یکی از نکاتی که در مورد زندگی ماندلا کمتر گفته شده، علاقه او به ورزش است. شاید جای تعجب داشته باشد که بدانیم ماندلا از میان تمام ورزش‌ها، علاقه فراوانی به بوکس داشت. البته او برای این علاقه فلسفه‌ای داشت که تنها مختص خودش بود.
کد خبر: ۶۲۲۹۵۳

او در زندگینامه خود در این باره می‌نویسد: بیشتر از خشونت بوکس، از علم نهفته در آن لذت می‌بردم. این‌که یک نفر چگونه بدنش را برای دفاع از خود حرکت می‌دهد، چگونه از یک استراتژی برای دفاع و حمله استفاده می‌کند و چگونه ضرباهنگ خود را در طول بازی حفظ می‌کند، مرا به خود جذب می‌کرد. بوکس مساوات‌خواهانه است. در داخل رینگ مقام، سن، نژاد و ثروت اهمیتی ندارد.

بازدیدکنندگان از موزه خانوادگی ماندلا در سووتو، در میان یادگاری‌های مختلف، به کمربند قهرمانی جهانی بوکس برمی خورند، که از سوی بوکسور آمریکایی شوگر رِی لِنِرد، به ماندلا اهدا شده است.

اعلام خبر درگذشت ماندلا، بسیاری از شخصیت‌های شناخته شده دنیای ورزش را متاسف کرد. محمد علی کلی، اسطوره بوکس آمریکا و جهان از اولین شخصیت‌های ورزشی بود که این‌گونه به مرگ ماندلا واکنش نشان داد: من از فوت ماندلا عمیقا ناراحت شده‌ام. زندگی ماندلا پر از هدف و امید بود، امید برای خودش، کشورش و دنیا.

کریستیانو رونالدو، بازیکن پرتغالی باشگاه رئال مادرید، در واکنش به مرگ ماندلا اظهار کرد: از ماندلا به خاطر کارهای بزرگ و نمونه‌‌ای که انجام داد،‌ تشکر زیاد می‌کنم.

پله، اسطوره فوتبال دنیا نیز از اتفاق درگذشت رهبر آفریقای جنوبی اظهار تاسف کرد و اظهار داشت‌ او همیشه اسطوره من بود. ماندلا همیشه همراه و یار من در نبرد با چیزهای نادرست و همچنین برقراری صلح جهانی بود.

سپ بلاتر، رئیس فیفا نیز اظهار کرد: نسبت به فردی استثنایی که یکی از بزرگ‌ترین بشردوستان تاریخ است ادای احترام می‌کنم: نلسون ماندلا.

همچنین چهره‌های نظیر یواخیم لو (سرمربی آلمان)، دیدیه دشان (سرمربی فرانسه) و لوران بلان(مربی پاری‌سن‌ژرمن) درگذشت قهرمان ملی آفریقای جنوبی را تسلیت گفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها