وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ضروری است سازمان ملل در خصوص مسئله هسته‌ای ایران نقش کانونی داشته باشد و نباید اجازه داده شود که اظهارت و تحرکات نامناسب سیاسی، این پروسه را دچار وقفه کند.
کد خبر: ۶۰۳۲۲۴
سازمان ملل درمساله هسته‌ای ایران نقش محوری داشته باشد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بسر می‌برد، برای سومین بار ظرف دو هفته اخیر با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.
 
د این دیدار که یان الیاسون قائم مقام، فلتمن معاون و اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل در سوریه نیز حضور داشتند، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله مسئله هسته‌ای، سوریه، نقش مهم سازمان ملل متحد در تحولات جهانی و همکاری میان ایران و این سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
ظریف در این دیدار با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد باید در قبال بحران های منطقه‌ای، مسائل امنیتی و چالشهای بین المللی نقش بنیادی داشته باشد، به روند مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در مورد مسئله هسته‌ای اشاره کرد و تصریح کرد: ضروری است سازمان ملل در خصوص مسئله هسته‌ای ایران نقش کانونی داشته باشد و نباید اجازه داده شود که اظهارت و تحرکات نامناسب سیاسی، این پروسه را دچار وقفه کند.
 
وی با اشاره به فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل مسالمت آمیز بحران سوریه، آمادگی کشورمان را برای استمرار هر نوع همکاری در ارتباط با یافتن راه حل سیاسی برای خاتمه این بحران مورد تاکید قرار داد.
 
ظریف همچنین با اشاره به موضوع خلع سلاح شیمیایی درسوریه بار دیگر مخاطرات دستیابی گروههای افراطی به سلاح شیمیایی را خاطر نشان ساخت و تصریح کرد: تلاش‌های جمعی و بین المللی باید معطوف به خلع سلاح شیمیایی همه اطراف در سوریه باشد.
 
بان کی مون نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی نسبت به سومین دیدار خود با دکتر ظریف، تاکید کرد: نشست مجمع عمومی امسال که در هفتمین دوره ریاست اینجانب برگزار گردید، بهترین اجلاس بود و حضور هیات ایرانی با استقبال همه کشورها مواجه شد.
 
وی تصریح کرد: حضور، مشارکت، فعالیت و اظهارات دکتر روحانی و شما در اجلاس، باعث دلگرمی و شور و شوق در این مجمع شد.
 
دبیرکل سازمان ملل متحد با تشریح آخرین فعالیتها در خصوص بحران سوریه، تاکید کرد که ایران می‌تواند نقش مهمی در این مسئله ایفا نماید و همواره گفته‌ایم که ایران باید در مذاکرات مربوطه مشارکت داشته باشد.
 
بان کی مون در ارتباط با مسئله هسته‌ای گفت که اینجانب به 1+5 گفته‌ام و از شما نیز می‌خواهم که خلاقانه و با سرعت برای این مسئله یک راه حل سیاسی پیدا کنید.
 
وی با اشاره به نقش مهم کشورمان در مسائل مختلف منطقه‌ای، بر ادامه تماس و همکاری میان سازمان ملل متحد و ایران تاکید کرد.
 
در این دیدار همچنین سازنده بودن نقش و مشارکت ایران در کمک به حل و فصل بحرانهای منطقه‌ای از جمله در سوریه، افغانستان و لبنان مورد توجه قرار گرفت.
 
 وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقاتهای خود با شخصیتهای مذهبی ادیان ابراهیمی، رهبران پرنفوذ کلیسای کاتولیک و انگلیکن واشنگتن، سفرای کشورهای آمریکای لاتین و تعدادی از اعضای شورای آتلانتیک نیز دیدار و گفتگو کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها