گزارش فیسبوکی ظریف از ژنو:

مذاکرات خوب پیش می رود

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه برخی اخبار مبنی بر مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا درباره افغانستان، عراق و سوریه را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۱۷۹۳۴
مذاکره پنهانی با آمریکا نداشتیم

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیاخبر منتشر شده در روزنامه لوفیگارو فرانسه مبنی بر مذاکره پنهانی ایران با آمریکا در خصوص سوریه و افغانستان و عراق صحت دارد، گفت: کاملا دروغ است و هیچ مذاکره ای جزء در بحث هسته ای با آمریکا نداشته ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته ای ژنو 3 گفت: در واقع حجم کاری که جلو رفته و میزانی که باقی مانده است، شاید 90 درصد به جلو رفته باشد اما دو موضوعی که باقی مانده از اهمیت زیادی برخوردار است لذا باید ببینیم که چه قدر جلو خواهیم رفت ولی در مجموع پیشرفت بدی نداشته ایم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات امروز خود با آقای اخضر ابراهیمی و اینکه ایران به نشست ژنو-2 درباره سوریه دعوت خواهد شد یا نه؟ گفت: بحث در مورد اینکه چه کشورهایی دعوت بشوند یا نه هنوز قطعی نشده است و می دانید که آقای اخضر ابراهیمی با نمایندگان روسیه و آمریکا روز دوشنبه جلسه دارد و احتمالا آقای لاوروف که قصد دارند به ژنو بیایند، دیداری هم با ایشان خواهند داشت.

ظریف افزود: ما بیشتر درباره بحث های انسانی در سوریه با آقای ابراهیمی بحث کردیم و همین طور در مورد مذاکراتی که بنده در چند هفته گذشته داشتم و مذاکراتی که در هفته آتی با وزیر امور خارجه ترکیه که به ایران می آیند خواهیم داشت؛ بحث هایی از این قبیل را انجام دادیم و تبادل نظر کردیم.

وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد که با اخضر ابراهیمی توافق کرده است مانند گذشته دو طرف با یکدیگر در تماس باشند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها