بررسی پرونده برخی از خارجی های استقلال تهران نشان می دهد که این باشگاه چندین میلیارد تومان به آنها بدهکاراست.
کد خبر: ۶۲۳۷۷۷
بدهی میلیاردی استقلال تهران به 5 بازیکن و مربی خارجی

به گزارش جام جم ورزشی، در طول یکی ، دو سال اخیر بازیکنان و مربیان خارجی زیادی به فوتبال ایران آمدند ولی پس از مدتی بنا به دلایلی که عمدتا ضعف فنی بوده، کشورمان را ترک کردند.
یکی از باشگاه هایی که در چند سال اخیر میزبان برخی از این بازیکنان بوده ، استقلال تهران است. آنها به واسطه حضور علی فتح الله زاده خویی به عنوان مدیرعامل و مربیگری پرویز مظلومی و امیر قلعه نویی چندین و چند بازیکن و مربی خارجی را جذب کردند و پس از مدتی مجبور به قطع همکاری با آنها شدند.
نگاهی گذرا به پرونده خارجی های باشگاه استقلال نشان می دهد که افرادی چون هنکه، یورگن گده، ردی، توزی و لاوره نفراتی بودند که در دو ، سه سال اخیر به استقلال آمدند و بدون دریافت برگه تسویه حساب ایران را ترک کردند.
همین آمارها نشان می دهد که ردی دروازه بان استرالیایی که در زمان مربیگری امیر قلعه نویی به استقلال آمد، قراردادش رقمی در حدود یک میلیارد تومان بود. یا از طرف دیگر قرارداد توزی که به یکباره از استقلال رفت 450 هزار دلار بود. همین لاوره هم که به تازگی به صربستان رفته و علیه امیر قلعه نویی مصاحبه کرده، قراردادش 200 هزار دلار ارزش داشت که تنها 50 هزار دلار آن را دریافت کرد.
از قرارداد هنکه و گده رقمی در دست نیست، اما همین چند مورد نشان می دهد که بدهی استقلال به خارجی ها چندین میلیارد تومان است.
نکته مهم این ماجرا جایی است که بدانیم طی چند سال اخیر اقدامی در جهت تسویه این بدهی ها صورت نگرفته و هر زمان احتمال دارد هشداری از سوی فیفا به دست مسئولان استقلال برسد.  
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها