آیا می‌دانید گوجه‌فرنگی دارای ماده‌ای است که با تخریب و پیری پوست مبارزه می‌کند؟
کد خبر: ۶۲۱۶۵۱

این ماده که لیکوپن نام دارد پوست را از چین و چروک مصون می‌دارد و باعث شادابی پوست می‌شود. همین اثر را کرفس نیز دارد. کرفس یکی از سبزیجات سالم و مغذی است که به جوان ماندن پوست کمک می‌کند. در کرفس ماده‌ای به نام سیلیکا وجود دارد که از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند و همچنین به دلیل داشتن آب فراوان کار آبرسانی به پوست را انجام می‌دهد و از شل شدن پوست جلوگیری می‌کند. با این توصیف از مصرف کرفس و گوجه‌فرنگی غافل نشوید و طرز تهیه سوپ کرفس و گوجه فرنگی را تجربه کنید.

مواد لازم:گوجه‌فرنگی: 200 گرم ،کرفس: 100 گرم ، رب گوجه: 2 قاشق غذاخوری ، کدو حلوایی: یک عدد متوسط ، جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری ، آب مرغ: یک لیتر ، لوبیا سفید: 100 گرم ، ذرت: 4 قاشق غذاخوری ، هویج خرد شده: 3 عدد ، پیاز: 2 عدد ، روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری، نمک و فلفل: به میزان لازم، زعفران دم‌کرده: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:روغن را در ظرف مناسب بریزید و پیاز را با هویج و کرفس خرد کنید و چند دقیقه تفت دهید تا سبزیجات نرم شوند. رب گوجه را اضافه کنید، گوجه‌فرنگی رنده شده، لوبیا و کدوی خرد شده را روی حرارت بگذارید و نیم ساعت با حرارت ملایم بپزید تا همه سبزیجات نرم شوند و در انتها زعفران دم کرده، جعفری خرد شده و نمک و فلفل را هم اضافه کنید. بعد از یک جوش سوپ شما آماده سرو است. در صورت تمایل به سوپ آبلیمو بزنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها