شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۰۸۳۱۹
ضرورت استفاده از وجهه بین‌المللی خاتمی

توفیقی قرار بود بولدوزر باشد؟!

روزنامه کیهان نوشت:انصراف از معرفی یک فعال فتنه به عنوان نامزد تصدی وزارت علوم نمی‌تواند کارنامه کوتاه تندروی وی در دوره سرپرستی وزارت علوم را به محاق ببرد ضمن اینکه مسئله اصلی همچنان به جای خود باقی است و آن این که فارغ از بازی مهره‌ها، سکان وزارت علوم نباید به طیفی سپرده شود که بارها دانشگاه را تبدیل به اتاق توطئه و جنگ علیه نظام کردند.جعفر توفیقی در دوره کوتاه سرپرستی وزارت علوم و به رغم داشتن اختیار قانونی مبادرت به رفتارهایی در زمینه عزل و نصب معاونین وزیر و برخی رؤسای دانشگاه‌ها کرد که نامی جز رفتار بولدوزری و جاده صاف‌کنی برای افراطیون نمی‌توان بر این رفتار نهاد. او همچنین آلت دست جریان فتنه در زمینه کودتای نرم در دانشگاه آزاد بود. ضمن این که وی دارای سوابق فعالیت در فتنه سال 88 است و از ابتدا معلوم بود مجلس به چنین چهره‌ای رای نخواهد داد.

رفتارهای تند توفیقی با اعتراض برخی علما و مراجع مواجه شد و نگرانی آن است که تداوم آن رفتارهای افراطی دانشگاه و وزارت علوم را به میدان جولان محافل افراطی و ساختارشکن تبدیل کند. در این میان چنین القا می‌شود فرد معرفی شده به جای توفیقی (فرجی دانا) یک بار در مجلس ششم رأی نیاورده و بنابراین نشانه صلاحیت نامبرده است اما کنکاش در ماجرای رأی نیاوردن فرجی دانا نشان می‌دهد نامبرده در اصل نامزد خاتمی بود اما چون افراطیون می‌خواستند از رفتار ساختارشکنانه وزیر مستعفی (معین) اعلام حمایت کنند، به نامبرده رأی ندادند ضمن اینکه مرزبندی صریح با فتنه‌گران سال‌های 78 و 88 همچنان به عنوان مطالبه مجلس و نظام سر جای خود باقی است. در واقع خط قرمز اشخاصی مانند توفیقی نیستند بلکه هویت و رفتارهای فتنه‌گرانه است.

سایت بالاترین که در فتنه 88 ایفای نقش می‌کرد، درباره عدم معرفی توفیقی نوشت: بعد از رای نیاوردن میلی‌منفرد، دولت تاکتیک جالبی را در پیش گرفت. روحانی با استفاده از تجربه خاتمی و احمدی‌نژاد سرپرستی تندتر از وزیر پیشنهادی انتخاب کرد تا به اصولگرایان همین اول کار هشدار بدهد که خطوط قرمزی دارد و حاضر به کوتاه آمدن در مقابل پیشروی آنها نیست. توفیقی خوب شروع کرد. از هیئت امنایی شدن دانشگاه‌ها گفت، تغییر رؤسای دانشگاه‌ها را آغاز کرد، برنامه بازگشت اساتید اخراجی و دانشجویان ستاره‌دار را در پیش گرفت.

حمله به کیهان را فاکتور بکنید ولی ماجرای بده‌بستان چه می‌شود؟!

کیهان نوشت:یک سایت اینترنتی که از بده‌بستان یک مقام دولتی با یک متهم فساد اقتصادی 3 هزار میلیارد تومانی و یک عضو حلقه انحرافی خبر داده بود، به خاطر بازنشر همین مطلب از سوی کیهان، به کیهان حمله کرد.سایت آینده پیش از این خبر داده بود که «م-ن» به خاطر برخی ارتباطات گذشته‌اش با حمید پورمحمدی متهم فساد اقتصادی او را به شورای گفت‌وگو دعوت کرده و همچنین به آقای «ط» از استانداران وابسته به حلقه انحرافی، وعده استانداری مجدد با پست دیگر در جوار خود داده است. آینده تصریح کرده بود دولت در حال کرم‌خوردگی به واسطه همین دوستان و نزدیکان است. اما بازنشر همین خبر از سوی کیهان موجب شد گردانندگان آینده به فحاشی و ناسزاگویی به کیهان برای پاک کردن اصل صورت مسئله بپردازند.

نویسنده با ادعای اینکه آینده سطری از نقشه کیهان را پر کرده، نوشت: کیهان روزنامه‌ای است که مدیر مسئول آن خود را به مقدس‌‌ترین فرد مملکت منصوب می‌بیند و در همان حال توّابانی که از اصلاح‌طلبی عهد قجری گرفته را به خدمت می‌گیرد. وی آنگاه مدعی شد کیهان تمام سطورش را در خدمت قدرت‌طلبی گذاشته و سپس به نویسنده خبر «آینده» - مدیر سایت بازتاب امروز - نیز رحم نکرد و با کنایه و اشاره به وی فهماند که نامه او را مبنی بر گرفتاری به دولت رسانده است (و بنابراین باید با زبان خوش ساکت شود!)

نویسنده که همکار روزنامه زنجیره‌ای شرق است در مطلب طولانی و پر شاخ و برگ خود به اصل خبر اشاره نکرده و متعرض این ماجرا نشده که بالاخره بعد از کلی بد و بیراه گفتن به کیهان، با مسئله کرم‌خوردگی دولت و مراودات بودار یک مقام مهم دولتی با عناصر آلوده و فرصت‌طلب چه باید کرد و چرا وی از افشای این مسئله نگران است. البته خبرها حاکی از آن است که فشارها پس از انتشار آن مطلب از سوی کیهان کم نبوده است و نیز می‌دانیم که غالبا حمله به کیهان، برای مراکز خاص فاکتور می‌شود و سفارش‌دهندگان از خجالت نویسنده درمی‌آیند.

دو کلمه هم از وزیر کشور اصلاحات

روزنامه کیهان آورده:پس از تعیین تکلیف خاتمی برای دولت و تاکید هاشمی به رئیس جمهور برای تغییر استانداران، اکنون نوبت به وزیر کشور دولت اصلاحات رسید تا برای کابینه تصمیم‌گیری کند!به گزارش جهان، عبدالواحد موسوی‌لاری در گفت‌وگو با ایران خبر، توصیه هاشمی برای انتخاب سریعتر استانداران را بجا دانست و در عین حال درباره علت کندی روند انتخاب استانداران گفت: حق این است که معرفی‌ها با سرعت بیشتری انجام گیرد.وی مدعی شد: باید مدیریت منطقه‌ای کشور، سریعتر خط خود را پیدا کند، اکنون حالت انتظاری‌ای در استانها وجود دارد و بسیاری از استانداری‌ها با مشکل کم‌کاری و بیکاری مواجهند، به ویژه استاندارانی که فکر می‌کنند در دولت جدید جایی ندارند هیچ کاری از پیش نمی‌برند. برخی استانداران فعلی، مشکل دارند و مردم انتظار دارند با سرعت بیشتری در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

شارلاتان‌های رسانه‌ای با نقاب تدبیر و امید

کیهان نوشت:سایت وابسته به ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف، از وقوع پدیده شارلاتانیزم رسانه‌ای تحت عنوان حامیان دولت تدبیر و امید خبر داد.

وب‌سایت «امید» در گزارشی نوشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعدادی پایگاه خبری و وب‌سایت با بهره‌گیری از عنوان «تدبیر» و مشتقات آن سعی در منتسب کردن خود به جریانات و افراد نزدیک و درون دولت داشته و دارند. این وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند خود را همسو و تاثیرگذار در دولت اعلام کرده و چنین به نظر برسند که مرجع اصلی اخبار مرتبط با دولت در فضای رسانه‌ای غیررسمی هستند.

یکی از این وب‌سایت‌ها که از عنوان خبرگزاری در معرفی خود استفاده می‌کند یکی از مهمترین و بارزترین نمونه‌های این سایت‌هاست که بدون داشتن مجوز، خود را خبرگزاری معرفی کرده و با فضاسازی رسانه‌ای و برگزاری یک مراسم افتتاح پرزرق و برق و دعوت از تنی چند از چهره‌های اصلاح‌طلب خود را وابسته به لایه‌های اصلی نزدیک به دولت تدبیر و امید مطرح کرد.

سایت وابسته به حامیان عارف می‌افزاید: سایت خبری مذکور در نخستین جلسه اعلام آغاز به کار در دفتر مجری سابق صداوسیما، به خبرنگاران معرفی شد و مراسم رسمی آغاز به کار این سایت در هتل بزرگ تهران با محوریت همان مجری سابق و دعوت وی از سیاسیون و فعالین رسانه‌ای اصلاح‌طلب صورت گرفت. این مجری سابق، در گذشته چند تجربه ناموفق مطبوعاتی داشته که در مهمترین آنها چهارماه اداره غیرشفاف اقتصادی و مالی یک روزنامه به چشم می‌خورد که در نهایت منجر به تعطیلی و بیکاری تعدادی از اصحاب رسانه شد. خبرنگاران آن روزنامه بعدها اعلام کردند بخش اعظم دستمزد خود را هیچ وقت دریافت نکرده‌اند. چهره رسانه‌ای مذکور همواره مدعی است که با اصلی‌ترین چهره‌های اصلاحات و دولت تدبیر و امید در لایه‌های اول مرتبط است، در مهمترین جلسات تصمیم‌ساز سران اصلاحات حضور پررنگ دارد و حتی طرف مشورت برخی از وزراء و سران کشور است.«امید» با تکذیب ارتباط وب‌سایت مورد اشاره با برادر رئیس‌جمهور، هدف اصلی چنین حرکت‌هایی را به دست آوردن منفعت مالی عنوان کرده است.

جنبش سبز خودش چی هست که سرش باشه؟!

کیهان آورده:یک سایت وابسته به اپوزیسیون و حامی فتنه سبز با ناراحتی نوشت جنبش سبزی باقی نمانده که موسوی و کروبی بخواهند سران آن باشند.خودنویس - وابسته به شماری از همکاران فراری نشریات زنجیره‌ای - در این زمینه نوشت: صحبت‌های محسنی اژه‌ای مبنی بر عدم لغو حصر خانگی موسوی و کروبی و رهنورد مگر آنکه توبه نمایند آب پاکی را روی دست اصلاح‌طلبان ریخت. اژه‌ای شایعاتی را که مطرح شده بود تکذیب کرد و گفت تا اینها توبه نکنند، خبری نیست.نویسنده آنگاه می‌نویسد. حتی در صورت آزادی این 3 نفر، دو مسئله باید روشن شود اول این که آیا اصلا جنبش سبزی باقی مانده است که این‌ها سرانش باشند؟ با خاموش شدن شعله تظاهرات خیابانی این پرسش پیش می‌آید که وقتی مخالفان در همان انتخاباتی که به نتایجش اعتراض داشتند شرکت می‌کنند پس دیگر چه دلیلی برای اعتراض وجود دارد؟ به چه چیزی باید اعتراض کنیم وقتی خودمان با حکومت در ادامه مسیرش هم‌ساز می‌شویم؟

خودنویس افزود: مسئله دوم این است که حقیقتا طرفداران جنبش سبز که زمانی بانگ سبز و سبزاندیشی‌شان در همه جا گسترده بود کجا هستند و چه می‌کنند؟ آیا به بنفش تغییر رنگ داده‌اند یا آمیزه‌ای از سبز و بنفش را انتخاب کرده‌اند و یا اصلا بی‌رنگ هستند؟ وقتی قرار باشد حکومت به خواسته خود در آوردن مردم پای صندوق‌ها و نشان دادن مشروعیت به دنیا از مقابل دوربین‌های تلویزیون برسد بنابراین بودن یا نبودن موسوی، کروبی و رهنورد در حبس مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند چون اساسا جنبشی باقی نمانده که این‌ها قرار باشد سرانش باشند.نویسنده تاکید می‌کند: اگرچه جامعه مجازی هنوز هم جسته و گریخته یادی از این سه تن می‌کند ولی جامعه واقعی بنظر می رسد دیگر به این مسئله اهمیت نمی‌دهد یا اصلا آن را به باد فراموشی سپرده است.

بی‌بخار و گشنه... مثل اپوزیسیون

روزنامه کیهان نوشت:«اپوزیسیون جمهوری اسلامی هرگز نتوانسته وزن و اعتباری پیدا کند.»به نوشته سایت ضد انقلابی خودنویس «واقعیت مسلم در روزگار حاضر نشان می‌دهد آنچه به نام اپوزیسیون جمهوری اسلامی مطرح است چیزی جز افراد و گروه‌های پراکنده نیست، که هیچ‌گاه نتوانسته و نخواهند توانست وزن و اعتباری در جهان برای خود کسب کنند. انکار واقعیتی به‌نام «جمهوری اسلامی» همان خطای استراتژیک و توهمی است که اغلب مخالفین نظام کم و بیش دچار آن بوده و بر اساس این داده نادرست اشتباهات بزرگ در روش و علم مبارزه مرتکب آن شده‌اند؛ این خطاها به مثابه واکسنی عمل کرده که نهایتاً به ایمنی و بقای بیشتر نظام منجر شده.»

نویسنده خاطرنشان کرد: تجربه 33 سال گذشته مؤید این نکته هست که اشتباه فاجعه‌بار مجاهدین [منافقین] در اعلام جنگ مسلحانه در سال 1360 عامل اساسی ایجاد انسداد در روند رفتارهای دموکراتیک طرفین بود. نگاهی ساده به آشفته بازاری به‌نام «اپوزیسیون» ایرانی در خارج از کشور نشانگر این واقعیت است که افراد و گروه‌های فعال مخالف جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته‌اند از دام خود‌محوری و انحصارطلبی رها شوند و با این شرایط هرگز نخواهند توانست برای یک روز هم که شده همدیگر را تحمل کنند.خودنویس در نوشته دیگری اپوزیسیون را به انواع بی‌بخار، گشنه و تشنه و نرم تقسیم‌بندی کرد و نوشت: اپوزیسیون 35 ساله داره با جمهوری اسلامی و خودش و ما و همه مبارزه می‌کنه و هیچ دستاوردی نداشته یا ما رو سر کار گذاشته یا خودشو. البته اپوزیسیون هم برا خودش انواع و اقسامی داره به عنوان نمونه اپوزیسیون گشنه. این جماعت چون مال و منالی داشتن اون قدیم‌مدیم‌ها و با انقلاب قطع شده برا همین شدن اپوزیسیون گشنه.

خودنویس می‌افزاید: اپوزیسیون نرم که این دستمال را هی می‌ذارن تو چمدون هی برش می‌دارن، یعنی چمدونه هم بسته شده و آماده سفرند. نظام چراغ سبز‌و نشون بده، این‌ها همشون با سرعت در حد فرمول یک...، نفهمیدین کیو می‌گم؟ بی‌بی‌سی فارسی مگه نگاه نمی‌کنید شما؟این سایت در ادامه از اپوزیسیون بی‌بخار خبر می‌دهد و می‌نویسد: این دسته فقط هنگام راهپیمایی‌ها مقابل سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران فعال می‌شن اون هم با ماسک و عینک دودی. از بس ترسناک می‌شه اینا قیافه‌هاشون که آدم می‌خواد بپره تو سفارت. این جماعت خب، دوست دارن برن ایران و بیان و فک و فامیلو ببینن و لابد بابایی و مامانی و داداشی و آبجی چیزی دارن که اونور مریضه. باهاشون هم که صحبت می‌کنی همچین می‌گن خب ما گرفتاریم و خانواده ایران فلان و بهمان که هر کی ندونه خیال می‌کنه بقیه ما از زیر بوته به عمل اومدیم. و بالاخره اپوزیسیون خوب، که اپوزیسیون مرده است.

لغو مصوبه دولت دهم درباره آزادراه تهران – شمال

روزنامه خراسان نوشت:پس از آنکه دولت دهم در مصوبه اردیبهشت ماه امسال خود، تغییراتی در نحوه اجرای قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – چالوس به طول حدود ۶۹ کیلومتر را تصویب و مقرر کرد وزارت راه و شهرسازی می تواند پیمانکاری اجرای طرح را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه واگذار کند، اما بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد دولتی به چند دستگاه اجرایی، مصوبه مذکور باطل اعلام شده است.

مجوز دولت برای انتصاب چند بازنشسته در وزارتخانه ها

خراسان آورده:بر اساس مصوبه ای که وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک آن را تایید کرده و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده است، فعالیت رحیم میدانی (معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو)، محمود بصیری (مدیرکل دفتر وزارتی جهاد کشاورزی)، محسن نریمان ( معاون وزیر راه و شهرسازی) و محمد شرفشاهی ( مدیرکل دفتر وزارتی اقتصاد) به مدت یک سال در وزارتخانه های مذکور مجاز اعلام شده است.

یک نسخه از بیانیه روحانی در خانه هر «کرد ایرانی»

روزنامه درخبر اول ایران خود نوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در صفحه فیسبوک خود از دیدار با جمعی از فعالین سیاسی استان کردستان اعم از شیعه و سنی خبر داده و نوشته است: فعال شدن واحدهای صنعتی نیمه تعطیل و توسعه استان و توجه به نیروهای محلی و بومی شایسته و استفاده از آن‌ها در مدیریت کلان استان و رفع تبعیض و رعایت حقوق شهروندی از مطالب مورد بحث در این دیدار بود. معاون اول رئیس جمهور در این مطلب افزوده: دوستان تأکید داشتند که در این انتخابات؛ مردم کردستان دلبستگی شان را به نظام ابراز داشتند و در برخی شهرها تا 84 درصد به دکتر روحانی رأی دادند و حتی در برخی روستاهای اهل سنت رأی ایشان صددرصد بوده است و متوسط رأی دکتر روحانی در کردستان بیست درصد بیشتر از میانگین کل کشور بوده است و حضور مردم کردستان پای صندوق‌های رأی قابل قیاس با دو دوره قبل نبوده و الان امید سرشاری در تک تک مردم کردستان ایجاد شده است. وی همچنین با اشاره به بیانیه دکتر روحانی طی دوره انتخابات درباره حقوق اقوام و مذاهب بیان داشته امروز هم در خانه هر«کرد» یک نسخه از این بیانیه موجود است و مردم منتظر هستند و امید دارند که این «تغییر»را ببینند.

هاشمی شکایت نمی‌کند

ایران درخبر دیگری آورده: وکیل‌مدافع خانواده هاشمی رفسنجانی در مورد واکنش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به صحبت‌های اخیر یکی از مداحان تهران در برنامه دعای عرفه، گفته: با توجه به شخصیت حقیقی و حقوقی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، ایشان نه تنها شکایتی از مداح توهین‌کننده به وی انجام ندادند، بلکه ارشاد و هدایت وی را از درگاه خداوند درخواست می‌کنند. هوشنگ پوربابایی افزوده: آقای هاشمی در برابر توهین‌کنندگان به آیه شریفه سوره روم «ولا یستخفنک الذین لا یوقنون» اعتقاد دارند و شأن ایشان اجل بر پاسخگویی و طرح دعوی در مورد چنین افرادی در محاکم کیفری است.

محکومیت یکی از بازپرسان پرونده پالیزدار

ایران نوشت:شنیدیم که یکی از بازپرسان سابق دادسرای کارکنان دولت به واسطه شکایت یکی از وکلای دادگستری از سوی شعبه ۷۸ دادگاه کیفری محکوم شد. مصطفی ترک همدانی وکیل عباس پالیزدار با اعلام این خبر گفته: در پرونده عباس پالیزدار برخی از متهمان تنها با گذشت مدتی با حکم دادگاه تبرئه شدند.وی افزوده: پس از تبرئه این افراد یکی از وکلای دادگستری به نام پیمان حاج محمود عطار از بازپرس پرونده شکایت کرد.وکیل عباس پالیزدار گفته: این بازپرس و همچنین سرپرست وقت دادسرای کارکنان دولت در همان زمان از کار معلق شدند و رسیدگی به پرونده آن‌ها آغاز شد.وی تصریح کرده: سرانجام روز گذشته از سوی شعبه 78 دادگاه کیفری موضوع محکوم شدن این بازپرس به بنده ابلاغ شد.

ضرورت استفاده از وجهه بین‌المللی خاتمی

ایران آورده:با خبر شدیم که اشرف بروجردی، فعال سیاسی سید محمد خاتمی را فردی بسیار تأثیرگذار در تثبیت آرامش منطقه دانسته و بیان داشته: ایشان با سابقه‌ای که در سازمان ملل و نزد سیاستمداران جهانی دارد می‌تواند به گونه‌ای اقدام کند تا جهانیان با عقلانیت جمهوری اسلامی آشنا شوند. این فعال سیاسی گفته: وی در داخل کشور دارای شخصیتی محبوب و قابل احترام بوده و در عرصه بین‌المللی نیز اندیشمند فرهیخته قابل اعتمادی است و وجهه بین‌المللی و صداقت وی برای همگان محرز است.

اصولگرایی شکست نخورده، عملکرد بد بوده

روزنامه ایران دست آخرنوشت: محمد تقی رهبر، امام جمعه شهر اصفهان و نماینده اصولگرای سابق مجلس از احتمال تشکیل حزب در میان اصولگرایان انتقاد کرد. وی گفته: تجربه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نشان داده که تشکیل حزب در کشور ما پاسخگو نیست چه بساکه در گذشته ما حزب جمهوری اسلامی را داشتیم و بسیار هم قوی و دارای پشتوانه بود و شخصیت‌هایی مثل شهید بهشتی و مقام معظم رهبری در آن حضور داشتند، اما دیدیم که بعدها این حزب منحل شد. نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تأکید کرده: لطماتی که به اصولگرایان وارد شد حاصل کار دولت‌های نهم و دهم بود. وی همچنین گفته: اصولگرایی شکست نخورده و این عملکردهای بد بوده که کار را به اینجا رسانده است. اگر رفتارها درست شود، این جریان بار دیگر روی پا می‌ایستد.

توصیه رهبر معظم انقلاب به رفیق دوست

روزنامه تهران امروز نوشت:سعید علامیان نویسنده کتاب «برای تاریخ می‌گویم» به نقل از محسن رفیق‌دوست خاطره‌ای از دیدار وی با رهبر معظم انقلاب را یاد می‌کند. وی می‌نویسد: آقای رفیق‌دوست نقل کرده‌اند که در دیداری در ماه مبارک رمضان، مقام معظم رهبری به بنده گفتند که خاطرات شما هم شیرین روایت و هم خوب نوشته شده است. وی ادامه می‌دهد: مقام معظم رهبری در این دیدار به آقای رفیق‌دوست پیشنهاد کردند که کتابشان را با لوح فشرده‌ای که همراه با صدای راوی است، منتشر کنند، این شیوه‌ای است که در برخی از کتاب‌های نوشته شده در خارج از کشور نیز دیده می‌شود. در این صورت خواننده لحن راوی را هم می‌شنود.

گزارش دانشگاه احمدی نژاد آخر مهر منتشر می شود

روزنامه تهران امروز آورده:مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به آخرین وضعیت پرونده دانشگاه احمدی نژاد گفت: «گزارش نهایی پرونده دانشگاه احمدی نژاد احتمال دارد تا پایان مهرماه آماده و اعلام شود.» وی ادامه داد: «پرونده دانشگاه احمدی نژاد درحال حاضر براساس ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی از مصادیق هزینه در غیر مورد معین، توسط کارشناسان درحال بررسی است.»

حضور مجدد مرتضوی در دادسرا

تهران امروز آورده:میر مجید طاهری، وکیل خانواده روح الامینی در گفت و‌گو با ایرنا با بیان اینکه دادسرا، آقای مرتضوی را در رابطه با شکایت موکلم احضار کرده بود افزود: «وی درباره این بخش توضیحاتی را به بازپرس پرونده ارائه کرده است.» به گفته وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامینی، به‌طور قطع این آخرین حضور مرتضوی درباره شکایت موکلش نخواهد بود و تکمیل شدن پرونده مستلزم حضور وی در دادسرا در جلسات آتی است.

عبور تلویزیون از خط قرمز

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تلویزیون، برای عبور از خط قرمزهای حضور زنان در برابر دوربین آماده می‌شود. انتخاب نوشت: "قوی‌ترین زنان ایران هم به تلویزیون می‌آیند." این خبری است که "مهدی امیری‌محمدیان" تهیه‌کننده برنامه "قوی‌ترین‌ها" در گفت‌وگو با "شرق" آن را تایید کرد و گفت مجوز تهیه و اجرای این مسابقه از سوی مدیریت رسانه ‌ملی و شبکه پنج‌سیما صادر شده است. این مسابقه که هم اینک در مرحله طراحی و آماده‌سازی دکور است، بعد از اجرای نخستین بخش مسابقه جدید قوی‌ترین مردان پخش می‌شود. براساس همین گزارش، این مسابقه پنج محور دارد که عبارتند از قدرت، سرعت، استقامت، تعادل و تمرکز. با توجه به این محورها، معلوم نیست تلویزیون چگونه میخواهد حضور زنان در این مسابقه را پخش کند.

نام گذاری بی ربط

جمهوری اسلامی نوشت: نام‌گذاری بی‌ربط و گاهی توهین آمیز و خلاف شأن که از سال‌ها قبل مرسوم بود، اکنون به اوج رسیده است. به دنبال بالا رفتن تابلوهائی از قبیل "توزیع گوشت ملاصدرا"، "کله پاچه‌ای ابوعلی سینا" و... اخیراً "آشپزخانه ثامن الحجج" نیز به صحنه آمده و با تبلیغات رنگی و مفصل آغاز به کار کرده است! مردم می‌پرسند آیا مسئولین اماکن یا شهرداری و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سامان دادن به این وضعیت توهین آمیز وظیفه‌ای ندارند؟!

 مشرف شدن خانواده بهائی به دین اسلام

جمهوری اسلامی آورده:تمامی اعضاء یک خانواده بهائی به دین اسلام مشرف شدند. به گزارش سایت "بلاغ" این خانواده که سه عضو دارد، پیش از ظهر دیروز طی مراسمی در قائم شهر با گفتن شهادتین به دین اسلام مشرف شدند. در این مراسم، امام جمعه قائم‌شهر چند جلد کلام‌الله مجید و کتب ادعیه به این خانواده هدیه کرد.

نبوی به مرخصی ساعتی رفت

روزنامه آرمان نوشت :شنیده شد که خانواده بهزاد نبوی از زندانیان حوادث پس از انتخابات 88 می‌گویند که مرخصی وی به‌صورت ساعتی و برای انجام اقدامات درمانی است. انصاف نیوز نوشت؛ در توضیح خانواده‌ بهزاد نبوی آمده است: «برخی اخبار مربوط به مرخصی آقای نبوی دقیق نیست. تنها تغییر در وضعیت وی مرخصی‌های چندساعته برای انجام فیزیوتراپی است و پس از اتمام فیزیوتراپی به زندان بازمی‌گردد. این سایت همچنین نوشت: نبوی 71 ساله که از ناحیه ستون فقرات به شدت رنج می‌برد با تشخیص پزشکان بیمارستان بقیه‌ا... به فیزیوتراپی نیازمند است و تاکنون با پنج جلسه‌ آن موافقت شده است که از این پنج جلسه، هفته‌ گذشته نبوی دو روز به همراه همسر خود به فیزیوتراپی رفته است. سه جلسه باقیمانده برای هفته‌ جاری و هفته‌ آتی برنامه‌ریزی شده است.

مشایی قربانی آقای ‌هاشمی شد

آرمان آورده:شنیده شد که مشاور سابق احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد از تائید صلاحیت آقای مشایی مطمئن نبود اما با توجه به سابقه‌ای که از دوره‌های قبل وجود داشت، فکر می‌کرد که درنهایت شرایطی فراهم خواهد شد تا مردم بتوانند به نامزد مورد نظر دولت هم رای بدهند که چنین نشد. فکر می‌کنم آقای مشایی قربانی آقای‌ هاشمی شد. جوانفکر ادامه داد: یعنی از آمدن مشایی جلوگیری شد تا فرصت اعتراض از آقای‌ هاشمی گرفته شود همانطور که بنده نیز همزمان با مهدی و فائزه ‌هاشمی بازداشت و به زندان فرستاده شدم تا بهانه‌ای برای اعتراض آقای‌ هاشمی باقی نماند. به هر حال آقای احمدی‌نژاد برای تائید صلاحیت آقای مشایی شانس قائل بود همان‌طور که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هم نه برای تائید صلاحیت، بلکه حتی برای رئیس‌جمهور شدن آقای مشایی شانس قائل بودند.

انتقاد نتیجه ستارخان از قبور ستارخان و دخترش

آرمان نوشت:شنیده شد که نتیجه ستارخان از وضعیت نامناسب قبور ستارخان و دخترش ابراز نارضایتی کرد و گفت: در پی ماموریتی اداری در قم جهت قرائت فاتحه سر قبر عمه بزرگمان (دختر بزرگ ستارخان) حاضر شدم ولی با صحنه ناراحت‌کننده‌ای مواجه شدم، تمام سنگ قبر‌ها با خاک یکسان شده بود. وی ادامه داد: بانو حاجیه سلطان ستاری، دختر بزرگ ستارخان سال ۱۳۶۵ در تهران وفات یافت و در آرامستان دارالسلام قم در نزدیکی قبر آیت‌ا... شیخ حسین غفاری به خاک سپرده شده است.

زیباکلام در عروسی پسر ا...‌کرم

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در صفحه شخصی خود در فیسبوک، دو عکس از مراسم عروسی پسر حسین ا...‌کرم منتشر کرد. پارسینه به نقل از این کاربر نوشت؛ «امشب با رفیقی عروسی پسر کوچک حسین ا...‌کرم بودیم. مجلسی با کلکسیونی از آدمای مختلف با سلیقه‌های متفاوت سیاسی. از محسن رضایی و محمد کوثری و نبی رودکی تا صادق زیباکلام و مهرداد بذرپاش و علی سعیدلو و ‌هاشمی‌ثمره و خیلی‌های دیگر!

فرد نجات یافته نباید دوباره اعدام شود

آرمان نوشت:شنیده شد که دادستان اسبق کل کشور گفت: در قانون اینگونه است که فردی که از اعدام نجات یافته است، دیگر اعدام نمی شود و در تشکیلات قضایی نیز مورد مشابهی‌ داشتیم که اعدام نشد. مرتضی مقتدایی خاطرنشان کرد: ما درباره رجم(سنگسار)، این را داریم که اگر کسی زنای محصنه کرده و این موضوع با اقرار هم ثابت شده است، اگر حین اجرای رجم بتواند از گودال سنگسار فرار کنند، کسی حق تعقیب او را ندارد. وی تاکید کرد: اگر فرد محکوم به رجم از گودال سنگسار بگریزد، دیگر جایز نیست او را دوباره بازگردانند و رجم یا اعدام کنند. وی خاطرنشان کرد: در غیر از رجم هرچند به نظر می رسد(از نظر فقهی) اختلافی وجود داشته باشد ولی قانون صریح است که در این موارد، فرد را مجددا اعدام نمی کنند. وی تصریح کرد: وقتی فردی بالای دار رفته، اما بعد از پایین آمدن، زنده مانده است، دوباره نباید اعدام شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
۰
۰
چرا همیشه بیش از 80% مقاله های این بخش از روزنامه كیهان است كه همیشه در حال بدگویی و ناسزا گفتن به دولتهاست؟!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها