در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
موضوع افزایش تعرفه نرخ های مخابراتی و نیز اضافه دریافت بابت سرویس آهنگ پیشواز برای مشترکان موبایل طی چند ماه گذشته باعث شد تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کند که تخلف اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی را به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش کرده است.
براین اساس و با مذاکرات و پیگیریهای صورت گرفته طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات اضافه دریافت آهنگ پیشواز از مشترکان همراه اول آبان ماه به این مشترکان بازگردانده می شود و اپراتور ایرانسل نیز این مبالغ را به مشترکان بازگردانده است.
همچنین اضافه دریافت تعرفه مکالمات تلفن ثابت و همراه نیز که از سوی مخابرات و همراه اول در قبوض دوره اول مرداد تا اول مهرماه از مشترکان اخذ شده بود براساس وعده رگولاتوری به آنها بازگردانده می شود.
پس از آنکه شرکت مخابرات ایران قبوض مهرماه مشترکان تلفن ثابت را با نرخ هر پالس مکالمه 58.7 ریال محاسبه و صادر کرد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این نرخ را که براساس مصوبه شورای رقابت تعیین شده بود غیرقانونی اعلام کرد و گفت: با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، افزایش تعرفه تلفن ثابت غیرقانونی بوده و قبضهای مهرماه باید براساس نرخ هر پالس 44.7 ریال محاسبه و صادر میشد که در این راستا با پیگیریهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مابهالتفاوت دریافتی تعرفه تلفن ثابت در صورتحساب بعدی به مشترکان بازگردانده میشود.
از این رو شرکت مخابرات ایران نیز با تاکید بر همگامی با دولت تدبیر و امید وعده داد که این مبالغ را به مشترکان تلفن ثابت بازگرداند.
در همین حال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اضافی دریافتی های تلفن همراه از مشترکان اپراتور اول نیز اعلام کرد که این مبالغ باید از سوی اپراتور اول بازگردانده شود.
به گفته معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری، اپراتور همراه اول در صورتحسابهای میان دورهای مشترکان نسبت به اعمال تعرفه یکنواختسازی درون شبکهای به مبلغ هر دقیقه 599 ریال اقدام کرده است که با توجه به مصوبه 173 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص لغو هرگونه افزایش نرخ مکالمات تلفنی در شبکههای ثابت و همراه، شرکت مخابرات ایران موظف است مبالغ اضافی دریافت شده در صورتحسابهای میاندورهای مشترکان همراهاول را در صورتحساب دوره چهارم بصورت بستانکاری به مشترکان برگرداند.
لطف الله سبوحی تصریح کرد: مشترکان درصورت مشاهده هرگونه تخلفی در این زمینه میتوانند با مراجعه به بخش ثبت و پاسخگوئی به شکایت پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir و پایگاه اینترنتی همراهاول به آدرس www.mci.ir مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کنند.(مهر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد