ساخت این پل در 26 ماه انجام شد

افتتاح پل 11 کیلومتری صدر

پروژه پل طبقاتی صدر به طول 11 کیلومتر روز گذشته با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ محمدباقر قالیباف شهردار تهران،سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی مسئولان لشکری و کشوری افتتاح شد.
کد خبر: ۶۲۱۰۰۸

بهره‌برداری از این پل به منزله تکمیل راه ارتباطی شرقی ـ غربی پایتخت برای اتصال دو قطب اصلی شمال و شرق به دو قطب اصلی غرب و مرکز تهران است.بزرگراه‌هایی که کارکرد آنها با بهره‌برداری از این پروژه بهبود خواهد یافت، شامل بزرگراه‌های نیایش، شهید مدرس، شهید همت، شهید حکیم، رسالت، شهید زین‌الدین، یادگار امام(ره) و شهید چمران است.البته شهروندان باید به این نکته توجه کنند که به دلیل ممنوعیت عبور موتورسیکلت و خودروهای سنگین از داخل تونل نیایش، تردد این وسایل نقلیه از روی این پل هم مانند داخل تونل ممنوع است.

سقف سرعت خودروها روی این بزرگراه حداکثر 60 کیلومتر و روی رمپ‌های ارتباطی آن نیز حداکثر 30 کیلومتر است.طول مسیر بزرگراه و خروجی‌های آن با دوربین‌های نظارت تصویری به صورت لحظه‌ای مورد کنترل قرار می‌گیرد و هر گونه تخلف از جمله سرعت غیرمجاز در این بزرگراه ثبت می‌شود.

شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پل طبقاتی صدر از دو طبقه کردن بزرگراه بعثت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اکنون بزرگراه همت و دو طبقه کردن آن در دست مطالعه است.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف پس از افتتاح پروژه صدر در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که این طرح به مدت ۲۶ ماه با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در بخش‌های مختلف و تحمل سختی مردم به بار نشسته است، افزود: در صورت نگهداری مناسب عمر مفید پل صدر صد سال خواهد بود.وی از مردم تهران که تحمل رنج و زحمت را در پروژه صدر داشتند، عذرخواهی کرد و گفت: با عنوان شهردار خوشحالم که طرح افتتاح شده است، اما آلودگی هوا باعث صدمه زدن به سلامت مردم شهر تهران شده است و از این باب از آنها عذرخواهی می‌کنم با این‌که متولی اصلی این موضوع شهرداری تهران نیست.

شهردار تهران ریشه این معضل را در ساختار و مدیریت غلط دانست و تاکید کرد: کارهای بزرگی همچون صدر در شهر تهران به کام مردم تهران به دلیل آلودگی هوا تلخ می‌شود. امیدوارم با همکاری شجاعانه و تصمیم‌گیری درست بین دولت، مسئولان در بخش‌های مختلف، مردم و شهرداری تهران شاهد حل این معضل باشیم.وی درباره تاثیر تحریم‌ها در روند پروژه صدر نیز توضیح داد: اگر شاهد بازگشایی پل صدر با تاخیر شش ماهه هستیم به دلیل تحریم‌ها بوده‌ است، اما خوشبختانه با تلاش مهندسان ایرانی که میانگین سنی آن ۳۰ سال است، توانستیم تجربه خوبی را کسب کنیم تا بسیاری از ابزار مورد نیاز را از جمله دیواره‌های صوتی و چگونگی انتقال دکل برق را در کشور بومی کنیم.

طرحی برای تاریخ مهندسی کشور

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مراسم افتتاح این طرح با بیان این‌که تونل نیایش و پل صدر هر کدام به تنهایی قابل استفاده هستند، گفت: شهروندان باید برای استفاده از این بزرگراه، انتخاب ترافیکی داشته باشند. ما نیز این طرح را صرفا برای اتصال دو نقطه به یکدیگر احداث نکردیم و با وجود بزرگراه امام علی(ع) در شرق و بزرگراه کردستان و نیایش در غرب، مجموعه صدر اتصالات کاملی را برقرار کرده است.

مازیار حسینی با بیان این‌که امروز این طرح در تاریخ مهندسی کشور ثبت خواهد شد، گفت: احداث بزرگراه طبقاتی صدر به دو سال پیش بازمی‌گردد و زمانی که تصمیم گرفتیم بعد از احداث تونل نیایش با افزایش ظرفیت اتوبان صدر، ظرفیت رینگ بزرگراهی شمال تهران را افزایش دهیم.وی با اشاره به این‌که گزینه‌های مختلفی برای افزایش ظرفیت بزرگراه صدر از نظر فنی، اجتماعی، اقتصادی و امکان‌پذیری مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت گزینه طبقاتی شدن آن انتخاب شد، افزود: شاید این گزینه بهترین انتخاب نباشد، اما با توجه به شرایط و بررسی‌های انجام شده بهترین گزینه بود.

کنترل تخلفات رانندگان با دوربین

رئیس پلیس راهور تهران نیز با بیان این‌که افتتاح پل شهید صدر، بخش زیادی از ترافیک بزرگراهی شمال، شمال شرق و غرب را کاهش می‌دهد، گفت: بیش از 30 درصد از ترافیک در بزرگراه صدر، بابایی، همت، چمران، مدرس و خیابان ولیعصر(عج) با افتتاح پل طبقاتی صدر کاهش می‌یابد.

به گفته سردار حسین رحیمی، 51 دوربین شامل 15 دوربین کنترل نظارت، 15 دوربین کنترل سرعت، پنج دوربین کنترل مسیر اضطراری و تعدادی دوربین برای نظارت بر خودروهای سنگین به کار گرفته شده است.

سردار رحیمی افزود: تردد تریلر، کامیون، کامیونت، مینی‌بوس و موتورسیکلت روی پل ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها