رژیم صهیونیستی تنها متهم ترور یاسر عرفات

رئیس کمیته تحقیق درباره علت مرگ یاسرعرفات گفت:رژیم صهیونیستی اولین،اساسی ترین و تنها متهم درقضیه ترورعرفات است.
کد خبر: ۶۱۳۷۲۳
رژیم صهیونیستی تنها متهم ترور یاسر عرفات

توفیق الطیراوی رئیس کمیته تحقیق درباره علت مرگ یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین روزجمعه اعلام کرد اسرائیل اولین،اساسی ترین و تنها متهم در قضیه ترور عرفات می باشد.


شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری، الطیراوی رئیس کمیته تحقیق درباره مرگ یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانسی خبری با اشاره به اصرار فلسطینیان برای اطلاع از جزئیات شهادت یاسر عرفات، بر پایبندی به حق ملت فلسطین برای اطلاع کامل از حقیقت تاکید کرد و افزود: گزارش های روسیه و سوئیس نتایج تحقیقات مستقل درباره مرگ عرفات را تایید می کنند. وی به سبب کهولت سن، بیماری یا به مرگ طبیعی نمرده است. تحقیقات از سه سال پیش تاکنون ادامه دارد و همچنان ادامه خواهد یافت و ما را به حقیقت نزدیک خواهد کرد.


عبدالله البشیر رئیس کمیسیون پزشکی کمیته تحقیق درباره مرگ عرفات نیز در سخنانی درباره به تشریح فعالیت های کمیسیون پزشکی درباره مرگ عرفات پرداخت و افزود: عرفات که در زمان مرگ هفتاد و پنج سال داشت هیچ بیماری مزمن از قبیل فشار خون، دیابت، بیماری قلبی و عروقی یا بیماری کلیوی و بیماری های دیگری از این قبیل نداشت و به هیچ وجه مواد دخانی یا مشروبات استفاده نمی کرد.


وی در ادامه با اشاره به این که کمیسیون پزشکی همه گزارش های پزشکی و نتایج تحقیقات روی نمونه ها را بررسی کرده است به تشریح سیر تحقیقات پرداخت و افزود: از همه متخصصان در عرصه تخصص آنها استفاده شده است و همه مسائل مربوط به بیماری وی و سیر تحول آن بررسی شد. کمیسیون پزشکی به این نتیجه رسید که سیر تحول بیماری عرفات ناشی از یک ماده سمی بوده است که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته یا این که نتایج بررسی آن اعلام نشده است. نظر کارشناسان سم شناسی و بیماری های خون که از آنها کمک گرفته ایم نیز همین بوده است. کمیسیون پزشکی از هویت این ماده سمی اطلاعی نداشت تا این که در تحقیقات در سوئیس نشان داد ماده پولونیوم در نمونه ها کشف شده است اما کارشناسان سوئیسی از نیاز به بررسی بیشتر و نمونه برداری از جسد عرفات خبر دادند.

وی ادامه داد: بر اساس نتایجی که کارشناسان کمیسیون پزشکی به آن دست یافته اند نشان می دهد تغییراتی که در حال عرفات روی می داد ناشی از بیماری طبیعی نبود بلکه نتیجه ماده ای سمی بود که در زمان بیماری وی مورد بررسی قرار نگرفت یا نتایج بررسی آن اعلام نشد و این امر با نتایجی که پزشکان فرانسوی معالج عرفات به آن دست یافته اند نیز مطابقت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها