روز گذشته رئیس و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست شال و کلاه کرده و به سازمان صدا و سیما رفتند تا در نشستی سه ساعته با رئیس سازمان صدا و سیما انتظارات خود را از رسانه ملی مطرح کنند.
کد خبر: ۶۲۲۲۱۳

جالب اینجا بود که مسئولان محیط زیست در حرکتی نمادین با خودروی ون خود را به سازمان صدا و سیما رساندند. البته این بار اولی نبود که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کاری نمادین اقدام ‌کرد، زیرا او مدتی قبل در سفر به اراک وقتی متوجه شد میزبان‌ها قصد دارند برای خوشامدگویی به او گوسفندی ذبح کنند، مانع این کار شد. این حرکت نمادین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و خیلی‌ها او را تحسین کردند. معصومه ابتکار، درخصوص این‌که چرا با دیگر همکارانش با خودروی ون به صدا و سیما آمده گفت: اگر غیر از این عمل می‌کردیم باید با شش خودرو می‌آمدیم، لذا مقرر شد واعظ غیرمتعظ نباشیم و خودمان هم از خودروهای عمومی استفاده کنیم.

این در حالی است که برخی مسئولان هنگام تردد در شهر از چند خودرو و موتورسیکلت اسکورت استفاده می‌کنند که مغایر با اهداف حمایت از محیط زیست است. علاوه بر این بد نیست برخی مدیران شهری نیز به صورت نمادین از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا با مشکلات شهروندان در این خصوص بیشتر آشنا شوند.

باید این نکته را نیز یادآور شد که همه دستگاه‌های دولتی بر اساس مدیریت سبز موظفند الگوی مصرف خود در انرژی، آب و کاغذ را بر اساس ضوابط محیط زیستی تنظیم کنند تا آلودگی‌ها به حداقل رسیده و آسیب بیشتری به محیط زیست وارد نشود.

همچنین مدتی پیش مسئولان محیط زیست استان تهران از آندرانیک تیموریان، بازیکن استقلال قدردانی کردند، زیرا او در بازی با تیم بوریرام تایلند سنجاقکی را که روی زمین چمن افتاده بود، از زمین بازی خارج کرد تا زیر دست و پا نماند یا توپ با آن برخورد نکند.

باید تاکید کرد انجام حرکت‌های این‌چنینی از سوی مسئولان و چهره‌های هنری و ورزشی اگر به دور از هرگونه خودنمایی و تظاهری انجام شود، می‌تواند بر فرهنگ عامه مردم تاثیر زیادی داشته باشد.

آوید طالبیان ‌/‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها