قانون اساسی، آموزش زبان عربی باید به فراگیری قرآن، علوم و معارف اسلامی و درک بهتر ادبیات فارسی کمک کند.
اشکبوس درباره اینکه معلمان اشکالات نگارشی زیادی از کتاب پایه هفتم عربی گرفته و به عنوان مثال نسبت به استفاده بیش از مورد ویرگول در متن کتاب ایراد گرفتهاند، گفت: این موضوع را قبول دارم، اما دلیل استفاده از ویرگولها، فهم بهتر عبارات در متن درس بوده است، چون دانشآموز پایه هفتم برای نخستینبار است که بسیاری از جملات را میخواند و برای فهم بهتر آنها در متن از ویرگول استفاده کردهایم تا دانشآموز با مکث روی کلمه، معنی آن را بهتر متوجه شود.
رئیس شورای برنامهریزی درس عربی با انتقاد از مقاومت گروهی از معلمان عربی در آموزش صحیح کتاب جدیدالتالیف با استفاده از کتاب راهنمای معلم افزود: بسیاری از معلمان خود در خواندن متن عربی مشکل دارند و همه توجهشان در کلاس درس متمرکز روی قواعد درس عربی است، در حالی که کتاب جدیدالتالیف توجه کمتری به قواعد دارد.
یک تحلیلگر مسائل بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین خبر داد
یک کارشناس مسائل امنیت دفاعی در گفتگو با جام جم آنلاین:
یک تحلیلگر مسائل بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
استاد دانشگاه تهران مطرح کرد: