وزیر امور خارجه کشورمان، هنگام ترک محل اقامت خود برای دیدار کاری با کاترین اشتون گفت: اگر همکاری خوبی از طرف مقابل صورت بگیرد و طرف غربی حاضر شود حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد امکان رسیدن به توافق زیاد است.در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون درباره متن نیز بحث‌‌هایی صورت گرفته است یا خیر؟ اظهار داشت: وارد موضوع و متن شده‌ایم.
کد خبر: ۶۱۷۸۵۶
وارد موضوع و متن توافق شده‌ایم

محمد‌جواد ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا امکان این وجود دارد که مذاکرات به فردا کشیده شود، گفت:‌ فکر می‌کنم حتی در مدت کوتاه هم می‌توان به توافق رسید اما این به شرط این است که اراده سیاسی وجود داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه آیا تاکنون درباره متن نیز بحث‌‌هایی صورت گرفته است یا خیر؟ اظهار داشت: بله، وارد موضوع و متن شده‌ایم.

جدیدترین دور مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5، که از روز چهارشنبه (29 آبان‌ماه) در ژنو کلید خورده است، از صبح امروز ساعت 9 صبح به وقت ژنو (11:30 به وقت تهران) از سر گرفته می‌شود.

این در حالی است که سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده مذاکرات روز پنج‌شنبه فشرده، اساسی، درباره جزئیات و در فضایی خوب جریان داشت.

مایکل مان نیز در پاسخ سئوالی مبنی بر احتمال حصول توافق در این دور از مذاکرات گفت: باید منتظر باشیم و ببینیم چه پیش خواهد آمد، امروز گفتگوهای بسیار جدی را انجام دادیم.

وی همچنین در مصاحبه با بی‌بی‌سی اعلام کرده مذاکرات تا زمانی که به نتیجه برسیم ادامه خواهد داشت.

سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرده کاترین اشتون در تلاش است تا شکاف‌های موجود در طرفین مذاکرات را برطرف کند اما در مذاکرات هر دو طرف باید به توافق برسند، بنابراین منتظرخواهیم بود ببینیم تا چه اتفاقی خواهد افتاد و تمام تلاش خود را برای رسیدن به توافق انجام خواهیم داد.

همچنین اخبار ضد و نقیضی درباره حضور وزرای شش کشور وجود دارد که گفته می‌شود تا در روند مذاکرات پیشرفت قابل توجهی حاصل نشود، حضور وزرای خارجه لزومی ندارد.

گفته می‌شود این امکان وجود دارد که این مذاکرات تا روز شنبه ادامه پیدا کند.( باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها