بارش برف و باران در تهران طی 2 روز آینده

دمای پایتخت جمعه به زیر صفر می‌رود

برف 100 راه روستایی را مسدود کرد

بارش برف و باران در روزهای اخیر باعث مسدود شدن برخی از محور‌های ارتباطی کشور شد که بعضی از این راه‌ها اکنون باز گشایی شده و بقیه نیز در حال بازگشایی است.
کد خبر: ۶۲۳۳۴۶

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به مسدود بودن راه ارتباطی یکصد روستای استان بر اثر بارش برف، کمبود اعتبار را مشکل اصلی تاخیر در بازگشایی راه‌های روستایی عنوان کرد.

محمد راشدمدرس‌گرجی افزود: به‌دلیل کمبود اعتبار، قادر به بازگشایی سریع راه‌های روستایی در استان نیستیم.

به گفته وی راه‌های روستایی مسدود در شهرستان‌های دیواندره، بیجار، سقز و بانه واقع شده است.

وی کمبود سوخت و تجهیزات را از مهم‌ترین مشکلات راه و شهرسازی در جهت بازگشایی محورهای مسدود روستاهای استان اعلام کرد. مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به این‌که بارش برف راه‌های اصلی و فرعی محورهای سنندج ـ دیواندره، سقز ـ بانه، بیجار ـ زنجان، بیجار ـ تکاب و بیجار ـ دیواندره را مسدود کرد، افزود: با فعالیت 30 اکیپ راهداری به‌صورت شبانه‌روزی، این محورها تا ظهر جمعه بازگشایی شد و هم‌اکنون تردد در آنها جریان دارد.وی به تلاش اکیپ‌های راه و شهرسازی جهت بازگشایی راه‌های روستایی نیز خبر داد و گفت: از آنجا که ماشین‌آلات راه و شهرسازی محدود و بارش نیز ادامه دارد، از این رو بازگشایی با کندی انجام می‌شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: برفروبی راه‌های روستایی استان از ده سال پیش به بخش خصوصی واگذار شده، اما راه‌های اصلی و فرعی از سوی اداره کل راه و شهرسازی انجام می‌شود.

مدرس گرجی با اشاره به این‌که در بخش راه‌های روستایی با پیمانکاران بخش خصوصی قرارداد بسته می‌شود، افزود: به‌دلیل کمبود اعتبار، بخش خصوصی فعالیت خود را جهت بازگشایی راه‌های روستایی استان آغاز نکرده است.

وی طول راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان را 7850 کیلومتر ذکر کرد و گفت: حدود 80 درصد این محورها در مناطق کوهستانی قرار دارد و بقیه نیز در مناطقی با مشخصات تپه ماهور واقع شده است.مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در جریان بازدید از اجرای عملیات راهداری در بزرگراه ارومیه ـ سرو، گفت: عبور و مرور وسایط نقلیه در تمامی جاده‌های آذربایجان غربی جریان دارد و انسداد هیچ یک از محورها گزارش نشده است.

خلیل محبت‌خواه با اعلام این‌که عملیات راهداری در گردنه‌های ایرانخواه، آواجیق، کله‌گاوی و کیتکه به شکل متناوب اجرا می‌شود، افزود: همچنین برفروبی و نمک‌پاشی برای جلوگیری از یخبندان در گردنه‌های قره‌بلاغ و مائین بلاغ انجام می‌شود.

وی با اعلام این‌که جاده‌های اصلی استان به صورت مرتب برفروبی شده، خطاب به رانندگانی که قصد عبور از محورها و گردنه‌های برفگیر را دارند، متذکر شد: رعایت سرعت مطمئنه و استفاده از زنجیر چرخ الزامی است.مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد: همچنین به علت مه گرفتگی در محور تکاب ـ ایرانخواه، جاده‌های تکاب‌ ـ دندی و تکاب ـ مائین بلاغ به‌دنبال بارش برف و کولاک، استفاده از چراغ‌های مه شکن توصیه می‌شود.

محبت‌خواه از اجرای طرح راهداری زمستانی برای حفظ و نگهداری 15 هزارکیلومتر محور ارتباطی در سطح استان خبر داد و گفت: در این خصوص 75 گروه برای اجرای عملیات راهداری زمستانی به راهدارخانه‌ها و محورهای برفگیر آذربایجان غربی اعزام شدند.

وی با اشاره به این‌که 623 راهدار به همراه 483 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در 29 راهدارخانه ثابت، شش راهدارخانه سیار و محورهای‌های برفگیر استان مستقر هستند، اعلام کرد: گروه‌های راهداری تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده به شکل شبانه روزی در محورهای ارتباطی و جاده‌های مواصلاتی خدمت رسانی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها