پاکستان همچنان می لرزد

سازمان ملی زمین شناسی و لرزه نگاری پاکستان گزارش داد: زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شنبه مناطق مختلفی در ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور را لرزاند.
کد خبر: ۶۰۵۷۱۲
پاکستان همچنان می لرزد

این زمین لرزه در بخش هایی از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان و مناطق دیره مراد جمالی، پنجگور، بولان، قلات، خضدار، فیض گنج، چاغی، آواران، کچ، تھل، جعفر آباد و دالبندین کاملا مشهود بود.

این سومین زمین لرزه قدرتمند در مناطق جنوب غربی پاکستان طی روزهای گذشته است.

سازمان ملی زمین شناسی و لرزہ نگاری پاکستان اعلام کرد: کانون زمین لرزه روز شنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۸۰ کیلومتری شھر خضدار در ایالت بلوچستان ثبت شد.

منابع رسمی پاکستان و رسانه ھای محلی این کشور تاکنون گزارشی دربارہ تلفات زمین لرزہ امروز در ایالت بلوچستان منتشر نکردہ اند.

پیش از این در ھفته ھای گذشته دو زلزله قدرتمند ۷.۷ و ۷.۲ ریشتری در مناطق ایالت بلوچستان بخش ھای مختلفی از این ایالت از جمله شهرهای آواران و ماشکه در جنوب غربی پاکستان را لرزاند.

منابع خبری پاکستان در آخرین گزارش خود درباره تلفات جانی زلزله در ایالت بلوچستان اعلام کردہ بودند که شمار قربانیان به ۸۲۵ نفر افزایش یافت و ھزاران نفر نیز در این فاجعه طبیعی تحت تاثیر قرار گرفتند.

ماه اکتبر سال ۲۰۰۵ میلادی (آبان ۱۳۸۴) زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان ۷۴ هزار کشته و بیش از سه و نیم میلیون نفر آواره برجای گذاشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها