به گفته رئیس دانشگاه آزاد، از 462 واحد این دانشگاه، 135 واحد زیان‌ده است

بدهی 3700 میلیارد تومانی دانشگاه آزاد

روز گذشته حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین نشست خبری‌اش با رسانه‌ها از کمبود منابع مالی این دانشگاه سخن گفت و اظهار کرد: براساس گزارش خزانه‌داری دانشگاه آزاد، این دانشگاه بیش از ۳۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و البته هنوز سررسید همه این بدهی‌ها نرسیده است.
کد خبر: ۶۱۹۶۹۱

به گزارش جام‌جم، رئیس دانشگاه آزاد، کمبود اعتبار برای تکمیل 1.7 میلیون مترمربع فضای عمرانی در دست ساخت را یکی دیگر از چالش‌های مهم این دانشگاه دانست و عنوان کرد که برای رفع این چالش به 1900 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نکته مهم دیگری که میرزاده به آن اشاره کرد، ضررده بودن بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد است. به گونه‌ای که به قول این مقام مسئول، از 462 واحد این دانشگاه، 135 واحد زیان‌ده هستند و در سال 91 بیش از 72 میلیارد تومان ضرر داده‌اند. حتی میرزاده یادآوری می‌کند که سال گذشته، 30 واحد دانشگاه آزاد نتوانستند حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مجبور شد به این واحدها کمک مالی کند.

با واحدهای بی‌کیفیت برخورد می‌کنیم

حدود 408 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در شورای گسترش وزارت علوم ثبت شده است، اما برخی از این واحدها ـ بخصوص در شهرهای کوچک ـ از کیفیت آموزشی استانداردی برخوردار نیستند؛ طوری که حتی گاهی به این واحدهای بی کیفیت دانشگاهی، لقب کارخانه تولید مدرک می‌دهند.میرزاده در پاسخ به پرسش جام‌جم مبنی بر نحوه نظارت بر واحدهای کوچک و بی‌کیفیت دانشگاه آزاد، تاکید می‌کند: قبول دارم که برخی واحدهای دانشگاه آزاد واقعا کیفیت خوبی ندارند و به همین دلیل هم توسعه کیفی واحدهای دانشگاهی در مقایسه با توسعه کمی واحدها در اولویت برنامه‌های ماست.میرزاده تصریح می‌کند که با واحدهای بی‌کیفیت دانشگاه آزاد برخورد می‌شود و انحلال واحدهای کم کیفیت آموزشی هم یکی دیگر از برنامه‌هایی است که مدنظر داریم.

بازگشت به تحصیل 100 دانشجوی ستاره‌دار

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد نیز در این نشست خبری، از بازگشت به تحصیل صد دانشجوی ستاره دار این دانشگاه خبر داد و عنوان کرد: همه دانشجویانی که در سال‌های گذشته از حق تحصیل محروم شده بودند به دانشگاه آزاد مراجعه کردند و هم‌اکنون صد دانشجوی محروم شده در سال 92 به صورت مشروط در دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده‌اند.

ناصر اقبالی خاطرنشان می‌کند که ثبت‌نام این دانشجویان به صورت مشروط انجام شده است ولی اگر دستگاه‌های قضایی حکمی به دانشگاه ارائه کنند، باید دوباره پرونده تحصیلی آنها مورد بررسی قرار بگیرد.

قرار است این گروه از دانشجویان از پرداخت شهریه ثابت در طول ترم‌هایی که محروم شده‌اند، معاف شوند . علاوه بر این، سال‌های محرومیت نیز برای این دانشجویان به عنوان سنوات تحصیلی محاسبه نخواهد شد.

ثبت‌نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، اواخر دی

ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از اواخر دی و ثبت‌‌نام آزمون دکترای این دانشگاه از اواخر آذر آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، داوطلبان این آزمون‌ها می‌توانند در زمان مقرر به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها