در پی انتشار گزارشی با عنوان «شپش در مدارس را جدی بگیریم» روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش جوابیه‌ای را به این گزارش به روزنامه فرستاده است.
کد خبر: ۶۰۶۰۲۴
جوابیه آموزش و پرورش درباره شپش‌های مدارس

در این جوابیه قید شده است که شپش در مدارس چیز تازه ای نیست و آموزش و پرورش اقدامات فراوانی در این زمینه کرده است که منتقدان با مراجعه به سایت های این وزارتخانه می توانند از آنها با خبر شوند !

و اما جوابیه ....

در جوابیه ای که وزارت آموزش و پرورش منتشر کرده آمده است : عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ 30 . 06 . 92با عنوان «شپش‌های مدارس را جدی بگیریم» در پاسخ به مطلب مذکور به اطلاع می‌رساند: دفتر امور سلامت و تندرستی‌ای وزارتخانه با توجه به برنامه‌های سالیانه درخصوص پیشگیری از اپیدمی بیماری‌ها عملکرد مناسبی داشته است و سعی گردیده به رسالت اصلی خود که امر اطلاع‌رسانی و آموزش‌های مناسب برای دانش‌آموزان، اولیاء و کارکنان آموزش و پرورش می‌باشد جامه عمل بپوشاند. به طوری که سالانه با هماهنگی با وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی طبق آخرین پروتکل‌های علمی دستورالعمل لازم تهیه شده و به سراسر کشور جهت پیشگیری از آلودگی پدیکلوز ارسال می‌گردد.

قابل ذکر است تلاش در جهت ارتقای سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان برای ما علی‌رغم این که یک وظیفه قانونی است یک باور اعتقادی نیز می‌باشد و بی شک عملکرد تمام همکاران ما در کلیه سطوح از حوزه ستادی تا مدرسه نشانگر حداکثر فعالیت آن عزیزان نه تنها در این مبحث بلکه در کلیه مباحث مربوط به سلامت جسمی، روانی و معنوی دانش‌آموزان است به طوری که در سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی‌هایی که این وزارتخانه نموده توانسته است برای سطوح مختلف (کارکنان، اولیا و دانش‌آموزان) دوره‌های آموزشی متعدد به صورت دوره‌های ضمن خدمت، سمینار، کارگاه و... جهت ارتقاء سطح آگاهی و به روز نمودن اطلاعات علمی آنها با جدیدترین منابع ورفرنس‌ها و یا استفاده از اساتید مجرب برگزار نموده است و همینطور با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های برون بخشی و درون بخشی با تهیه محتوای علمی در جهت آموزش‌های لازم برای افراد درگیر بخصوص اولیاء با استفاده از ظرفیت انجمن‌های عمومی و خاص در جهت مقابله و پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث طبیعی و غیرمترقبه اقدامات موثری انجام دهد و از طرفی منتقدان محترم می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معاونت‌های استانی این وزارتخانه از فرایند خدمات متعددی که از طرف معاونت تربیت بدنی و سلامت در جهت ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان و فضاهای آموزشی ارائه می‌شود مطلع گردند بی شک با اطلاع از تنوع خدمات این وزارتخانه به این باور خواهند رسید که آموزش و پرورش در جهت وظایف خود با توجه به بضاعت موجود برای ارتقای بهداشت و سلامت دانش‌آموزان از کارنامه خوبی برخوردار می‌باشد و از سوی دیگر بحث بروز آلودگی شپش در مدارس دنیا تازگی ندارد به طوری که مطالعات و اقدامات انجام شده از طرف وزارتین آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشانگر این است که با توجه به شاخص‌های جهانی مدارس ما در سطح مطلوبی قرار دارد.

توضیح جام جم آنلاین

 نکته مهم درباره این گزارش و جوابیه ای که منتشر شده آن است که خبرنگار جام جم آنلاین بارها با دفتر سلامت وزارتخانه آموزش و پرورش تماس گرفت تا دیدگاه آنها را نیز در گزارش بگنجاند اما مسئول مربوط- حتی وقتی توضیح داده شد که سکوت او در گزارش قید خواهد شد-  حاضر به پاسخگویی به خبرنگار ما نشد.رسانه وظیفه اطلاع رسانی و آگاه سازی اقشار جامعه را بر عهده دارد که در این زمینه جام جم آنلاین با تهیه گزارش بستر آگاهی مردم را درباره راه‌های مقابله با شپش فراهم کرد و اعتقاد داریم که این ارتباط دوسویه می‌تواند زمینه همکاری مناسبی را فراهم سازد و توقع رسانه هم از مسئولان و سازمان‌ها به ویژه روابط عمومی‌ها ارتباط و پاسخگویی به پرسش‌هایی است که دغدغه مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها