معاون سیاسی، امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان:

سرنخ هایی از عوامل ترور دادستان زابل به دست آمده است

خاستگاه گروهک جیش العدل

تلویزیون بی بی سی در گزارشی درباره خاستگاه عاملین حادثه تروریستی سراوان گفت:جیش العدل از ماهها پیش تصاویری منتشر می کند که به ادعای این گروه صحنه ای از عملیات اش در جنوب شرق ایران را نشان می دهد مثل این که یک بمب گذاری بر سر راه خودروی نیروی انتظامی را نشان می دهد.
کد خبر: ۶۱۰۲۸۷
خاستگاه گروهک جیش العدل

گزارشگر بی بی سی می گوید: حملات لفظی عبدالرئوف ریگی سخنگوی جیش العدل فقط متوجه نیروهای دولتی ایران و عملکرد آن ها در مناطق بلوچ نشین نیست بلکه بیشتر شیعیان به گفته خودش رافضی و صفوی را خطاب قرار می دهد.

 به نظر می رسد که اعضای جیش العدل آزادانه بین ایران و پاکستان در حرکت هستند اما معلوم نیست که پشت این گروه هست نحوه حملات جیش العدل پرچم اش و شکل ظاهری اعضای این گروه شباهت زیادی به شبه نظامیان وابسته به القاعده در عراق و سوریه دارد اگر چنین ارتباطی میان جیش العدل و القاعده وجود داشته باشد به نظر می رسد که گروه هایی که تاکنون ادعای هویت خواهی و احقاق حقوق قومی در ایران داشتند اکنون دایه انتقام گیری مذهبی هم دارند .

بی صداقتی روسیه در پرونده هسته ای

یک استاد دانشگاه گفت: «هنگامی که روسیه از ما حمایت می کرد منظورش حمایت از ما نبود؛ بلکه منظورش ایجاد شرایطی بود که طرف آمریکایی به آن امتیازات مالی بدهد و این کشور را به طرف خود بکشد.»

دکتر پیروز مجتهدزاده استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با فرارو گفت: «روسیه، آمریکا و اروپا خیلی وقت است که در مورد پرونده هسته ای و تحریم های وضع شده علیه ایران با هم یکپارچه هستند.»

وی ادامه داد: «ما نباید فرض کنیم اگر در جاهایی روسیه مطالبی را به سود ما عنوان می کند به این معنا است که روسیه از ائتلاف با آمریکا و اروپا خارج شده است.»

وی افزود: «ما باید بدانیم روسیه در پرونده هسته ای ضمن آنکه در اصول کلی با ائتلاف 1+5 در توافق است، با چرب زبانی به سود ایران به دنبال اخذ امتیاز است.»

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: «به طور مثال در تمام تحریم های قانونی علیه ایران، روسیه همیشه علیه آمریکا صحبت می کرد اما در آخرین لحظه به آمریکا می پیوست و تحریم ها را امضاء می کرد.»

وی ادامه داد: «اما روسیه در موضوع سوریه دقیقا برعکس عمل کرد. یعنی از ابتدا مخالف آمریکا صحبت می کرد و تا انتها هم مقابل آمریکا ایستاد. دلیل این امر این است که ما از ابتدا درک نکردیم که روسیه با ما صداقت ندارد. البته روسیه کار خود را انجام می دهد و ما گمان کردیم که صداقت دارد و اشتباه کردیم.»

بازتاب جهانی حذف یک بیلبورد

بازتاب حذف بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» نشان می‌دهد که برخی رسانه‌های داخلی و رسانه‌های خارجی یک خط را دنبال می‌کنند و مخالفان مذاکره با آمریکا را «تندرو» می‌خوانند.
 
به گزارش فارس، پس از آغاز موج مشکوک مقابله با «تشکیک در صداقت آمریکایی» و بیلبوردهایی که در این باره در سطح تهران بود و توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران برچیده شد رسانه‌های خبری جهان بازتاب گسترده‌ای از آن را منتشر کردند.
 
بنابر این گزارش، خبرگزاری رویترز، پایگاه مشهور و خبری «بلومبرگ»، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، پایگاه «تایمز اف اسرائیل»، روزنامه «واشنگتن پست»، پایگاه «رادیو آزاد اروپا» در کنار برخی پایگاه‌های مصری از جمله مهمترین منابعی بودند که این خبر را با ذوق‌زدگی تمام بازتاب دادند.
 
روزنامه الشرق الاوسط با ارائه توصیفی از این بیلبوردها و شرح ماجرا، با اشاره به حذف آنها در آستانه سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، تلاش کرده با چند گفت‌وگوی ساده با شهروندان تهرانی آنان را موافق این جریان نشان دهد.
 
پایگاه «تایمز آف اسرائیل» نیز به جایگزینی این بیلبوردهای ضدآمریکایی با بیلبوردهایی با پیام دوستی اشاره کرده و تلاش کرده بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» را ارسال پیام‌های متناقض از تهران پیش از مذاکرات آتی هسته‌ای عنوان کند.

خیز آرام اصلاح طلبان برای عبور از روحانی

اصلاح طلبان که با توجه به تجربیات گذشته خود می دانستند اگر دولت یازدهم مشی اعتدالی را در پیش گیرد، جایگاه و شرایط مطلوبی برای اصلاح طلبان به ویژه افراطیون آنها ایجاد نخواهد شد، سعی داشتند با وارد کردن مهره های خود به دولت ،برای آینده سیاسی جناح خود برنامه ریزی کرده و از فرصت چهار ساله دولت روحانی برای خود کلاهی دست و پا کنند اما بررسی مواضع اخیر برخی از اصلاح طلبان نشان می دهد که گویی آنچنان دل خوشی ازشرایط حاضر ندارند.

 سایت«فردا» نوشت: با نگاهی کوتاه به مواضع روحانی قبل و بعد از رقابت‌های انتخاباتی می توان فهمید که او کمترین مشابهتی با نگاه‌های اصلاح‌طلبان افراطی نداشته و آنچه که باعث گشته وی مورد توجه افکار عمومی قرار بگیرد، نه حمایت‌های برخی جریانات و اشخاص اصلاح‌طلب که مواضع اعتدالی وی و محور قرار دادن عقلانیت و تلاش برای بازگشت آرامش به فضای کشور بوده است.

 اصلاح طبان می خواهند با وجود حضور در دولت روحانی، اشتباهات دولت یازدهم به پای آنها نوشته نشده و آینده سیاسی اشان منوط به موفق بودن این دولت در عرصه های مختلف نشود. در واقع اصلاح طلبان می خواهند از تجربه شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری درس گرفته و خود را حامی دولت نشان ندهند گو اینکه اصولگرا دانستن احمدی نژاد یکی از دلایل کاهش آراء اصولگرایان در انتخابات گذشته بود.  

انزوای جهانی نتانیاهو

تلویزیون بی بی سی با پخش گزارشی به بر رسی اظهارات واهی نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

بی بی سی گفت: بنیامین نتانیاهو گفته که توقف غنی سازی بیست درصدی اورانیوم در ایران بحثی انحرافی است او گفته ایران باید از داشتن توانایی غنی سازی و همچنین داشتن کارخانه تولید آب سنگین محروم شود این سخنان در روزهایی عنوان میشود که طی آن برنامه هسته ای ایران قرار است موضوع مذاکرات متعددی در سطح جهان باشد:

گزارشگر بی بی سی افزود: نخست وزیر اسرائیل این روزها صدایی تنها در میان موجی از خوشبینی ها نسبت به گفتگوهای جامعه بین المللی با ایران درباره برنامه هسته ای اش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها