بازتاب دنباله دار حمله به صفحه فیسبوک لیونل مسی

آوازه کاربران ایرانی به فرانسه هم رسید!

خبرگزاری رسمی فرانسه درباره حمله کاربران ایرانی به صفحه فیسبوک لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا گزارشی نوشت.
کد خبر: ۶۲۴۳۸۳
آوازه کاربران ایرانی به فرانسه هم رسید!

سایت جام جم ورزشی- خبرگزاری رسمی فرانسه (AFP)  هواداران ایرانی را به پر کردن صفحات شخصی  فرناندا لیما مجری زن مراسم قرعه کشی جام جهانی و لیونل مسی از جملات ناشایست متهم کرده است.

AFP در این گزارش که یک نسخه از آن در بخش ورزشی سایت یاهو نیز قرار گرفته، نوشته است: قرعه‌کشی جام جهانی 2014 که در آن تیم ملی ایران با تیم‌ قدرتمند آرژانتین هم‌گروه شده است، هزاران ایرانی را تحریک کرده که به صفحه فیس‌بوک لیونل مسی، ستاره تیم ملی آرژانتین هجوم آورده و آن را از جملات و الفاظ ناشایست پر کنند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه آورده است: واکنش‌ها در ایران ضدونقیض است به نحوی که برخی از فوتبالدوستان ایرانی از اولین فرصت رویارویی با آرژانتین به نیکی یاد کرده‌اند و حتی برخی از امیدهای جاه‌طلبانه خود برای پیروزی ایران مقابل قهرمان پرستاره پیشین جام جهانی گفته‌اند. در فضای اینترنت و مخصوصاً در شبکه‌های اجتماعی اما وضعیت کاملاً متفاوت است و با وجود برخی محدودیت‌ها برای دسترسی به این سایت، بسیاری از کاربران ایرانی قادر به استفاده از آن بوده‌اند و از همین رو هزاران نقل قول موهن به مسی در صفحه شخصی او درج شده است که بسیاری از آن به زبان فارسی بوده است و در جهت تخریب چهره این ستاره 26 ساله که 4 دوره توپ طلا را برده است.

خبرگزاری فرانسه به برخی از نقل قول ‌قول‌های درج شده در صفحه شخصی مسی هم اشاره و خاطرنشان کرده است: برخی از کاربران ایرانی از این مورد که نام مسی در زبان آنها به معنای ساخته شده از فلز مس است، برای مسخره کرده ستاره بارسلونا استفاده کرده‌اند و با جملاتی مانند«مسی تو از مسی اما اگر از طلا هم بودی هیچ غلطی نمی‌توانستی بکنی» به او اهانت کرده‌اند. البته در همین حال این جملات با واکنش‌های قوی از سوی برخی دیگر از ایرانی مواجه شده است، آنهایی که به ابراز حمایت از مسی پرداخته‌اند و حتی از مهاجم بارسا بابت اهانت‌های که از سوی هموطنان‌شان به او شده است عذرخواهی کرده‌اند. در این میان فدراسیون فوتبال ایران همچون چند ملی‌پوش فوتبال ایران از بابت اتفاق رخ داد ابراز تاسف کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها