خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ با اشاره به نگرانی آمریکا از فروپاشیدن دیوار تحریم ایران با برداشتن بخشی از آن نوشت: این مشکل موجب شده که برخی در دولت اوباما به فکر مسیر سومی باشند و آن اعطای امتیازاتی به ایران غیر از کاهش دادن تحریم‌هاست.
کد خبر: ۶۰۷۱۰۱

به گزارش تسنیم، این گزارش افزود: یکی از چند مشکلی که مقامات دولت اوباما در بازی شطرنج خود با ایران با آن مواجه هستند، این است که در چه مرحله‌ای در قبال امتیازات اعطا شده از سوی ایران به صورت واقعی تحریم‌ها را کاهش دهند.

بلومبرگ نوشت: بسیاری از آمریکایی‌های درگیر در این مذاکرات معتقدند هرگونه کاهش تحریم‌ها به فروریختن کل برنامه تحریم‌ها خواهد منجر شد. بارها گفته شده است که برداشتن یک آجر از دیوار تحریم‌ها به فروریختن کل دیوار منجر خواهد شد. البته احتمالا این موضع اسرائیلی‌هاست.

بر این اساس، بسیاری از کشورها و شرکت‌های بین‌المللی تمایل دارند شاهد برداشته شدن تحریم‌ها باشند. آنها همه حرکات آمریکایی‌ها را رصد می‌کنند و منتظرند ببینند کاهشی ولو جزئی در تحریم‌ها علیه ایران مشاهده می‌شود تا با استناد به این کاهش به عنوان نشانه‌ای مبنی بر پایان بحران، به همکاری تجاری معمول خود با ایران بازگردند.

بلومبرگ نوشت: این مشکل موجب شده که برخی در دولت اوباما به فکر مسیر سومی باشند و آن اعطای امتیازاتی به دولت ایران غیر از کاهش دادن تحریم‌هاست. بیش از ۵۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در بانک‌های سراسر جهان در سایه تلاش‌های کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری آمریکا بلوکه شده و ایران بشدت به پول نقد نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها