روزنامه الاخبار لبنان فاش کرد که امیر قطر فرستاده خود را به بیروت برای دیدار و گفت‌و‌گو با دبیرکل حزب‌الله، درباره احیای روابط قطر-حزب‌الله و درخواست از وی جهت تلاش به منظور بهبود روابط دوحه-دمشق اعزام کرده است.
کد خبر: ۶۲۰۳۱۸
درخواست قطر از حزب‌الله برای میانجیگری با دمشق

روزنامه الاخبار نوشت: این تحول پس از توافق ایران و کشورهای 5+1 درباره برنامه هسته ای ایران صورت گرفت.

به گفته ناظران، حملات قطر و شبکه تلویزیونی الجزیره علیه نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه کاهش یافته و رویه مصالحه آمیزتری را نسبت به دمشق در پیش گرفته است.

الاخبار افزود: در این دیدار از قطر خواسته شد اقدامهای عملی به منظور نشان دادن تغییر موضع در قبال حزب الله، سوریه و ایران انجام دهد زیرا حضور قوی قطر در محافل بین المللی در دوران روابط خوبش با محور مقاومت بروز یافت.

به گزارش العالم، روزنامه الاخبار همچنین به میانجیگری قطر در زمینه آزادی گروگان های اعزاز و مبادله آنان با زنان زندانی در سوریه پرداخت و نوشت: طرف قطری موفق شده نظر مثبت دمشق را برای بهبود روابط جلب کند و علی مملوک رئیس سازمان اطلاعات سوریه در همین رابطه مذاکرات تلفنی با یکی از مقامات بلند پایه قطری داشته است.

در این گزارش آمده است که در پاسخ به درخواست طرف قطری برای میانجی گری حزب الله با دمشق، مقامات این حزب از سران دوحه خواسته اند کانال های ارتباطی قدیمی خود با سوریه را امتحان کنند و خود اقدام به باز کردن مسیرهای مسدود شده کنند.

روزنامه الاخبار نوشت: دوحه در تلاش برای ایجاد محوری با مشارکت ترکیه، ایران، عراق، حزب الله و جنبش حماس است و احساس می کند که باید روابط گذشته اش با دمشق را احیا کند تا این محور به شکل قدرتمندتری وارد مقابله با حضور و نفوذ سعودی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها