مرد جوانی که به بهانه خوردن آب وارد منزل زنی تنها شده و اموال وی را به سرقت برده بود، در هنگام اخاذی از این فرد از سوی مأموران پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۵۳۰۵
فیلم‌های خانوادگی بهانه‌ای برای اخاذی از مالباخته

روز دهم آذرماه خانم 60 ساله ای از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، وقوع یک فقره سرقت به عنف از منزلی در خیابان بهشتی به کلانتری 174 قیام دشت اعلام شد.

برابر اظهارات شاکیه جوانی ناشناس که به بهانه خوردن آب وارد حیاط خانه وی شده، پس از اطمینان از تنها بودن شاکی در داخل منزل وارد ساختمان شده و ضمن ضرب و شتم شدید مالباخته و در حالیکه قصد داشته تا وی را به قتل برساند اقدام به سرقت طلاجات داخل خانه کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور رئیس شعبه 101 داددگاه بخش خاوران، پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 20:00 نهم آذرماه در حال ورود به منزل خود واقع در قیام دشت، خیابان بهشتی بودم که ناگهان جوانی 20 ساله به بهانه خوردن آب از من درخواست کرد تا به او اجازه دهم تا وارد حیاط شود؛ به این بهانه، به این جوان اجازه ورود به حیاط خانه را دادم و حتی از وی خواستم تا در زمان خروج، درب خانه را پشت سر خود ببندد و حتی من صدای بسته شدن درب خانه را نیز شنیدم.

شاکی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند دقیقه ای از این ماجرا نگذشته بود که من داخل آشپزخانه، در حال درست کردن شام بودم که ناگهان احساس سایه ای سنگین را در پشت سر کردم؛ وقتی به پشت سر نگاه کردم همان جوان را دیدم که دقیقا در مقابلم ایستاده بود.

قصد جیغ کشیدن و درخواست کمک داشتم که ناگهان این جوان به جانم افتاد و مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد و همزمان شال روسری را که از روی مبل برداشته بود به دور گردنم انداخت و آنقدر فشار داد که چشمانم سیاه شد.

دیگر هیچ چیزی را به خاطر ندارم؛ تنها زمانیکه به هوش آمدم خود را در داخل آشپزخانه مشاهده کرم؛ تمام بدنم سیاه و کبود شده و گردنم نیز به علت شدت فشار وارد شده بسیار درد می کرد.

وی ادامه داد: خودم را به تلفن داخل اتاق خواب رسانده و با تلفن همراه پسرم تماس گرفتم و از او درخواست کمک کردم؛ دقایقی بعد پسرم به همراه همسرش به خانه آمد و پس از دادن مقداری آب به من، با پلیس تماس گرفت. در زمان حضور مأموران، با بررسی وسایل خانه متوجه شدم که علاوه بر طلا و جواهراتم، تمامی وجوه نقد داخل خانه و گوشی تلفن همراهم سرقت شده است.

با گذشت مدتی از آغاز رسیدگی به پرونده در پلیس آگاهی، مالباخته مجددا در پایگاه نهم پلیس آگاهی حاضر شد و به کارآگاهان اعلام کرد که سارق از طریق تلفن همراه سرقت شده با بستگان وی تماس گرفته و تهدید کرده که در صورت عدم پرداخت پول مورد درخواست وی، فیلم های خصوصی و خانوادگی داخل گوشی تلفن همراه شاکی را در شبکه های اجتماعی منتشر خواهد کرد.

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در داخل گوشی تلفن همراهم، عکس ها و فیلم هایی از عروسی پسرم و همچنین تعدادی دیگر از بستگانم وجود دارد که همگی آنها خانواده هایی محترم و دارای جایگاه اجتماعی ممتاز هستند.

با توجه به حساسیت ایجاد شده در پرونده، تیم ویژه ای از کارآگاهان تحقیقات و اقدامات پلیسی خود را جهت شناسایی متهم آغاز و همزمان آموزش های پلیسی را به مالباخته و بستگانش ارائه کردند تا به هیچ عنوان، هیچگونه اقدامی بدون هماهنگی پلیس از سوی آنها صورت نگیرد.

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و همکاری شاکی پرونده، محل تردد متهم در محدوده حوالی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شناسایی و کارآگاهان موفق به دستگیری وی شدند.

با دستگیری متهم و در بازرسی از وی، گوشی تلفن همراه مالباخته کشف و متهم به نام داود.ف (متولد 1370) نیز پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی صراحتا به سرقت به عنف از منزل مالباخته و تلاش برای اخاذی اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه با اعلام کشف طلا و جواهرات مسروقه از مخفیگاه متهم در پایان این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت به عنف و تلاش برای اخاذی، قرار بازداشت برای متهم صادر و تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
۰
۰
همچین آدم رذلی را كه ذاتش خراب است باید اعدام كرد ولی حیف كه بعد دو سه سال حبس شدن آزاد میشه دوباره میره دنبال كاراش

فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها