کمتر از دو هفته پس از به شهادت رسیدن 14 نفر از مرزبانان کشورمان در سراوان، حوالی ساعت 8 صبح دیروز، موسی نوری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل و راننده اداری وی در مسیر منزل تا محل کار، توسط مهاجمان ناشناس ترور شده و به شهادت رسیدند. رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان عامل این ترور را افراد ناشناس خوانده است.
کد خبر: ۶۱۳۵۳۴

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان درباره جزئیات شهادت دادستان زابل گفت: موسی نوری، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان زابل ساعت ۸ و ۵دقیقه صبح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمیدی افزود: شهیدنوری به همراه راننده‌اش آقای مهدی مرئی در مسیر حرکت از منزلش به محل کار، روبه‌روی بیمارستان امیرالمؤمنین زابل در بزرگراه آیت‌الله سیدمحمدتقی حسینی طباطبایی واقع در یک کیلومتری شهر زابل، حین دور زدن از محل دور برگردان، توسط سرنشینان دوخودروی سواری پژو 405 مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

به گفته شاهدان، عوامل به شهادت رساندن دادستان زابل و راننده‌اش، پس از محاصره خودروی آنان، دو خشاب گلوله با سلاح کلاشینکف به سمت خودرو شلیک کردند و آنان را به شهادت رساندند. بر بدنه خودروی دادستان زابل که پژو 405 است، اثر 20 گلوله مشاهده می‌شود؛ در این جنایت تروریستی یک نفر نیز بشدت زخمی شده است. درهمین حال ، گروهک تروریستی جیش‌العدل که هفته گذشته، 14 مرزبان ایرانی را به شهادت رسانده بود، با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت ترور دیروز دادستان زابل را نیز به‌عهده گرفت.

دستور رئیس قوه قضاییه برای شناسایی سریع عوامل جنایت

در همین حال آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در پیامی با محکوم کردن این جنایت، از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشور خواست، در اسرع وقت نسبت به شناسایی عوامل این شرارت و جنایت اقدام کنند تا مسببان این حادثه دلخراش به سزای اعمال خویش برسند.

به دنبال این ترور، شورای تامین استان سیستان و بلوچستان تشکیل جلسه داد و هوشنگ ناظری، فرماندار زابل نیز به مهر گفت: جزئیات و چگونگی این حادثه از طرف مسئولان ذی‌ربط در حال پیگیری است.

رجبعلی شیخ‌زاده، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان هم دیروز در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: سرنخ‌هایی از عاملان این حادثه تروریستی که با یک‌دستگاه خودروی پژو از محل فرار کردند، به دست آمده که پس از روشن شدن دیگر ابعاد قضیه و دستگیری مجرمان، اطلاع‌رسانی خواهد شد.وی تاکید کرد: ترور دادستان زابل متاثر از اجرای دقیق قانون در منطقه است و قانون‌گریزان، اجرای عدالت را برنمی‌تابند.وی یادآور شد: فعالیت دقیق، وظیفه‌شناسی و تعهد دادستان زابل طی ماه‌های اخیر منجر به صدور چند حکم بزرگ درخصوص جرایمی همچون سرقت‌های مسلحانه و موادمخدر شد.

در همین رابطه، سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت که نوع ترور دادستان زابل با حمله تروریستی سراوان و حوادث مشابه پیشین تفاوت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه سراوان گروهک‌های تروریستی از پاکستان وارد ایران شدند و پس از انجام عملیات تروریستی خاک کشور را سریعا ترک کردند، اما ترور دادستان زابل در داخل شهر رخ داده است.نقوی حسینی یادآور شد: عوامل اطلاعاتی و انتظامی باید منشأ ترورها را در داخل و خارج از کشور شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

پیکر دادستان زابل تشییع شد

پیکر شهید موسی نوری قلعه‌نو، دادستان زابل ساعت 15 دیروز در شهرستان زابل از کنار منزل وی تا میدان دادگستری تشییع و برای انجام مراسم تدفین و خاکسپاری به زاهدان منتقل ‌شد. موسی نوری قلعه‌نو متولد 1355 و دارای یک فرزند بود. او در مهرماه سال گذشته به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل منصوب شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها