وزیر راه و شهرسازی از واگذاری تدریجی واحدهای مسکن مهر خبر داد و گفت: وظیفه هر وزارتخانه‌ای در طرح مسکن مهر به عهده خودش است و قرار نبوده وزارت راه و شهرسازی همه کارها را انجام دهد.
کد خبر: ۶۰۴۸۶۷

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه یازدهمین همایش روز بتن درجمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح تدریجی واحدهای مسکونی مهر اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر بتدریج در حال تکمیل است و واگذار می‌شود. وی درباره این‌که برخی طرح‌ها از استحکام کافی و بتن مناسب برخوردار نیست، گفت: برخی طرح‌ها بررسی شد؛ اما نمی‌توان گفت تمام واحدهای مسکن مهر مشکل دارد.

آخوندی با اشاره به عمر مفید ساختمان و استفاده از مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها افزود:‌ عمر مفید ساختمان‌ها به مقررات ملی شهرسازی برمی‌گردد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در مواردی که شهرسازی عدول می‌کند و ساختمان‌های دو، سه سال ساخت تخریب و به جای آن ساختمان‌های با طبقات بیشتر ساخته می‌شود به کیفیت ساخت و ساز مربوط نیست، بلکه باید احیای اقتصادی شود.

وی گفت: میزان تولید سیمان در کشور به 80 تن رسیده و چگونگی استفاده از انواع این محصولات باید توسعه یابد. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در استفاده از ملات خشک در ساختمان سازی که هزینه‌بر است و دورریز زیادی دارد، باید دقت شود.

آخوندی افزود: باید بتوانیم در سطح منطقه در تولید سیمان و بتن رقابت ایجاد کنیم و این رقابت باید هم در بخش راه و هم در بخش مسکن ایجاد شود.

وی تاکید کرد: روکش‌های بتنی می‌تواند جایگزین آسفالت‌های موجود شود به طوری که درساختمان‌ها ابتدا با آموزش به عموم بتدریج مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مردم عادی در ساختمان‌سازی خود از ملات خشک استفاده می‌کنند، گفت: اکنون کارخانه‌های سیمان می‌توانند ملات‌های خشک و آماده را برای ساختمان‌سازی مقاوم تهیه کنند؛ اما استفاده از این مصالح نیازمند آموزش بیشتر است، چرا که پاکیزگی محیط زیست و افزایش راندمان ساخت و ساز را دربر دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها