کلاهبردار حرفه‌ای که برای فرار از دست پلیس، خود را پزشک جا زده و به درمان بیماران با داروهای گیاهی دست‌ساز می‌پرداخت، از سوی پلیس آگاهی شهرستان ریگان استان کرمان دستگیر شد.
کد خبر: ۶۱۹۷۶۴
کلاهبردار‌ حرفه‌ای در نقش پزشک قلابی

به گزارش جام‌جم، سرهنگ حمید بهاروند، فرمانده انتظامی شهرستان ریگان در این باره گفت: هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی، از یک پزشک به اتهام کلاهبرداری و درمان ناموفق خود شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی، وی عنوان کرد از مدت‌ها پیش کمردرد داشتم تا این‌که با مردی آشنا شدم که خود را پزشک طب سنتی معرفی و ادعا می‌کرد هرگونه بیماری بویژه دیسک کمر و میگرن را با تجویز داروهای گیاهی دست‌ساز دو هفته تا یک ماه، درمان می‌کند.

وی افزود: در ادامه مشخص شد شاکی با اعتماد به مرد پزشک، در قبال دریافت چند قلم داروی گیاهی، 700 هزار تومان به او پرداخته و شروع به مصرف دارو‌ها کرده، اما با گذشت یک ماه نه‌تنها بیماری‌اش بهبود نیافته؛ بلکه به بیماری‌های دیگری نیز مبتلا شده و در ادامه با مراجعه به یک پزشک متخصص، پی برده داروهای گیاهی دست‌ساز که مصرف کرده، برای بیماری‌اش ضرر داشته و او باید تحت درمان ویژه قرار بگیرد؛ چراکه فردی که داروهای گیاهی را تجویز کرده، نمی‌تواند یک پزشک طب سنتی باشد.

بیماران در دام پزشک شیاد

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان یادآور شد: در حالی که تحقیق برای دستگیری متهم آغاز شده بود، چند شهروند دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی و شکایت از یک پزشک شیاد، عنوان کردند برای درمان بیماری‌شان از او داروی گیاهی دست‌ساز گرفته‌اند، اما با مصرف این داروها، آنها نیز دچار بیماری‌های دیگر شده‌اند.

بهاروند خاطرنشان کرد: با جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده، تصویر چهره‌نگاری رایانه‌ای از پزشک شیاد، به دست آمد بنابراین وی تحت تعقیب قرار گرفت و دو روز پیش در خانه‌اش دستگیر و از این محل مقداری داروی گیاهی دست‌ساز و یک برگه گواهی فعالیت پزشکی در طب سنتی کشف شد. در ادامه با استعلام از سازمان نظام پزشکی معلوم شد این گواهی جعلی بوده و متهم فاقد هرگونه مهارت در پزشکی است.

اعتراف متهم

وی افزود: متهم با انتقال به پلیس آگاهی، در مواجهه شاکیان، به جرمش اعتراف و عنوان کرد از یک سال پیش به اتهام کلاهبرداری کلان تحت تعقیب پلیس شرق کشور بودم و برای فرار از دست پلیس، به شهرستان ریگان آمدم و تصمیم گرفتم با مدرک پزشکی طب سنتی جعلی که خودم تهیه کرده بودم، از مردم این شهر کلاهبرداری کنم.

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان یادآور شد: در ادامه مشخص شد متهم که هیچ تجربه‌ای در حرفه پزشکی نداشته، اعتماد مردم را جلب کرده و با گرفتن 300 تا 700 هزار تومان از بیماران، به آنها به جای داروهای گیاهی، داروی دست‌ساز تقلبی می‌داده و با این شیوه از آنها کلاهبرداری می‌کرده است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، او روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

افرادی که در دام این متهم گرفتار شده‌اند، می‌توانند برای شکایت از او به پلیس آگاهی ریگان مراجعه کنند.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها