ظریف: بر سر حقوق اساسی ملت، معامله نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با وجود تغییر دولت و تفاوت در رویکرد دولت جدید در سیاست خارجی، ما بر سر حقوق اساسی مردم ایران گفت‌وگو و معامله نمی‌کنیم.
کد خبر: ۶۲۴۲۳۱

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در پاسخ به این پرسش مجری که پرسید برخی گزارش‌ها حاکی از این است که توافق ژنو نه‌فقط نتیجه گفت‌وگوهای فشرده در ژنو بلکه نتیجه دیپلماسی پنهان شما با آمریکایی‌ها در عمان است، گفت: ما کانال‌های سری نداریم. ما با آمریکایی‌ها در حاشیه نشست 1+5 گفت‌وگوهای فشرده و جدی داشتیم و این گفت‌وگوها باعث به دست آمدن این توافق شد.وی تصریح کرد: عمان نقش عمده‌ای در گذشته درخصوص روشن کردن مواضع آمریکا و ایران داشت. سلطان عمان نیز در دیدار خود از ایران از فرصت دیدار با رهبر معظم انقلاب برای روشن کردن مواضع آمریکایی‌ها در این خصوص استفاده کرد. ما نیز برای این نقش ارزش زیادی قائل هستیم.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره روابط ایران و کشورهای منطقه گفت: عربستان سعودی، کشوری مهم در منطقه است و ما باور داریم که روابط ایران و عربستان سعودی مهم است. برای ایران، روابط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها