روحانی: جامعه جهانی راه‌حل سیاسی را برای مشکل سوریه برگزیده است

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت برقراری ثبات و امنیت در سوریه اظهار کرد: باعث امیدواری است که کشورهای مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و باید از طریق سیاسی حل و فصل شود و این بهترین مسیر برای به پایان رسیدن سریع‌تر خشونت‌ها در این کشور است.
کد خبر: ۶۱۰۱۱۱

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در دیدار اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای توقف درگیری‌ها و احیای آرامش در سوریه دریغ نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که به نظر می‌رسد درباره دو مساله در سوریه اشتراک نظر بیشتری وجود دارد، اظهار کرد: نکته اول این است که تقریبا همه طرف‌های دخیل در این بحران، شرایط فعلی و حضور تروریست‌ها از کشورهای مختلف در سوریه، کشته شدن روزانه مردم در درگیری‌ها، آواره شدن میلیونی و تخریب عمومی سوریه را غیرقابل قبول می‌دانند و معتقدند این درگیری‌ها تاثیرات نامطلوبی در کشورهای منطقه نیز داشته است.روحانی افزود: مساله دوم اتفاق نظر عمومی بر این نکته است که آینده سوریه باید بر مبنای رای و نظر مردم و در یک انتخابات آزاد با حضور همه طرف‌ها تعیین شود، اما مشکل اصلی این است که چگونه باید از وضع موجود به نقطه مطلوب رسید.

روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر استمرار ارسال کمک‌های نوع دوستانه و مواد غذایی به سوریه، تلاش برای ممانعت از هرگونه تردد تروریست‌ها از خاک کشورش، انهدام کامل همه سلاح‌های شیمیایی در سوریه و اخراج گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به عنوان اولین قدم مهم برای دستیابی به صلح پایبند است و این اقدامات را به نفع مردم سوریه، کشورهای منطقه و خودش می‌داند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه دیروز همچنین با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد . در این دیدار طرفین بر اتخاذ راهکارهای سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید کردند. علی شمخانی در این دیدار با اشاره به فجایع انسانی در سوریه اظهار کرد جمهوری اسلامی ایران از ابتدا راه‌حل سیاسی را تنها مسیر حل بحران سوریه دانسته و از این‌که برخی طرف‌ها البته با تاخیر به همین نتیجه رسیده‌اند، استقبال می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها