کاهش 50 درصدی صید میگو در هرمزگان

کاهش 50 درصدی صید میگو در فصل برداشت مجاز این آبزی، فصل خزان را برای صیادان هرمزگانی رقم زده و موجب زیان آنها شده است.
کد خبر: ۶۰۶۵۹۸

به گزارش مهر، هر سال از مهر، صیادان هرمزگانی خود را برای صید میگو آماده می‌کنند، اما امسال اوضاع صید میگو در هرمزگان به گونه‌ای به مرز بحرانی رسیده که مسئولان شیلات هرمزگان از کاهش 50 درصدی آن در این استان نسبت به سال گذشته خبر می‌دهند.

مدیرکل شیلات هرمزگان در این باره اظهار کرد: کاهش آب‌های ورودی به دریا از دهانه خور به دلیل کاهش بارندگی یکی از عوامل کاهش صید میگو است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به نادرست بودن وجود گونه‌ای از میگوی مهاجم در آب‌های هرمزگان که در کاهش صد میگو موثر واقع می‌شود، افزود: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود گونه‌ای از میگوی مهاجم در آب‌های هرمزگان از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس، کارشناسان شیلات و خود صیادان ارائه نشده است.

وی با اشاره به این که آلودگی منطقه ساحلی و بخش‌هایی از دریا دیگر عوامل تاثیرگذار در کاهش صید میگو است، تصریح کرد: امیدواریم سال آینده با اقدامات انجام شده از سوی سازمان‌های مسئول، تاثیرگذاری این عامل به حداقل برسد. مدیرکل شیلات هرمزگان صید غیرمجاز را یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در کاهش صید میگو دانست و اظهار کرد: در این زمینه شیلات تا حد توان، اقدامات لازم را انجام داده، ولی با توجه به جامعه صیادی 28 هزار نفری استان هرمزگان، برای جلوگیری از صید غیرمجاز نیاز به همکاری صیادان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها