دوربین ها آمار تصادف های فوتی را صفر کردند

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: تصادفات فوتی در بزرگراه‏ های دارای دوربین‏ های ثبت سرعت به صفر رسید.
کد خبر: ۶۱۰۶۲۰
دوربین ها آمار تصادف های فوتی را صفر کردند

 مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران در کارگاه تخصصی ویژه خبرنگاران که از جمله برنامه‏های جانبی «ششمین جشنواره ترافیک و رسانه» محسوب می‏شود، گفت: مدیریت هوشمند نظام یکپارچه حمل و نقل عمومی با کمک اطلاع ‏رسانی صحیح، بهبود شرایط زیست محیطی، ارتقای ایمنی، ایجاد دسترسی آسان به مبادی سرویس، ارائه خدمات با کیفیت و قابل اتکا، پوشش سراسری مبتنی بر شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی چند وجهی و جذاب‏تر ساختن حمل و نقل عمومی، راهکار موثری جهت استفاده بهینه از ظرفیت‏های موجود و دست‏یآبی به سهم 75 درصدی حمل و نقل عمومی است.

حجت‏ الله بهروز افزود: سیستم حمل‌ و نقل هوشمند (ITS)، سامانه‏ای است موثر برای به‌ کارگیری فن‏آوری اطلاعات و ارتباطات برای بهبود عملکرد سیستم حمل ‌و نقل که در آن تکنولوژی‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و مخابراتی به صورت هماهنگ و یکپارچه به منظور بهبود کارآیی و ایمنی در سیستم حمل ‌و نقل عمل می‌کنند.

وی در این نشست که با حضور جمعی از خبرنگاران حوزه شهری برگزار گردید، ضمن تاکید بر این که استفاده از سامانه حمل‌ و نقل هوشمند باعث افزایش ظرفیت و کارآیی عملیاتی سیستم حمل و نقل می‏گردد، اظهار کرد: تسهیل در جابه‏ جایی افراد و روان‏سازی ترافیک، تشخیص و پیش‏بینی آلودگی هوا، اعمال استراتژی‏های کاهش عوامل مخرب کیفیت هوا، افزایش ایمنی در سیستم حمل و نقل، کاهش مصرف انرژی و هزینه‏ های زیست محیطی و در نتیجه بهبود بهره‏وری اقتصادی و نیز فراهم آوردن سیستم‏های اعطای حق تقدم حرکت برای ناوگان حمل و نقل عمومی، سیستم‏های پرداخت الکترونیکی کرایه و سیستم‏های هوشمند اطلاع‏رسانی مسافران، از جمله اهداف کاربردی اجرای این طرح است.

بهروز با اشاره به این که سیستم‌های حمل و نقل هوشمند با به کارگیری اطلاعات، ارتباطات و فن‌آوری‌های کنترلی در جهت بهبود و اصلاح عملیات شبکه حمل و نقل عمل کرده و با ابزار و امکانات مناسب به کاربران و مسافران برای اتخاذ تصمیم بهتر یاری می‌رسانند، تصریح کرد: اطلاع ‏رسانی صوتی و تصویری در ایستگاه و داخل اتوبوس و نیز اطلاع‏ رسانی از طریق اینترنت و تلفن همراه، از جمله کارکردهای موثر این سامانه برای یاری رساندن به کاربران است.

وی با تاکید بر کاربرد این سامانه در مدیریت هوشمند تقاضای سفر از طریق نظام کارآمد اعمال قانون، یادآور شد: این سامانه با تشخیص، ثبت و اعلام سریع تخلفات و با مبنا قرار دادن پلاک خودرو برای احراز هویت متخلف باعث ایجاد اعتماد عمومی به کارکرد سیستم اعمال قانون و در نهایت تغییر رفتار ترافیکی شهروندان می‏ شود.

بهروز با بیان این که استفاده از سیستم مدیریت هوشمند باعث تبدیل تونل‏های شهری به محورهای نمونه ترافیکی در شبکه بزرگراهی شده، اضافه کرد: جلوگیری از ورود خودروهای سنگین باری و مسافر‏ی و موتورسیکلت‏ها به داخل تونل و همچنین جلوگیری از تردد وسایل نقلیه در خط اضطرار در تونل، از جمله تدابیر محدود کننده تخلفات و اعمال قانون است که با استقرار نیروهای کنترل کننده در مبادی ورودی تونل امکان‏پذیر شده است.

وی با تاکید بر تجهیز 105 معبر ورودی و 110 معبر خروجی در محدوده طرح ترافیک گفت: تجهیز 16 بزرگراه تهران به 120 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت و 60  تقاطع حادثه خیز به سیستم ثبت تخلف هوشمند عبور از چراغ قرمز، از دیگر دست‏آوردهای حاصل از به کارگیری سیستم‏ های کنترل هوشمند ترافیک است.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران در پایان از کاهش 87 درصدی ورود خودروهای غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک و همچنین کاهش 60  درصدی تصادفات منجر به جرح  و به صفر رسیدن تصادفات منجر به فوت در شبکه بزرگراهی تحت پوشش دوربین‏های ثبت تخلف خبر داد و خاطرنشان کرد: از آغاز بهره‏برداری از نخستین سامانه ثبت تخلف مکانیزه تاکنون 5 سال می‏گذرد و در این مدت حدود 15 میلیون برگه جریمه جهت متخلفان صادر و ارسال گردیده در صورتی که یک ریال از مبلغ این جرایم نیز به شهرداری تهران تعلق نگرفته است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها