با شنیدن نام کروش بهتر می توان قضاوت کرد

کاپلو: بازیکنان ایرانی را نمی شناسم

گزارش یورو اسپورت از حضور ایران در جام جهانی 2014

تیم ایران ، با دفاعی منظم

یورو اسپورت در گزارشی از حضور ایران در جام جهانی 2014، تیم ملی ایران را تیمی دفاعی و منظم توصیف کرد.
کد خبر: ۶۲۲۷۹۴
تیم ایران ، با دفاعی منظم

تیم ملی فوتبال ایران با صعود به جام جهانی 2014 برزیل، تابستان آینده چهارمین حضور خود را در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان تجربه خواهد کرد.

سایت یورو اسپورت در گزارشی درباره تیم‌های صعود کرده به جام جهانی برزیل، تیم ملی ایران را مورد بررسی قرار داد. در این گزارش آمده است: ایران در رقابت‌های آینده جام جهانی 2014 برزیل بازی‌های تدافعی را از خود به نمایش گذاشت. زدن تنها 8 گل در 8 دیدار نشان می‌دهد که شکل تیمی ایران در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل چگونه بوده است. با این حال پیروزی یک بر صفر برابر کره جنوبی در اولسان، مهر صعودی بر عملکرد ایران در انتخابی جام جهانی برزیل بود. ایران که در 8 بازی انتخابی جام جهانی تنها دو گل دریافت کرد، توانست به عنوان تیم نخست گروه خود برای چهارمین بار به جام جهانی صعود کند.

رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی که در استاندارد لیژ بلژیک بازی می‌کند، بار گلزنی تیم ملی ایران را بر دوش کشید. او در سه بازی آخر تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی موفق شد با ارائه نمایشی زیبا، چهار گل به ثمر برساند تا ناجی تیم ملی ایران لقب گیرد. قهرمان سه دوره جام ملت‌های آسیا تیمی سازماندهی شده به نظر می‌رسد. ایران تیمی فیزیکی است اما اگر می‌خواهد در جام جهانی 2014 برزیل تیمی قدرتمند باشد باید تا قبل از آغاز این بازی‌ها چند بازی دوستانه قوی در کارنامه خود داشته باشد. پیروزی برابر تایلند و لبنان تنها یک سوی قضیه است. اما اگر ایران می‌خواهد به دور دوم جام جهانی صعود کند باید از پس تیم‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی بربیاید. البته نباید از نیمکت تیم ملی ایران غافل بود که کارلوس کروش سرمربی ایران را روی نیمکت خود دارد. سرمربی 60 ساله پرتغالی در جام جهانی قبلی هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشت و توانست پرتغال را به دور دوم جام جهانی برساند اما شکست برابر اسپانیا، پایانی بود بر کارنامه کارلوس کی‌روش با تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی. کروش دو سال و نیم است که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته و قرارداد او تا پایان جام جهانی اعتبار دارد و هنوز تمدید قرارداد این سرمربی که ایران را به جام جهانی 2014 رساند برای جام ملت‌های آسیا سال 2015 قطعی نشده است. سرمربی سابق رئال مادرید که سابقه دستیاری سر آلکس فرگوسن را در کارنامه خود دارد از زمانی که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته، از ایران تیمی منسجم و دفاعی ساخته که سخت گل می‌خورد. او تلاش کرده تا مالکیت توپ بازیکنان ایرانی را در زمین افزایش دهد. با حضور بازیکنانی مثل رضا قوچان نژاد و جواد نکونام، کروش در اندیشه این است که ایران بتواند در جام جهانی 2014 برزیل کارهای بزرگی انجام دهد.

از اتفاقاتی که برای کارلوس کروش در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل افتاد، اخراج او در بازی رفت برابر کره جنوبی در تهران بود. کارلوس کروش اگر می‌خواهد ایران به دور دوم جام جهانی برسد باید خونسردی خود را در جام جهانی برزیل حفظ کند. کروش در صورتی که با ایران بتواند عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشد می‌تواند به اروپا برگردد و هدایت تیمی بزرگ را بر عهده گیرد.

یورو اسپورت در ادامه به تمجید از جواد نکونام هافبک ایران در جام جهانی پرداخت و درباره این بازیکن ارزنده ایران نوشت: جواد نکونام هافبک تیم ملی ایران نبض تیم کارلوس کروش را بر عهده دارد. او بیش از یک دهه است که در تیم ملی ایران بازی می‌کند و 130 بازی ملی در کارنامه خود دارد. جواد نکونام بازیکنی است که هنگامی که صاحب توپ می‌شود بسیار خونسرد است. پاس‌ها و شوت‌های دقیق این بازیکن باعث شده است تا او یک هافبک کامل در تیم ملی ایران به شمار بیاید. او به خوبی در ضد حمله‌ها به تیم اضافه می‌شود و قابلیت دفاعی‌اش نیز زبانزد است. از دیگر مهارت‌های نکونام، مهارت در زدن ضربات ایستگاهی است. او در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل، بهترین گلزن تیم ملی ایران بود. البته بیشتر گل‌های نکونام از روی ضربات پنالتی و ضربات آزاد به ثمر رسید. کاپیتان 33 ساله تیم ملی ایران 6 سال را در لیگ اسپانیا در تیم اوساسونا سپری کرد و سال گذشته به استقلال ایران پیوست و همراه استقلال توانست به قهرمانی در لیگ ایران دست یابد و این فصل توانست همراه استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها