سودای خلاص شدن دائمی از شر موهای زائد، تکنیک حذف موهای زائد به کمک لیزر را در میان تمام روش‌ها و محصولات آرایشی در صدر نشانده و حتی جایگاهی بالاتر از بوتاکس به آن بخشیده است! درست است که این روش، سالم و مطمئن است، اما یک نکته بسیار مهم که کاملا باید مراقبش باشید: این است که چه کسی قرار است این کار را برای شما انجام دهد؟
کد خبر: ۶۲۰۲۴۷

مطالعه‌ای که بتازگی در آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد 86 درصد افرادی که موضوع شکایتشان به دادگاه‌های این کشور، برداشتن موهای زائد با لیزر بوده است، کسانی هستند که عملشان به دست فردی غیرمتخصص انجام گرفته است.

به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود با وجود تمام تبلیغات فریبنده و اغواگر سالن‌های آرایشی یا افراد بی‌تخصص ، با وجود همه آنچه تخفیف یا شرایط ویژه نامیده می‌شود، هرگز سلامت خود را به دست آنها نسپارند و برای انجام این کار فقط به پزشکان متخصص مراجعه کنند.

چه خطری ممکن است هنگام انجام حذف موهای زائد با لیزر به دست افراد غیرمتخصص سلامت شما را تهدید کند؟ دکتر رانلا هرش، رئیس سابق انجمن جراحی پوست و زیبایی آمریکا و متخصص پوست در بوستون می‌گوید: مهارت‌های لازم برای انجام این کار به تناسب پوست و موی افراد مختلف بسیار متنوع است و انجام آن دقت بسیار بالایی می‌طلبد. به عبارت دیگر افراد غیرمتخصصی که این کار را انجام می‌دهند، هرگز دانش و مهارت کافی برای پیشگیری از بروز عوارض ناگوار آن ندارند و مهم‌تر این‌که اصلا نمی‌توانند تشخیص دهند آیا انجام این کار روی بدن شما بی‌خطر است و شما مورد مناسبی برای استفاده از این روش هستید یا خیر؟ علاوه بر نداشتن تخصص کافی، دلیل دیگری هم هست که برخی افراد غیرمتخصص را به ارائه این به اصطلاح خدمت به هر فرد متقاضی ترغیب می‌کند بدون آن‌که توجه داشته باشد این عمل برای فلان فرد می‌تواند خطرات و تبعاتی در پی داشته باشد؛ این چیزی نیست جز منفعت مادی که البته در این زمینه باید گفت سودجویی!

اگر هنوز قانع نشده‌اید و می‌پرسید دقیقا چه خطری تهدیدتان می‌کند، باید گفت این شیوه با هدف قرار دادن ملانین (همان رنگ‌دانه‌های موجود در پیاز مو)‌ عمل می‌کند، اما از آنجا که درسلول‌های پوستی اطراف مو نیز ملانین وجود دارد، نور لیزر ممکن است سلول‌های پوستی را مورد اصابت قرار دهد، که در نتیجه سبب سوختن و زخم شدن پوست خواهد شد و اثرات مخربی از خود باقی خواهد گذاشت. فقط یک فرد متخصص آموزش دیده مهارت کافی برای انجام کار براساس شرایط خاص پوست و موی شما را دارد و می‌تواند از عوارض ناخواسته و ناسالم این کار جلوگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها