محمود احمدی‌نژاد در جمع حامیان خود که به مناسبت جشن تولد وی در برابر منزلش تجمع کرده بودند در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما در مورد حذف شعار مرگ بر آمریکا که این روزها به گوش می‌رسد چیست، رو به جمعیت کرد و حامیان وی نیز با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا تحسین و تایید او را برانگیختند.
کد خبر: ۶۱۰۶۵۵
واکنش احمدی‌نژاد به حذف شعار مرگ بر آمریکا

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کیانی یکی از حامیان احمدی‌نژاد که در این تجمع حاضر شده بود انگیزه اصلی از برگزاری این جشن تولد را زنده بودن سرباز امام زمان (عج) دانست و بر همین اساس گفت سرباز امام زمان (عج) گلادیاتور نیست که تاریخ مصرفش تمام شود؛ احمدی‌نژاد ماندگار شد و ماندگار خواهد ماند.

احمدی‌نژاد نیز در پاسخ به برخی افراد که از بین جمعیت خطاب به او گفتند «انشاءالله ۴ سال دیگر مجددا دعای اللهم عجل لولیک الفرج بالای سایت ریاست جمهوری نقش بربندد گفت دعا کنید تا ۴ سال نشده این شعار را بر بالای سردرب کاخ سفید ببینیم.

اسرائیل و بمب اتمی ایران

اکبر گنجی در مقاله ای با عنوان«تهدید از کدام طرف است:ایران یا اسرائیل؟» که در الجزیره انگلیسی منتشر به تحلیل هیاهوی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در باره موضوع هسته ای ایران پرداخت.

در این مقاله آمده است: واقعیت این است که نتانیاهو و دولت او دروغ می‌گویند و مدعیات آنها در مورد مساله نادرست است. حقیقت این است که اسرائیل دارای یک زراد خانه بزرگ هسته‌ای است، و دائماً ایران را تهدید می‌کند. واقعیت این است که نتانیاهو سعی‌ می‌کند که با مطرح کردن دائم خطر ایران، مسائل مهم دیگر را از جمله اشغال سرزمین‌های فلسطینی‌ها و ندادن حق شهروندی به مردم فلسطین به فراموشی بسپارد.

 گنجی می نویسد: بمب اتمی ایران ساخته تبلیغات اسرائیل است. نتانیاهو و شیمون پرز از سال 1992 تاکنون دائما این مدعا را تکرار کرده اند که ظرف چند سال آینده بمب اتمی ایران ساخته خواهد شد. به عنوان مثال  نتانیاهو عضو پارلمان اسرائیل در سال 1992 پیش بینی می کند که ایران 3 تا 5 سال با بمب هسته ای فاصله دارد.همان سال شیمون پرز وزیر خارجه اسرائیل به تلویزیون فرانسه می گوید ایران تا سال 1999 به کلاهک هسته ای دست خواهد یافت.

با گذشت 21 سال از آن مدعیات، نتانیاهو مدعای خود را به این تقلیل داده که اگر ایران به 250 کیلوگرم اورانیوم غنی شده دست یابد، تأسیسات هسته ای ایران را بمباران خواهد کرد.این در حالی است که اسرائیل دارای 300- 200 بمب اتمی بوده و عضو NPT نیست.

پوست خربزه‌ای زیر پای دولت

عباس عبدی کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه سیاست حذف یارانه دهک‌های بالای درآمد پوست خربزه‌ای زیر پای دولت یازدهم است، دولت تدبیر و امید را از این کار برحذر داشت و گفت: دولت با این کار خطای بزرگی را مرتکب می شود.

به گزارش تسنیم، امروز در ادامه همایش علمی امکان‌سنجی گروه‌های درآمدی مشمول یارانه در ایران میزگردی تحت عنوان امکانپذیری سیاسی و اجتماعی برگزار گردید که عباس عبدی به عنوان یکی از دعوت‌شدگان به این میزگرد با بیان این که حذف دهک‌های درآمدی بالا را به هیچ عنوان قبول نداشته و دولت با این کار خطای بزرگی را انجام خواهد داد اظهار داشت: البته سخنرانی بنده در این جا به نظر می‌رسد آنچنان که باید و شاید تاثیرگذار نخواهد بود چرا که آقای ربیعی امروز در سخنرانی خود چنان صحبت کردند که گویا همه تصمیمات را گرفته و در حال شناسایی دهک‌های درآمدی بالا هستند.

عبدی در ابتدای سخن بحث امروز این همایش را به دو قسمت تقسیم کرد و گفت: شناسایی افراد پردرآمد جامعه برحسب درآمد اوضاع را تغییر نداده و نمی‌تواند سیاست کارآمدی برای دولت به شمار آید.

وی حذف ۳۰ درصد از یارانه‌بگیران را به معنای حضور ۷۰ درصد فقیر در جامعه دانست و گفت: این سیاست منطقا با اصل قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مطابقت ندارد.

به اعتقاد عبدی به لحاظ اقتصاد سیاسی بدترین کار حذف یارانه دهک‌های درآمدی بالاست و دولت باید به صورت دموکراتیک عمل کرده و برحسب مالیات سیاست‌های خود را تنظیم کند.

بی‌اعتنایی به توقیف الواح در آمریکا

رئیس مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو درباره وضعیت الواح هخامنشی ایران که به امانت به این موسسه داده شد اما در حال حاضر در توقیف دادگاه‌های آمریکاست، گفت: همان ابتدا در سال ۲۰۰۵ چندین بار به وزارت خارجه ایران نامه نوشتیم که بیایند دفاع کنند اما رد کردند و نیامدند.

گیل استاین، رئیس مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو که به دعوت دانشگاه تهران به عنوان عضو هیئت علمی همایش بین المللی باستان شناسی در ایران حضور یافته است. وی در گفت وگو با فارس درباره سرگذشت الواح هخامنشی در آمریکا، علت عدم حضور خود در ایران در دو دولت آقای احمدی نژاد، دیپلماسی میراث فرهنگی به جای دیپلماسی فوتبالی و پینگ پنگی، بازگرداندن جام شیردال و... توضیحاتی داد.

وی گفت: ما صاحب الواح نیستیم ایران باید در دادگاه حضور می یافت ما دو بار به وزارت خارجه ایران نامه نوشتیم که بیایند دفاع کنند اما رد کردند و گفتند نمی آییم، سال 2005 بود که نامه ها را ارسال کردیم و در نهایت، سال 2007 ایران در دادگاه آمریکا حضور یافت که اگر ایران در دادگاه حضور می یافت همان دادگاه اول، قضیه فیصله می یافت.

مشایی دولت یازدهم

اسفندیار رحیم مشایی در دولت دهم اینقدری حاشیه برای دولت درست کرد که در این 90 روزی که از تشکیل دولت یازدهم می گذرد، کوچکترین شباهتی بین یکی از دولتمردان این دولت با مشایی، واهمه درست شدن مشایی دیگری را به دل می اندازد.

به گزارش مهر:مشایی و صالحی امیری گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت ورزش هر دو سابقه مدیریت امنیتی و اطلاعاتی دارند. جالب آنکه هر دوی این چهره ها متولد خطه مازندران هستند. او نیز مثل مشایی سابقه مدیریت فرهنگی دارد و معاون پژوهش‌های فرهنگی استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیر گروه پژوهشی فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات راهبردی بود.

در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس الیاس نادران بعد از آنی که توضیحاتی درباره سوابق صالحی داد گفت که نسبت صالحی به دولت آقای روحانی مثل مشایی به دولت احمدی نژاد است. نگذاریم در این ممکلت مشایی دیگری درست شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فیرانفر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
۰
۰
احمدی نژاد مرد عمل بود او در تاریخ ماندگار خواهد ماند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها