یک متخصص مغز و اعصاب گفت: هیچ وقت نمی‌توانیم سردردی را سردرد معمولی بنامیم، بلکه همه سردردها علتی دارد و یک پدیده غیرطبیعی محسوب می‌شود. این که سردرد معمولی در فرد اتفاق می‌افتد، تعبیر درستی نیست و باید سردرد همیشه به عنوان یک علامت خطر در افراد بخصوص در افرادی که تازه سردردهای آنها آغاز شده است، در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۶۰۱۴۹۳

دکتر غلام‌رضا شمسایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: البته در افرادی که همیشه دچار سردرد هستند، این مساله یک مورد اورژانسی نیست، ولی در افرادی که برای اولین بار دچار سردرد می‌شوند، به عنوان یک علامت خطر محسوب می‌شود و باید حتما علت سردرد بررسی شود.

وی افزود: در هر صورت اگر افراد از پنجاه سالگی به بعد دچار سردرد شوند یا افرادی که به طور ناگهانی دچار سردرد می‌شوند، باید به پزشک مراجعه کنند. سردردهای فوق‌العاده شدید و ناگهانی در هر سنی و سردردهای بعد از بیدار شدن از خواب صبح می‌تواند به عنوان یک علامت خطر برای افراد باشد و در این صورت باید به پزشک مراجعه کنند.

دانش‌آموز را با محبت از خواب بیدار کنید

یک کارشناس تغذیه معتقد است: شیوه بیدار کردن کودکان تاثیر بسزایی در تمایل آنها به صرف صبحانه دارد.

مسعود نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بیدار شدن در ساعت 7 صبح، برای بسیاری از کودکان سخت است، بخصوص اگر دیگر اعضای خانواده همراه کودک بیدار نشوند و این سختی حالتی از لجبازی را در وی ایجاد می‌کند که آن را با صبحانه نخوردن نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شیوه بیدار کردن کودک باید همراه با نوازش و محبت باشد و از بیدار کردن وی با خشونت یا با کمک زنگ ساعت خودداری شود تا کودک نسبت به صرف صبحانه رغبت داشته باشد. چنانچه همه اعضای خانواده برای صرف صبحانه دور هم جمع شوند، تمایل کودک نیز به خوردن صبحانه بیشتر می‌شود.

نصیری با بیان این که بی‌اشتهایی در ساعات اولیه صبح در 90 ـ 80 درصد کودکان دیده می‌شود، افزود: صرف صبحانه ارتباط وسیعی با ذهن و حافظه کودک دارد و اصلی‌ترین مزیت آن تقویت حافظه کوتاه‌مدت کودک برای بهبود یادگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها