رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ایجاد سیستم حرارتی پکیج در مدرسه شین‌آباد خبر داد و گفت: در دیگر مدارس کوچک کشور نیز به دنبال سامانه حرارتی مشابه پکیج یا حتی بهتر از آن هستیم.
کد خبر: ۶۱۹۲۱۸

مرتضی رئیسی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای مدارس فرسوده و مقاوم‌سازی مدارس در کشور، افزود: امسال برای تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده 875 میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده که تاکنون حدود 17 درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.‌/‌ فارس

کشاورز فردوسی رکورد تولید زعفران را شکست

رئیس جهاد کشاورزی فردوس گفت: یکی از کشاورزان این شهرستان با برداشت 43 کیلوگرم زعفران خشک در هر هکتار، رکورد تولید زعفران را شکست.

عباسعلی غلامی افزود: علی‌اکبر اکبرنژاد، یکی از کشاورزان روستای باغستان علیا با برداشت 43 کیلوگرم زعفران خشک در هر هکتار رکورد تولید این محصول را به نام خود ثبت کرد.

وی با اشاره به این که تاکنون چنین رکوردی به ثبت نرسیده است، یادآور شد: براساس برآورد کارشناسان در سال‌های ترسالی از هر هکتار مزرعه زیر کشت زعفران در شهرستان فردوس 5.4 و در سال‌های خشکسالی 5.3 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود.

این مسئول، کوددهی مناسب، آبیاری بموقع، توجه به توصیه‌های ترویجی، اعمال نظر کارشناسان، استفاده از پیازهای سالم و بالای هشت گرم، استفاده از دانش بومی و کشت متراکم را از عوامل افزایش تولید زعفران دانست و تاکید کرد: کشاورزان باید علاوه بر به‌کارگیری روش‌های مناسب کشت، به توصیه‌های کارشناسان نیز توجه کنند.

غلامی با بیان این که رکورد سال گذشته برداشت زعفران متعلق به کریم رضائیان با برداشت حدود 41 کیلوگرم زعفران خشک در هر هکتار بود، گفت: امسال با وجود کاهش 38 درصدی تولید زعفران، برداشت 43 کیلوگرم زعفران خشک در هکتار، رکورد بسیار خوب و مناسبی است.‌/ ‌فارس

مه غلیظ، تمام پروازهای خوزستان را لغو کرد

مه غلیظ صبحگاهی برای سومین روز متوالی آسمان خوزستان را فرا گرفت و شرایط آب و هوایی خاصی را بر آسمان این استان حاکم کرد.

مه غلیظی که از شنبه بر آسمان این استان حاکم شده است تا اواسط روز ادامه یافته سپس رنگ می‌بازد، اما از اواخر وقت دوباره جان گرفته و بر پهنه استان خوزستان ظاهر می‌شود . اوج این مه‌گرفتگی نیز در ساعات اولیه صبح اتفاق می‌افتد، به گونه‌ای که تردد را در سطح خیابان با مشکل مواجه می‌کند و خودروها به واسطه کاهش شدید میزان دید با چراغ‌های روشن تردد می‌کنند.

مه شدید همچنین موجب لغو تمام پروازهای فرودگاه اهواز و آبادان شده و مشکلاتی را در زمینه حمل و نقل ایجاد کرده است.به گفته معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان این شرایط جوی تا اواخر هفته ‌جاری ادامه خواهد داشت.

علیرضا غلامپور با بیان این که طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی، این شرایط در روزهای آینده ادامه دارد و فقط میزان شدت آن متفاوت است، افزود: علت وقوع این پدیده رطوبت زیاد هوا همراه جبهه هوای سرد در کنار بارش‌های اخیر در استان خوزستان است که این شرایط را حکمفرما کرده است.

وی تصریح‌کرد: در روزهای اخیر میزان رطوبت هوا در استان خوزستان به 100درصد رسیده و این رطوبت در وقوع این شرایط تاثیرگذار بوده است.‌/‌ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها