مراقب آگهی های سرمایه گذاری باشید

گروگانگیری در تایلند برای کسب رضایت در تهران

مرد کلاهبردار برای جلب رضایت شاکی خود، او را 20 روز در تایلند به گروگان گرفت.
کد خبر: ۶۰۶۴۶۵
گروگانگیری در تایلند برای کسب رضایت در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، اول مهر ماه امسال فردی با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرح شکایتی اعلام کرد که فردی به نام «ابراهیم . د»  پس از ربودنش اقدام به گرفتن اسناد مالی و چک های سفید امضا از وی کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «آدم ربایی» و به دستور قاضی بخشوده، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در اداره یازدهم، به کارآگاهان گفت:حدودا چهار ماه پیش و از طریق آگهی روزنامه با فردی به نام «ابراهیم محمدی» که بعدا متوجه شدم هویت واقعی اش «ابراهیم . د» است، آشنا شدم؛ وی به بهانه سرمایه گذاری در کشور تایلند ، مجموعا مبلغ 185 میلیون تومان و طی چندین فقره چک از من پول دریافت کرد و پس از گرفتن وجوه مذکور متواری شد تا اینکه با تلاش فراوان توانستم آدرس جدید وی را در منطقه ستارخان – خیابان ارجمندی شناسایی کنم؛ قرار شد تا ایشان پول مرا بازپس دهد تا من نیز از شکایتم صرف نظر کنم اما زمانیکه به محل سکونت جدیدش مراجعه کردم ، وی پس از پائین آمدن درخواست کردند تا در داخل ماشین با هم صحبت کنیم؛ چند دقیقه ای از نشستن ما در داخل ماشین ابراهیم نگذشته بود که دو نفر سوار ماشین شده و چاقویی را زیر گلوی گذاشتند و مرا زیر صندلی قرار داده و به محل مخروبه ای که به نظر می رسید در اطراف تهران باشد، برده و در آنجا تهدید کردند که چنانچه پی گیر شکایتم باشند مرا خواهند کشت و در ادامه تعدادی رسید و برگه مبنی بر اینکه هیچگونه طلبی از «ابراهیم محمدی» (ابراهیم . د) ندارم، گرفته و رهایم کردند.

مالباخته در خصوص نحوه پرداخت مبلغ 185 میلیون تومان به «ابراهیم . د» اظهار کرد: من یک باب منزل پدری در منطقه «ده ونک» داشتم که پس از توافق با ابراهیم، مبنی بر سرمایه گذاری در کشور تایلند، آنرا فروخته و پول حاصل از فروش منزل را در طی چندین فقره چک به ایشان پرداخت کردم.

مالباخته در خصوص سفر خود به کشور تایلند و زندانی شدن خود توسط «ابراهیم . د» نیز گفت: «ابراهیم» مرا به تایلند برد و به مدت 20 روز در یک ساختمان متروکه زندانی کرد؛ در آنجا مرتبا از من درخواست می کرد که با ایران تماس گرفته و درخواست پول کنم؛ نهایتا پس از گذشت 20 روز ، ایشان اجازه داد تا من به ایران بازگردم که بعد از مراجعه به ایران متوجه شدم که طی این مدت آنها محل سکونت خودشان در تهران را تغییر داده اند.

دستگیری متهم

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره یازدهم به بررسی صحت اظهارات شاکی پرداخته و نهایتا در روز سه شنبه 16 مهر ماه امسال اقدام به دستگیری «ابراهیم . د» کردند.

متهم در اظهارات اولیه خود و در خصوص نحوه آشنایی خود با شاکی (مالباخته)، ضمن اعتراف به انتشار آگهی تبلیغاتی در خصوص سرمایه گذاری در کشور تایلند به کارآگاهان گفت:از طریق آگهی روزنامه، شاکی با من تماس گرفت و درخواست اخذ اقامت کشور تایلند و سرمایه گذاری در این کشور را کرد و به این طریق شد که با یکدیگر ارتباط و متعاقب آن ملاقات داشتیم ؛ قرار شد که من برای شاکی در کشور تایلند سرمایه گذرای کرده اما چون مریض شدم!! نتوانستم به تعهدات خود عمل کنم.

متهم در خصوص نحوه سرمایه گذاری خود در کشور تایلند نیز مدعی شد که در کار واردات کفش و کتانی از کشورهای تایلند ، کره جنوبی و چین و همچنین خرید و فروش و رهن و اجاره ملک در تایلند فعالیت دارد اما تا به این لحظه هیچگونه سند و مدرک قانونی که تأیید کننده این موضوع باشد را به کارآگاهان ارائه نکرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این که متهم در حال حاضر منکر ارتکاب آدم ربایی شده و تحقیقات در این خصوص در مراحل اولیه قرار دارد، در ادامه اعلام این خبر، افزود:در حال حاضر متهم با قرار قانونی در اختیار اداره یازدهم قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی در خصوص ارتکاب جرم آدم ربایی توسط متهم در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان با دعوت از مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد  و به بهانه سرمایه گذاری در برخی کشورهای جنوب شرق آسیا مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند نیز از آنها دعوت کرد تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها