اعضای باند حرفه‌ای سرقت تاکنون به دزدی از 43 خودرو اعتراف کرده‌اند

سرقت درکمتر از 10 ثانیه

مرد جوان به سمت خودروی پراید رفت، کلیدی را که در دستش بود داخل قفل انداخت و بسرعت سوار خودرو شد. لوازم جانبی داخل پراید را برداشت و بلافاصله آنجا را ترک کرد. تمام اینها تصاویری است که توسط دوربین‌های مداربسته شرکتی گرفته شده بود.
کد خبر: ۶۰۵۰۶۷

دوربین‌ها صحنه سرقتی را تصویربرداری کردند که در جریان آن سارق در خودرو را در کمتر از 7 ثانیه باز کرد. سارق جوان یکی از اعضای باند سرقت لوازم خودرو بود که همگی خیلی زود به دام پلیس افتادند و زنجیره سرقت‌های آنها گسسته شد.

مرد جوانی چندی قبل به اداره آگاهی استان مازندران رفت و از سرقت لوازم داخل خودرواش خبر داد. او به پلیس گفت: برای تفریح به منطقه‌ای جنگلی رفتیم. خودروام را کنار جنگل پارک کردم و همراه خانواده‌ام وارد جنگل شدیم. وقتی بازگشتم، متوجه شدم در خودروام باز و لوازم داخل آن به سرقت رفته است.

با اعلام شکایت مرد جوان اکیپی از ماموران مبارزه با سرقت شهرستان ساری وارد عمل شدند و تحقیقات برای بازداشت متهمان این پرونده آغاز شد. کارآگاهان در تحقیقات با پرونده‌های مشابه مواجه شدند.

سرهنگ عظیمی ـ رئیس پلیس آگاهی استان مازندران ـ در این باره می‌گوید: با اعلام این گزارش‌ها تحقیقات میدانی برای شناسایی متهمان آغاز شد و باتوجه به این‌که سرقت‌ها در نزدیکی تفریحگاه‌ها و مراکز تجاری صورت گرفته بود، به بررسی دوربین‌های مداربسته شرکت‌ها پرداختیم و تصاویر متهمان حین سرقت به‌دست آمد. در تمام تصاویر متهمان در کمتر از 10 ثانیه در خودرو را با کلیدی که در دست داشتند باز و نقشه سرقت‌هایشان را اجرا کرده بودند.

سرهنگ عظیمی ادامه می‌دهد: باتوجه به تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته و چهره‌نگاری‌های صورت گرفته توسط شاهدان ماجرا، تصویر متهمان و هویت آنان به‌دست آمد. متهمان، مجرمان سابقه‌داری بودند که بارها به اتهام سرقت به دام پلیس افتاده بودند.

باتوجه به شناسایی هویت متهمان، محل‌های تردد آنان و مناطقی که در آنها سرقت صورت گرفته بود، گشت‌های نامحسوس در اماکن موردنظر مستقر شد و این محل‌ها به‌صورت نامحسوس و شبانه روزی تحت کنترل گرفته شد.

بررسی‌های شبانه‌روزی پلیس برای به دام انداختن متهمان ادامه داشت تا این‌که یکی از آنان حین سرقت به دام افتاد. متهم جوان که دستش برای ماموران رو شده بود بناچار لب به اعتراف گشود و از سرقت‌های سریالی‌اش پرده برداشت. او در تحقیقات به ماموران گفت: بارها به اتهام سرقت به زندان افتاده‌ام و در زندان با افراد باندی که اکنون عضوش هستم، آشنا شدم.

پس از آزادی سراغ آنها رفتم و نقشه سرقت‌ها را طراحی کردیم. در تعطیلات وقتی مسافران به استان مازندران می‌آیند، تفریح‌گاه‌ها و کنار جنگل و ساحل شلوغ می‌شود، بهترین فرصت برای سرقت به دست می‌آید.

گردشگران بدون توجه خودروهایشان را در محلی پارک می‌کنند و خودشان داخل جنگل یا پارک‌ها می‌روند. همین شلوغی نیز بهترین فرصت را برای اجرای نقشه‌مان فراهم می‌کرد.

ما با کلیدی که در دست داشتیم سراغ خودروها می‌رفتیم. خودروهای مدل پائین قفل درست و حسابی ندارد و با کلید یک خودرو می‌شود در خودروهای دیگر را باز کرد.

او ادامه داد: چون در این کار حرفه‌ای بودیم خیلی راحت و در کمتر از چند ثانیه در خودروها را باز می‌کردیم و لوازم داخل آن را به سرقت می‌بردیم. ما تا به حال از 43 خودرو سرقت کرده‌ایم.

به دنبال اعترافات متهم جوان، دیگر افراد باند شناسایی و دستگیر شدند. چهار متهم این پرونده اکنون با قرار بازداشت موقت در زندان هستند. رئیس پلیس آگاهی استان مازندران می‌گوید: تمامی متهمان این پرونده از افراد سابقه‌دار هستند و چند بار به اتهام سرقت به دام پلیس افتاده بودند. تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی این باند و شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.

مرجان هومن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها