رئیس پلیس راهور خبر داد:

آغاز طرح زمستانی پلیس از فردا

رئیس پلیس راه کشور، از اجرای طرح زمستانی در ۲۷ استان برف گیر کشور با ۱۱۰ گردنه و نقطه برفی خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۷۴۴
اجرای طرح زمستانی در ۲۷ استان برف گیر ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ محمد رضا مهماندار در نشست خبری هماهنگی طرح ترافیکی زمستانی گفت: در مجموع، 96 هزار و 484  نیرو با استفاده از 26 هزار و 126 دستگاه خودرو در این طرح به مسافران خدمات می دهند.

وی افزود: اجرای طرح ترافیک زمستانی در کشور و تعامل پلیس با نیروهای امدادی و اورژانسی در کاهش آمار تصادفات و حوادث جاده ای موثر است.

سردار مهماندار گفت: تعامل و مشارکت وزارت کشور، اورژانس ، جمعیت هلال احمر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس در قالب طرح ترافیک زمستانی و امضای دستورالعمل مشترک میان این سازمان ها قطعا می تواند ما را به اهدافمان نزدیک تر کند.

وی افزود: بیشترین تلفات ناشی از سوانح رانندگی در زمستان سال 91 مربوط به استان مرکزی با 34 نفر کشته است .

سردار مهماندار گفت: تهران نیز در این بازه زمانی 32 کشته داشت.

وی همچنین به نقش و سهم وسایل نقلیه در شکل گیری حوادت در کشور اشاره کرد و گفت: در سال 91 سهم سواری و وانت در ایجاد تصادفات 9 / 59 درصد رشد داشت و در زمستان 91 با افزایش 5 / 62 درصدی مواجه بودیم.

سردار مهماندار بیشترین علل وقوع تصادفات برون شهری را توجه نکردن به جلو عنوان کرد و افزود: تخطی از سرعت مطمئنه نیز یکی از دلایل اصلی افزایش شمار تصادفات جاده ای است که این آمار خوشبختانه امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک زمستانه از نیمه دوم آذر امسال آغاز می شود و تا 15اسفند ادامه خواهد داشت، گفت: تحقق اهداف و دستورالعمل مشترک این طرح، یکی از اهداف اصلی پلیس و نیروهای امدادی است و تلاش می کنیم با هم افزایی مجریان این طرح، در کاهش سوانح جاده ای و افزایش امدادرسانی به موقع مصدومان گام های موثری برداریم.

توان مناسبی برای ارائه خدمات در حوادث داریم

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت : ظرفیت و توانمندی مناسبی برای ارائه خدمات در حوادث بویژه بویژه در طرح زمستانی داریم.

موسوی در نشست هماهنگی طرح ترافیک زمستانی 92 افزود : خوشبختانه در سنوات گذشته تجهیزات بسیار مناسبی راه اندازی و خودروهای امبولانس و ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر تقویت شده است .

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه یکی از بخش های فعال جمعیت سازمان امداد نجات است گفت : با تمام توان در خدمت طرح زمستانی هستیم .

وی افزود : خوشبختانه امسال میانگین رشد عوامل انسانی ما 25 درصد و تجهیزات خودروهای امدادی 28 درصد رشد داشته است .

موسوی همچنین به حضور بیش از 20 هزار امدادگر و پرسنل امدادی در طرح زمستانه 92‏ اشاره کرد و گفت: این تعداد نیرو در یک هزار و 146 پایگاه  امدادی به ارائه خدمت می پردازند.

وی افزود: متاسفانه خودروهایی که تحویل ناوگان حمل و نقل می شود ایمن نیستند و علاوه بر خطای انسانی ، خطای تکنولوژی نیز در بحث ایمنی تعیین کننده است و امیدواریم با پیگیری های مستمر صنایع خودرویی نکات ایمنی رعایت شود.

هزار پایگاه اورژانس در خدمت مسافران زمستانی

رئیس اورژانس کشور از آماده ‌باش بیش از هزار پایگاه اورژانس و بکارگیری 18 هزار تکنیسین در طرح زمستانه 92 خبر داد.

محمد تقی طالبیان در حاشیه نشست هماهنگی طرح  ترافیک زمستانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 2083 پایگاه اورژانس کشور در طرح زمستانه فعالیت می‌کنند، گفت: هزار و 273 پایگاه اورژانس کشور نیز در حالت آماده ‌باش قرار دارند.

وی با اشاره به فعالیت پنج پایگاه امداد هوایی در کشور در طول طرح زمستانه افزود : 2040 دستگاه آمبولانس، 57 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 52 دستگاه موتورلانس در طرح زمستانه فعالیت خواهد داشت.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به بکارگیری 18 هزار تکنیسین‌ اورژانس در طول اجرای طرح زمستانه، گفت: در سال گذشته 763 هزار و 700 ماموریت با تلاش تکنیسین ‌های اورژانس پوشش داده شد که از این میان بیش از 146 هزار ماموریت مربوط به تصادفات بود.

افزایش 58 درصدی امکانات دستگاه ها در طرح ترافیک زمستانی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، از افزایش 58 درصدی ظرفیت ها و تجهیزات دستگاه های امدادی و پلیسی در طرح ترافیک زمستان امسال خبر داد.

سردار سرتیپ اسکندر مومنی در حاشیه نشست هماهنگی طرح ترافیک زمستانی گفت: امسال به لحاظ نیروی انسانی و امدادی نیز این رشد را شاهد بوده ایم.  

وی افزود: بدون تردید برگزاری این نشست، موجب افزایش هماهنگی و تعامل میان دستگاه های امدادی از جمله اورژانس، جمعیت هلال احمر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس می شود.

سردار مومنی گفت: به طور قطع با برپایی این نشست ها و امضای دستورالعمل های مشترک میان سازمان های امدادی و پلیس می توان میزان خدمت رسانی به مردم را افزایش داد.

وی به همراه داشتن تجهیزات و امکانات ایمنی زمستان از جمله زنجیر چرخ و مه شکن و داشتن معاینه فنی را از خط قرمزهای پلیس راهور در طرح زمستانه امسال برشمرد.

سردار مومنی از مردم و مسافران خواست برای کاهش آمار تصادفات جاده ای در فصل سرما به خصوص زمستان،خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی مناسب مجهز کنند.

وی گفت: رانندگان خودروها قبل از سفر حتما از سالم بودن سامانه های ایمنی خودرو، ترمز ، روشنایی و گرمایشی خودرو مطمئن شوند.

سردار مومنی افزود: رانندگان باید پیش از سفر درون و برون شهری حتما مدرک معاینه فنی خود را از مراکز مجاز دریافت کنند.

وی افزود: سختگیری های پلیس راهور در زمینه داشتن امکانات و تجهیزات اولیه رانندگی در زمستان از جمله زنجیر چرخ ، داشتن معاینه فنی و سالم بودن سامانه روشنایی و گرمایشی خودروها سخت تر شده است.

سردار مومنی گفت : همکاران ما در پلیس راهور از مبدا تا مقصد، به هیچ عنوان اجازه نمی دهند خودرویی فاقد امکانات ایمنی باشد.

وی درباره ویژگی خاص طرح ترافیک زمستانی افزود: یکی از مشخصات این طرح، ایجاد تیم های مشترک نظارتی برای بررسی و نظارت در عملکرد ماموران و دستگاه های متولی در طرح زمستانه است.  

سردار مومنی درباره تمهیدات پلیس برای بهبود و افزایش ایمنی حمل و نقل عمومی گفت: نظارت ها در این بخش در مقایسه با سالهای گذشته بیشتر می شود؛ هر چند که همواره اعلام کرده ایم اگر خودروی عمومی در جاده یک مورد تصادف منجر به جرح یا فوت داشته باشد و در سانحه مقصر شناخته شود؛ قطعا دفترچه راننده خودروی عمومی ابطال می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود : به هرحال رانندگان حمل ونقل عمومی که مسئولیت جان مسافران را در طول سفر برعهده دارند ، بیشتر از سایران زیر ذره بین پلیس و نیروهای پلیس قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها