واقعا هرج و مرج خوب نیست. همچنان که اوضاع حسینقلی‌خانی، که فراموش کردم از کی و چه جوری اختراع شد. فرقی هم نمی‌کند که در چه عرصه و منصه‌ای از ساحت زندگی آدمیزادی باشد.
کد خبر: ۶۲۲۲۲۱

با عنایت به آنچه گفته شد؛ باید دست این جناب رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده را بوسید...؛ نه ببخشید، باید دستش را به گرمی و نرمی فشار داد که به ضرس قاطع ـ و بلکه محکم‌تر ـ در جراید همیشه در صحنه اعلام کرده است که: «ما توانسته‌ایم جلوی هرج و مرج قیمت‌ها را بگیریم.» [آی نفسکش ش ش...].

خیلی کار و ابتکار می‌خواهد که یک سازمانی بتواند به این موفقیت عظیم دست پیدا کند. حالا گیریم که برخی از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مدعی شوند که اثرات روشن حمایت از خود را از سوی این سازمان، حس نمی‌کنند. خب نکنند. همه چی که حس کردنی نیست. ممکن است به هنگام حمایت، از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده شده باشد. همیشه که آمپول پنی‌سیلین درد ندارد؛ گاهی ممکن است مثلا تزریق ارز و دلار هم درد داشته باشد. از سوی دیگر خب شاید هم که گیرنده‌های حسی ما مشکل داشته باشد.

بسته پیشنهادی: به خاطر آن که بر همگان لازم است تا در هر مقامی که هستند، به سهم خود، در امر جلوگیری از هرج و مرج اقتصادی و به هم ریختگی و چند دستگی قیمت‌ها، کمک حال مسئولان اقتصادی، علی‌الخصوص سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده باشند؛ حقیر نیز در کنار سایر بزرگان، به ارائه نکاتی چند ـ و غالبا نیز راهبردی و کاربردی ـ در این راستا می‌پردازد:

1ـ شفاف‌سازی فوری: سازمان حمایت، جهت رفع هرگونه سوءتفاهم احتمالی، سریعا به عموم مردم توضیح دهد که منظور از گرفتن جلوی هرج و مرج قیمت‌های گران کالاها، گران شدن یکدست و منظم آنها نیست. همه که مثل ما فکر نمی‌کنند برادران!

2ــ حمایت محسوس: درست است که خیلی‌ها به واسطه پرهیز از ریایی شدن کارشان دوست ندارند اگر از کسی حمایتی چیزی می‌کنند، خیلی کارشان محسوس باشد، اما گاهی به خاطر رفع هرگونه شک و شبهه و ایضا تنویر افکار عمومی، لازم است که بعضی چیزها کمی محسوس باشد. مثلا وقتی دولت یارانه می‌دهد، خب خیلی محسوس یارانه می‌دهد. این طور نیست که شما حس نکنید. فلذا وقتی مبلغ یارانه را داخل دستتان حس می‌کنید، در پوست خود نمی‌گنجید. منم حساس!... فلذا سازمان حمایت از ما (مصرف‌کننده و تولیدکننده) نیز تمامی مواقع و مواردی را که تا به حال از ما حمایت کرده، خیلی شفاف و محسوس و ملموس اعلام عمومی نماید. فی‌المثل در قضیه گران شدن ارز و سکه و مسکن و خودرو و نخود و لپه و لوبیا و... کذا و کذا، حتما حمایت‌های سرشاری از ما به عمل آورده که ما متوجه آن نشدیم و الان جا دارد که آنها را علنی کند تا ما هم علنی تشکر کنیم. این به آن در!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها