ابتکار:

وضع دریای خزر زیبنده گردشگری نیست

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضع فعلی دریای خزر زیبنده گردشگری نیست و شرایط مناسب را ندارد.
کد خبر: ۶۰۲۱۱۶
وضع دریای خزر زیبنده گردشگری نیست

به گزارش واحد مرکزی خبر، معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه همایش گردشگری و اکوتوریسم آبی و تلاش برای حفاظت از آن در سالن اجتماعات برج میلاد افزود: سفر به مناطق شمالی و حاشیه‌های دریای خزر می‌تواند برای گردشگران داخلی و خارجی جذاب باشد و زمینه تفریحات سالم را فراهم کند به شرطی که زباله‌ها بگذارند.

وی ادامه داد: اکنون حاشیه دریای خزر خیلی شرایط مناسبی برای گردشگری ندارد.

ابتکار گفت: همچنین سفر به مناطق جنگلی می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد اگر ساخت و ساز داخل جنگل‌ها چیزی از جنگل باقی گذاشته باشد.

وی با بیان این‌که گردشگری طبیعی با ساخت و ساز و بردن آهن و بتن به داخل جنگل و طبیعت سازگاری ندارد افزود: لذت بردن از طبیعت بکر منجر به جذب گردشگر می‌شود.

ابتکار ادامه داد: تخریب‌های بی رویه عرصه‌های طبیعت، ما را دچار دخل و تصرف کرده است که اکنون آن طبیعت بکر را نمی‌بینیم و از آن لذت نمی‌بریم و اینها واقعیت‌های گردشگری ماست.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این‌که ما باید در بحث گردشگری و میراث فرهنگی و طبیعی به سمت نگاه حفاظتی و محیط زیست برویم گفت: رویکرد‌های حفاظتی در بحث میراث فرهنگی و محیط زیست در بخش دولتی و خصوصی باید ارتقا پیدا کند.

وی افزود: استانداردهای محیط زیست الزامات اولیه ماست که اگر تبدیل به یک خواست و اراده ملی شود میراث فرهنگی این ظرفیت را دارد که به شاخص‌های اول جهان دست پیدا کنیم.

ابتکار گفت: دریاچه اورمیه یکی از زیباترین میراثهای گردشگری کشور ما بود و به این دریاچه هزاران فلامینگو مهاجرت می‌کردند که حضور آنها این دریاچه را فوق العاده زیبا می‌کرد اما اکنون این دریاچه در چه وضعیتی است و چه ظرفیتی از گردشگری را دارد.

وی افزود: اگر پارک ملی گردشگری در دریاچه اورمیه احیا شود و فعالیت‌های اکوتوریسم در این منطقه کاملا اقتصادی خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: فعالیت‌های کشاورزی و آب یاری که در این منطقه انجام می‌شود حقابه دریاچه اورمیه است که باید رویه آب یاری اصلاح شود.

وی افزود: آب یاری و فعالیت‌های کشاورزی در این منطقه توجیه دارد اما حفاظت از دریاچه اورمیه اولاتر است.

ابتکار با بیان این‌که در بحث منابع آبی دچار شرایط پر خطر هستیم گفت: اکنون مدیریت منابع آب دچار چالش است و تغییرات آب و هوایی این چالش را بوجود آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها